کوالکام چیپست اسنپ‌دراگون 865 را اوایل ماه دسامبر معرفی می‌کند

کوالکام خود را برای رویداد Tech Summit که برای تاریخ 3-5 دسامبر 2019 در شهر Maui هاوایی برنامه‌ریزی شده است آماده می‌کند. شرکت آمریکایی در این رویداد معمولا جدیدترین چیپست‌های خود را معرفی می‌کند و حالا نوبت به اسنپ‌دراگون 865 رسیده است.

اطلاعات ما درباره اسنپ‌دراگون 865 بسیار کم است، جز اینکه انتظار می‌رود به جای فناوری شرکت TSMC، بر پایه پروسه ۷ نانومتری سامسونگ ساخته شود. شرکت کره‌ای قبلا چیپست‌های اسنپ‌دراگون 820 و 835 را برای کوالکام ساخته است. ما به احتمال زیاد شاهد دو نسخه برای اسنپ‌دراگون 865 خواهیم بود که یکی از آنها به‌طور گسترده در بازارهای LTE قابل دسترس خواهد بود و مدل دیگر که گران‌تر هم است، مجهز به مودم اسنپ‌دراگون 5G X55 خواهد بود.

برتری پروسه ۷ نانومتری EUV سامسونگ که اسنپ‌دراگون 865 بر پایه آن ساخته خواهد شد نسبت به پروسه ۷ نانومتری FinFET که توسط TSMC مورد استفاده قرار می‌گیرد احتمالا در میزان مصرف انرژی آن خواهد بود که تا ۱۵ تا ۲۰ درصد بهبود یافته است.

شرکت سامسونگ پیشاپیش توسعه فناوری سریع‌تر ۵ نانومتری EUV را به پایان رسانده است و برای ادامه ساخت آن، ابتدا مجبور است خطوط تولید EUV خود در Hwaseong کره جنوبی را گسترش دهد که احتمالا تا آخر امسال صورت خواهد پذیرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH