نخستین ویدیوهای تبلیغاتی شیائومی می نوت 10 به دوربین پنج‌گانه برتر گوشی اشاره دارند

شیائومی اخیرا نخستین ویدیوهای تبلیغاتی پیرامون اسمارت‌فون می نوت 10 را منتشر کرد. یکی از این ویدیوها مربوط به دوربین دستگاه بوده و دیگری بر مشخصه‌های طراحی گوشی تمرکز دارد. ظاهرا ویدیوی مربوط به دوربین در مقایسه با ویدیوی طراحی گوشی از اهمیت بسیار بیش‌تری برخوردار بوده و این هندست بر روی قابلیت‌های بی‌نظیر دوربین خود حساب ویژه‌ای باز کرده است.

ماژول دوربین می نوت 10 احتمالا نخستین پیکره‌بندی دوربین پنج‌گانه در جهان به‌شمار نمی‌رود؛ اما برخلاف اسمارت‌فون نوکیا 9 PureView این‌بار کاربران به 4 فاصله کانونی مختلف دسترسی دارند. می نوت 10 نخستین هندست مجهز به 2 دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی 5 و 2 برابری محسوب می‌شود. بعلاوه این گوشی از یک دوربین معمولی، یک حسگر فوق‌عریض و یک لنز ماکرو برخوردار است.

با این‌حال ویدیوی مذکور تحت‌عنوان دوربین پنج‌گانه منتشر نشده است و شیائومی ادعا می‌کند که می نوت 10 نخستین گوشی جهان است که با یک حسگر دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، اسمارت‌فون شیائومی می نوت 10 پرو نیز در آینده‌ای نزدیک روانه بازار می‌شود. این هندست از یک الگوی طراحی متفاوت لنز برای ماژول 108 مگاپیکسلی بهره گرفته و از رم و حافظه‌داخلی با ظرفیت بالاتر برخوردار است. مدل چینی این گوشی با نام می CC9 پرو عرضه می‌شود. این دستگاه با توجه به پیکره‌بندی حافظه‌ای موردنظر کاربر اساسا با مدل‌های می نوت 10 و می نوت 10 پرو یکسان است.

امکانات معمول کلیه مدل‌ها شامل یک نمایشگر خمیده در قسمت جلویی دستگاه (از نوع سوپر آمولد با اندازه 6.47 اینچ و رزولوشن +1080p) و انحنایی مشابه در قسمت پشتی گوشی است. علیرغم به‌کارگیری ماژول دوربین پنج‌گانه، 4 لامپ LED به‌عنوان فلاش و یک باتری 5260 میلی‌آمپرساعتی، شیائومی به فضای کافی جهت استقرار جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون دست یافته است؛ اگرچه ویدیوی مذکور صریحا به این موضوع اشاره نمی‌کند. بدین‌ترتیب پذیرش توجیه سایر تولیدکنندگان مبنی بر حذف جک صوتی هدفون به دلیل محدودیت فضا، دشوار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH