سامسونگ در چیپست‌های اگزینوس خود از هسته‌های شرکت ARM استفاده خواهد کرد

سامسونگ، از سال 2016 و با معرفی سری گلکسی S7 خود که مجهز به چیپست اگزینوس 8890 بودند، همیشه از هسته‌های پردازشی خانگی استفاده کرده است. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای دیگر قصد استفاده از این هسته‌ها را ندارد و می‌خواهد دپارتمان سی‌پی‌یو خود در تگزاس آمریکا را تعطیل کند. این تصمیم، منجر به بیکاری حدود ۳۰۰ کارگر خواهد شد و قرار است که از تاریخ 31 دسامبر اجرایی گردد.

مدیران سامسونگ این اخبار را تایید کرده‌اند و گفته‌اند که تصمیم مذکور برای رقابتی‌تر کردن هرچه بیشتر چیپست اگزینوس گرفته شده است. گفته می‌شود که سامسونگ هسته‌های پردازشی خانگی خود را با نمونه‌های ساخت شرکت ARM جایگزین خواهد کرد. هواوی و کوالکام نیز در سال‌های گذشته چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند.

چیپست اگزینوس

طبق شایعات قبلی، اسمارتفون گلکسی S11، بسته به بازارهایی که در آنها عرضه خواهد شد، دارای دو مدل مجهز به چیپست‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون خواهد بود. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود که تراشه اگزینوس 9830 سامسونگ، با چهار هسته Cortex-A77 شرکت ARM معرفی گردد. ضمنا سامسونگ با AMD برای ساخت هسته‌های گرافیکی جدید در حال همکاری است و در آینده شاهد اتفاقات جالبی در این زمینه خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH