اپل برای ساخت هدست واقعیت افزوده Glasses با شرکت Valve همکاری می‌کند

اپل مدت‌هاست که بر روی نرم‌افزار‌های واقعیت افزوده (VR) کار می‌کند، اما آرزوی او برای ساخت محصولی در این زمینه هنوز رنگ واقعیت به خود نگرفته است. پیش از این، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه هدست واقعیت افزوده Glasses شرکت احتمالا در چند ماه آینده عرضه خواهد شد. اما حالا اطلاعات جدیدی منتشر شده‌اند که حکایت از همکاری اپل با یک شرکت مهم دیگر در این رابطه دارند.

براساس گزارش DigiTimes، اپل در حال مشارکت با Valve برای توسعه هدست واقعیت افزوده خود است. در حال‌حاضر، Valve Index، یکی از هدست‌های واقعیت افزوده محبوب بازار است و پلت‌فرم استریم شرکت Valve، گستره وسیعی از بازی‌های VR را ارایه می‌کند. این خبر، در صورت صحت، می‌تواند نشانگر آن باشد که اپل شاید خود را برای ساخت بیش از یک دستگاه AR/VR آماده می‌کند که تمرکز یکی از آنها احتمالا بر روی سرگرمی خواهد بود.

اپل همچنین می‌خواهد با همان سازندگان سخت‌افزاری کار کند که شرکت Valve به آنها اعتماد دارد، یعنی: Pegatron و Quanta Computer. البته این موضوع، با در نظر گرفتن اینکه اپل مدتی با هر دوی این شرکت‌ها همکاری داشته، جای شگفتی ندارد. Quanta، ساعت‌های هوشمند اپل واچ را مونتاژ می‌کند و Pegatron نیز مسئول ساخت بخشی از گوشی‌های آیفون است. با این‌حال، مشارکت این دو شرکت در تولید هدست واقعیت افزوده مذکور نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد با فروش احتمالا چند میلیون دستگاه از آن، هدست خود را تبدیل به یک دستگاه جریان‌اصلی در بازار بکند؛ چیزی که هیچ‌کدام از سازندگان هدست VR تابه‌حال موفق به آن نشده‌اند.

منابع DigiTime می‌گویند که انتظار می‌رود محصول جدید اپل در نیمه دوم سال 2020 روانه بازار شود که کمی دیرتر از پیش‌بینی‌های Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروف حوزه تکنولوژی، برای سه ماهه دوم سال آینده است. به‌هرحال، سال 2020، سال مهمی برای اپل و همچنین کل صنعت AR/VR خواهد بود و ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH