میزان محبوبیت آی‌فون SE 2 اپل کمتر از حد انتظار خواهد بود

انتظارات برای عرضه آی‌فون SE 2 اپل بسیار طولانی شده است و حدودا 4 سال پس از عرضه ورژن اولیه این هندست همگی منتظر معرفی نسخه جانشین آن هستند. پیش‌تر انتظار می‌رفت که با آغاز عرضه این هندست در اوایل سال 2020 میزان فروش هندست‌های آی‌فون افزایش پیدا کند؛ اما مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر معروف، معتقد است که این اسمارت‌فون احتمالا به اندازه تصورات اولیه محبوب نخواهد بود.

پیش‌بینی فروش حداقل 20 میلیون دستگاهی آی‌فون SE 2

آقای کو در یک یادداشت تحقیقاتی ارسال شده برای سرمایه‌گذاران به انتظارات موجود میان تامین‌کنندگان و برآوردهای خود در خصوص فروش آی‌فون SE 2 اشاره نموده است. اکنون این تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال 2020، اپل حداقل 20 میلیون دستگاه آی‌فون SE 2 را به فروش خواهد رساند. البته چنان‌چه این اسمارتفون در جلب نظر مصرف‌کنندگان موفق باشد؛ در این‌صورت رقم مذکور احتمالا به 30 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

این ارقام کماکان چشمگیر به‌نظر می‌رسند؛ اما در مقایسه به برآوردهای پیشین کم‌فروغ‌تر هستند. تنها 1 ماه پیش آقای کو پیش‌بینی کرد که اپل بین 30 تا 40 میلیون دستگاه آی‌فون SE 2 را خواهد فروخت. اما اکنون پس از مشاوره با تعداد بیش‌تری از منابع زنجیره تامین، به‌نظر می‌رسد که برآوردهای اولیه وی فراتر از میزان واقعی تقاضا بوده است. جهت مقایسه، جالب است بدانید که فروش اولین نسل از آی‌فون SE تا پایان سال 2016 حدودا معادل با 30 میلیون دستگاه بود. این موضوع بدان معناست که دومین نسل آی‌فون SE اپل احتمالا از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار نخواهد بود. در این پدیده، عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند؛ اما ظاهرا 3 مورد شاخص از آن‌ها به شکلی ویژه موثر واقع می‌شوند.

گوشی‌های سری آی‌فون 11

نخست این‌که اپل در یک بازار اسمارت‌فونی روبه اشباع خصوصا در مناطق آمریکا و اروپا در حال نبرد است. در این مناطق، مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های خود برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده می‌کنند. دوم این‌که فضای رقابتی با هند‌ست‌های اندرویدی رقیب از هر زمان دیگری پیچیده‌تر شده است و غول کوپرتینویی مدت کوتاهی پس از عرضه هندست جدید خود با گوشی‌های نسل بعدی سری پیکسل 4a گوگل مواجه خواهد شد. نهایتا این‌که آی‌فون SE 2 به اندازه ورژن اولیه این هندست کوچک نخواهد بود. این گوشی در عوض بهره‌گیری از سبک طراحی آی‌فون 5S بر پایه الگوی آی‌فون 8 تولید می‌شود. لذا این هندست برای مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به گوشی‌های فوق‌العاده جمع‌وجور دیگر جذاب نخواهد بود.

مشخصات آی‌فون 11 درون بدنه آی‌فون 8

مینگ چی‌کو و چندین منبع دیگر ادعا می‌کنند که دومین نسل آی‌فون SE اپل می‌تواند با اسامی آی‌فون 8S یا آی‌فون 9 روانه بازار شود. این هندست احتمالا مجهز به تراشه A13 بایونیک خواهد بود؛ چیپستی که پیش‌تر در گوشی‌های سری آی‌فون 11 نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. بعلاوه 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی غیرقابل ارتقاء نیز احتمالا این تراشه را همراهی خواهند کرد. اگرچه عرضه ورژن مجهز به حافظه‌داخلی 256 گیگابایتی نیز امری محتمل است. انتظار می‌رود که سایر مشخصات دستگاه با آی‌فون 8 یکسان باشد؛ هندستی که هم‌اکنون نیز در بازار قابل دسترس است. بدین‌ترتیب مشتریان شاهد عرضه هندستی با یک نمایشگر 4.7 اینچی LCD با حواشی ضخیم و یک دکمه فیزیکی هوم خواهند بود. دکمه هوم از فناوری تاچ آی‌دی اپل میزبانی می‌کند. بر اساس گزارشات مخابره شده، این نمایشگر توسط کمپانی ال‌جی تامین می‌شود و تولید انبوه آن احتمالا در ماه ژانویه آغاز می‌شود. قسمت پشتی گوشی نیز از پنل شیشه‌ای مشابهی بهره خواهد برد؛ اما به منظور حفظ تناسب طراحی در دستگاه‌های جدیدتر، لوگوی مشهور اپل احتمالا به موقعیت پایین‌تری منتقل خواهد شد. بعلاوه این هندست از یک دوربین پشتی منفرد میزبانی می‌کند؛ با این‌حال هنوز روشن نیست که اپل از کدام‌یک از حسگرهای دوربین آی‌فون 8 یا آی‌فون 11 استفاده خواهد کرد.

به‌عنوان یک نکته نهایی بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون SE 2 از فناوری شارژ بی‌سیم و قابلیت شارژ سریع 18 واتی به‌صورت استاندارد پشتیبانی خواهد کرد. با این‌حال شارژرهای ضروری کماکان به‌همراه بسته‌بندی محصول عرضه نخواهند شد. بعلاوه این هندست با آخرین ورژن سیستم‌عامل iOS 13 در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

زمان رونمایی، عرضه و قیمت‌گذاری اپل آی‌فون SE 2

بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی اپل با برگزاری رویدادی در اواخر ماه مارس از گوشی آی‌فون SE 2 رونمایی خواهد کرد. زمان دقیق عرضه این محصول هنوز رسما موردتائید قرار نگرفته است؛ اما جدول زمانی معمول کمپانی نشان می‌دهد که آی‌فون SE 2 احتمالا در روز دوشنبه 23 مارس یا سه‌شنبه 24 مارس معرفی خواهد شد. پیش‌سفارش دستگاه احتمالا مدت کوتاهی پس از معرفی آن و پیش از عرضه رسمی آی‌فون SE 2 در روز جمعه 28 مارس آغاز می‌شود. مینگ چی‌کو معتقد است که این اسمارت‌فون با قیمت‌گذاری خرده‌فروشی 399 دلاری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

در جریان برگزاری رویداد معرفی آی‌فون SE 2 از چندین محصول دیگر نیز رونمایی خواهد شد. شایعات اخیر مشخصا از معرفی ورژن ارتقایافته آی‌پد پرو، اپل ایرتگ، اپل تی‌وی با سخت‌افزار به‌روزرسانی شده، اسپیکرهای هوم‌پاد جدید و احتمالا یک مدل 16 اینچی مک‌بوک پرو (در صورت عدم معرفی پیش از موعد) حکایت دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH