اپل بزرگ‌ترین فروشنده اسمارت‌واچ در جهان است

چند فصل قبل و با اعلام برآورد موسسه Counterpoint Research در خصوص سهم حدودا یک‌سومی اپل از بازار جهانی اسمارت‌واچ، بسیاری از کاربران تصور می‌کردند که عملکرد غول کوپرتیونویی در این بازار خیره‌کننده بوده است. اما اکنون انتشار آخرین گزارش موسسه Strategy Analytics احتمالا ذهنیت شما را کاملا دگرگون خواهد کرد.

بر این اساس اپل واچ تقریبا نیمی از اسمارت‌واچ‌های فروخته شده در جهان طی ماه‌های جولای تا سپتامبر سال 2019 را به خود اختصاص داد. بدین‌ترتیب از مجموع 14.2 میلیون دستگاه اسمارت‌واچ فروخته شده طی 3 ماهه سوم سال 2019 تقریبا 6.8 میلیون واحد آن‌ها متعلق به اپل واچ بوده است. گزارش فوق به رشد 42 درصدی بازار و پیشرفت صنعت ساعت‌های هوشمند نسبت به سال گذشته اشاره می‌کند؛ پدیده‌ای که دستاورد اپل را بیش‌ازپیش برجسته خواهد کرد. از این گذشته، تلاش یک کمپانی برای افزایش میزان فروش و ارتقاء سهم خود در بازارهایی با رشد فزآینده، 2 مقوله کاملا متفاوت از یکدیگر به‌شمار می‌روند.

صرف‌نظر از عقیده شخصی شما، سهم اپل واچ از بازار طی 3 ماهه سوم سال 2018 معادل 45 درصد بود و اکنون این سهم به 47.9 درصد افزایش یافته است. بعلاوه فروش اپل واچ در چارچوب زمانی ماه جولای تا سپتامبر سال گذشته معادل 4.5 میلیون دستگاه بود و اکنون این رقم، رشد حداقل 2.3 میلیون واحدی را تجربه نموده است. یقینا بایستی خاطرنشان کرد که اسمارت‌واچ‌های فوق‌العاده سری 5 اپل در دستیابی غول کوپرتینویی به چنین موفقیتی چندان موثر نبوده‌اند؛ چرا که عرضه تجاری اپل واچ‌های سری 5 حدودا 1 هفته پیش از پایان دوره زمانی 3 ماهه مذکور آغاز شد.

بدین‌ترتیب کمپانی برای ادامه روند افزایش فروش و ارتقاء سهم خود از بازار طی 3 ماهه چهارم سال و ایام تعطیلات مهم و همواره رقابتی احتمالا با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد.

از سوی دیگر، عملکرد سامسونگ طی 3 ماهه سوم سال 2019 نیز احتمالا برای غول کره‌ای رضایت‌بخش خواهد بود؛ چرا که میزان فروش اسمارت‌واچ‌های سامسونگ طی این دوره در مقایسه با 3 ماهه سوم سال 2018 حدودا 73 درصد افزایش یافته و از 1.1 میلیون به 1.9 میلیون دستگاه رسیده است. بدیهی است که فروش 1.9 میلیون دستگاهی یک محصول در مقیاس کلان چندان فوق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد؛ اما سهم متوسط 13.4 درصدی سامسونگ از بازار را تضمین می‌کند. با این‌حال پس از تلاش‌ها و آزمایشات فراوان سامسونگ طی سالیان گذشته، اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی بالاخره راه خود را پیدا کرده و به لطف اسمارت‌واچ جدیدا عرضه شده گلکسی واچ اکتیو 2 قصد دارد فروش خود طی 3 ماهه چهارم سال 2019 را مجددا افزایش دهد.

کمپانی فیت‌بیت نیز یک دوره 3 ماهه کاملا معمولی را پشت سر گذاشت و در جایگاه سوم قرار گرفت. میزان فروش این برند در مقایسه با 3 ماهه سوم سال 2018 با رشد بسیار ناچیز 100 هزار دستگاهی مواجه شد. بدین‌ترتیب سهم 15 درصدی فیت‌بیت از بازار جهانی اسمارت‌واچ طی 3 ماهه سوم پارسال به 11.3 درصد تقلیل پیدا کرد. خوش‌بختانه به‌نظر می‌رسد که گوگل نیز دست‌به‌کار شده و خود را برای حضوری قدرتمند در بازار ساعت‌های هوشمند آماده می‌کند. بنابراین در آینده احتمالا شاهد عرضه پیکسل واچ اسطوره‌ای گوگل به بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH