اپل واچ سری 6 با ویژگی‌های متفاوتی معرفی خواهد شد

ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 نسبت به مدل قبلی خود، یک ارتقا کاملا حوصله‌سربر محسوب می‌شد. این دستگاه، تقریبا شبیه سری 4 بوده و به غیر از یک نمایشگر همیشه روشن، موفق به معرفی هیچ بهبود عملکرد قابل‌توجهی نشده است. اما اگر گزارش‌های موجود صحت داشته باشند، سال آینده ساعت‌های اپل واچ سری 6 ممکن است باعث شگفتی همه ما شوند.

پردازنده سریع‌تر، اتصال بهتر و مقاومت بیشتر در برابر آب

Ming-Chi Kuo، تحلیلگر مطرح موسسه TF International، در جدیدترین یادداشت تحقیقی خود گفته است که اپل واچ سری 6 شامل ارتقاهای قابل‌توجهی در عملکرد خود خواهد بود. جزییات این ارتقاها هنوز مشخص نشده است، اما حدس زده می‌شود که این موضوع با دو تغییر مهم محقق گردد.

مورد اول اینکه، ساعت هوشمند نسل بعد احتمالا از چیپ کاملا جدید S6 اپل بهره خواهد برد و تغییر دوم اینکه انتظار می‌رود اپل برای ساخت بوردهای مداری انطعاف‌پذیر ساعت جدید خود، به سمت استفاده از متریال پلیمر کریستال مایع برود که این کار باعث افزایش توانایی‌های انتقال داده داخلی دستگاه خواهد شد. بهبودهای مذکور، ظاهرا با افزایش مقاومت ساعت در برابر نفوذ آب ترکیب خواهد شد. این بدین معنی خواهد بود که اپل تصمیم دارد تا بر روی شنا، دایوینگ و سایر فعالیت‌های فیزیکی که نیاز به خیس کردن ساعت دارند، تمرکز بیشتری بکند. مدل‌های سری 5 هم‌اکنون تا عمق ۵۰ متری آب دوام می‌آورند، بنابراین شاید ساعت‌های سری 6، برای پشتیبانی از ورزش‌های آبی سریع، این حد را به ۱۰۰ متر برسانند.

آخرین ارتقا داخلی مهم اپل در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود، به نظر می‌رسد که مربوط به بهبود انتقال داده‌های بی‌سیم باشد. ما در حال‌حاضر از جزییات دقیق آن اطلاعی نداریم، اما Kuo پیش‌بینی کرده که شاهد سرعت‌های سریع‌تر وای‌فای و 4G LTE در آنها خواهم بود. البته سازگاری دستگاه با شبکه‌های 5G، به‌رغم برنامه‌ریزی‌های اپل برای ارایه آن در آیفون‌ 12 و آیفون 12 پرو، بسیار بعید است.

اپل واچ سری 6 ممکن است مجهز به نمایشگر microLED باشد

Kuo، هنوز چیزی درباره مشخصات بیرونی مدل‌های اپل واچ 2020 نگفته است، اما او در گذشته اظهار کرده بود که گوشی‌های آیفون اپل احتمالا در آینده، به جای نمایشگرهای OLED استفاده‌شده بر روی ساعت‌های مدل سری 4 و سری 5، از پنل‌های microLED استفاده خواهند کرد.

اپل تابه‌حال از این تکنولوژی نمایشگر بر روی دستگاه‌های مورد مصرف مشتریان استفاده نکرده، اما نکته مهم این است که microLED در مقایسه با پنل‌های OLED بسیار پیشرفته‌تر است. این به خاطر آن است که نمایشگرهای microLED، همزمان با حذف لایه متریال ارگانیک، قادر به تولید همان نقاط سیاه واقعی و نسبت‌های کنتراست عالی هستند. بدین‌ترتیب، آنها مستعد سوختن داخلی نخواهند بود و از طرف دیگر، حداکثر روشنایی صفحه را تا ۳۰ برابر افزایش خواهند داد.

بنا به گزارش‌ها، ساعت اپل واچ سری 6 قرار است بیشتر به عنوان دستگاهی برای تست تکنولوژی نمایشگر جدید اپل عمل کند، تا اگر شرکت از نتایج آن راضی بود، راه برای استفاده از نمایشگرهای microLED بر روی آیفون‌ها و آی‌پدها هموار گردد. مک بوک‌های آینده هم ممکن است از این فناوری استفاده کنند.

ساعت هوشمند نسل بعد اپل احتمالا رقبای سختی خواهد داشت

هرچند تا زمان معرفی اپل واچ سری 6 حدود یک سال فاصله داریم، اما این دستگاه ممکن است که در زمان عرضه خود با رقبای سرسختی مواجه گردد. سامسونگ اخیرا شاهد رشد موفقیت‌آمیزی در کسب‌وکار ساعت هوشمند خود بوده است و انتظار می‌رود که شرکت کره‌ای این مسیر را با معرفی نسل سوم گلکسی واچ اکتیو در سال آینده نیز ادامه بدهد.

همچنین پوشیدنی‌های فیتنس هواوی با عمر باتری فوق‌العاده عالی‌شان، در طول چند سال گذشته محبوبیت زیادی را در بین مشتریان کسب کرده‌اند و با توجه به اینکه شرکت چینی اخیرا تنها یک مدل جدید معرفی کرده، لذا بعید است که فروش‌های خوب آن به این‌زودی‌ها کاهش بیابد.

اما شاید بزرگترین تهدید برای اپل در حوزه ساعت‌های هوشمند، شرکت گوگل باشد. این غول اینترنت دنیا که مالکیت پلت‌فرم سیستم عامل نه چندان محبوب Wear را در اختیار دارد، اخیرا تصمیم خود را برای خرید کمپانی Fitbit و تولید پوشیدنی‌های ساخت خودش اعلام کرده است. هنوز زمان مشخصی برای اجرای این برنامه‌ها مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود که شرکت، بهترین ویژگی‌های سیستم عامل Wear خود را با قابلیت‌های خوب ساعت‌های هوشمند Fitbit ترکیب کند و محصول کاملا جدیدی را روانه بازار نماید. قطعا هیچ تضمینی وجود ندارد که محصول نهایی، موفق باشد؛ با این‌حال، این احتمال هم وجود دارد که دستگاه جدید با موفقیت بزرگی روبه‌رو شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH