چگونه با استانبول کارت هزینه های سفر ترکیه را کاهش دهیم؟

یکی از راه هایی که به وسیله آن می‌توانید هزینه‌های خود در سفر با تور استانبول را به شکل چشمگیری کاهش دهید، تهیه استانبول کارت است. کسانی که زیاد به استانبول سفر می‌کنند، می‌دانند که این کارت حداقل 20 درصد هزینه سفر با تور استانبول آن ها را مخصوصا در قسمت هزینه‌های حمل و نقل کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر با تور استانبول حتما استانبول کارت را تهیه نمایید اما قبل از آن، می‌خواهیم کاملا برایتان توضیح بدهیم که کارایی این کارت چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده نمایید.

استانبول کارت چیست؟

فرض کنید که از شرکت گردشگری و هواپیمایی معتبری مثل الی گشت، یا تور استانبول خریده‌اید و یا برای خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل استانبول اقدام کرده‌اید. با این که بیشتر راه را به درستی رفته‌اید اما لازم است تا برای کاهش هزینه‌های خود در سفر، از استانبول کارت استفاده کنید. حالا اگر برایتان سوال پیش آمده که این کارت چیست، باید بگوییم که استانبول کارت، یک کارت الکترونیک و هوشمند است که معمولا برای پرداخت هزینه های رفت و آمد و سفر به استانبول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت که از سال 2009 میلادی به بعد، جایگزین کارتی به نام آکبیل شد، برای بازدید از برخی از جاذبه‌های گردشگری، اینترنت همراه و مصرفی مسافر، سرویس های آنلاین با پشتیبانی شبانه روزی و همچنین حمل و نقل کاربرد دارد. در سفر با تور استانبول این کارت از شما جایی نمی‌گیرد و به راحتی هم شارژ می‌شود.

چطور استانبول کارت بخریم؟

هم می‌توانید به صورت آنلاین برای خرید این کارت اقدام و هم می‌توانید پس از سفرتان این کار را انجام دهید. برای خرید استانبول کارت خیلی راحت می‌توانید در سفر با تور استانبول و در این شهر، در هر دکه روزنامه فروشی در داخل شهر استانبول، داخل ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و فرودگاه ها اقدام کنید. قیمت کارت خام استانبول کارت که هیچ شارژی هم در آن نباشد، برابر با 6 لیر ترکیه است.

چطور استانبول کارت را شارژ کنیم؟

اگر با تور استانبول سفر کرده‌اید و می خواهید استانبول کارتتان را شارژ کنید، می‌توانید از 3 راه این کار را انجام دهید. اولین راه این است که از طریق دستگاه های خودپرداز اقدام نمایید. تنها کافیست که استانبول کارت را در قسمت شیشه ای دستگاه قرار دهید و به اندازه‌ای که می‌خواهید کارتتان شارژ شود، اسکناس های سالم و تا نخورده را درون جایگاه ویژه دستگاه قرار دهید. البته می‌توانید در دکه‌های روزنامه فروشی و مترو و تنها با پرداختن وجه نقد به فروشنده، کارتتان را شارژ نمایید. در انتها باید این نکته را بدانید که می‌توانید به صورت اینترنتی از سایت فروش آنلاین کارت گردشگری استانبول شارژ کارت خود را انجام دهید. لینک و کد فعالسازی به آدرس ایمیل شما از طریق سایت پذیرنده ارسال می‌گردد.

نکاتی مهم درباره استانبول کارت

  • از این کارت می‌توانید در اتوبوس، هاواتاش، انواع قایق های کروز، مترو، اتوبوس، متروباس استفاده نمایید.
  • در سفر با تور استانبول می‌توان از این کارت به صورت گروهی و حداکثر تا 5 نفر استفاده کرد.
  • اعتبار استانبول کارت 2 ساله است.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH