بازار چین

هواوی همچنان صدرنشین بازار اسمارت‌فون‌ها در چین

شرکت IDC بار دیگر دست به انتشار گزارش‌هایی در خصوص وضعیت مالی بازار اسمارت‌فون در سه ماهه مالی سوم سال 2019 زده است. در این گزارش افول بازار چین همچنان ادامه دارد، اما نشانه‌هایی از بهبود وضعیت نیز دیده می‌شود. در مقایسه سال به سال، این کاهش به حدود 3.6 درصد رسیده که نسبت به گزارش سه ماهه‌های پیشین سال جاری میلادی بسیار بهتر است.

بازار چین

در طول این سه ماهه، فروش کلی اسمارت‌فون به 98.9 میلیون دستگاه رسیده و هواوی جایگاه تسخیرناپذیر خود در این بازار را حفظ کرده است. این غول فناوری چینی حدود 42 درصد از این بازار محلی را در اختیار دارد که نسبت به سال گذشته، افزایشی 64.6 درصدی را نشان می‌دهد. شرکت‌های ویوو با 18.3 درصد، اوپو با 16.6 درصد و شیائومی با 9.8 در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اما حضور اپل در رتبه پنجم این لیست با افزایش فروش 8.1 درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته و تخصیص سهمی 5.6 درصدی به خود از بازار چین نیز جالب توجه است. IDC اعتقاد دارد در ماه‌های آینده، شبکه 5G می‌تواند ورق را برای بازار چین برگرداند؛ به خصوص اگر گسترش پشتیبانی از این شبکه به هندست‌های میان‌رده و پایین‌رده نیز کشیده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH