هواوی یک تمدید دو هفته‌ای برای مجوز همکاری با شرکت‌های آمریکایی دریافت می‌کند

هواوی هنوز درگیر جنگ تجاری بین چین و آمریکا است و از این بابت بیشترین آسیب را دیده است. با این‌حال، به گزارش رویترز شرکت به‌زودی یک تمدید دو هفته‌ای برای مجوز همکاری خود با کمپانی‌های آمریکایی دریافت خواهد کرد. البته این صرفا یک تمدید کوتاه‌مدت برای مجوز ۹۰ روزه‌ای است که در روز دوشنبه به پایان خواهد رسید.

ظاهرا یک تمدید بلندمدت نیز در حال اقدام است، اما به نظر می‌رسد که قانون‌گزاران آمریکایی هنوز آن را تصویب نکرده‌اند. البته هیچ مقام رسمی‌ این گفته‌ها را تایید نکرده و هر دو طرف از اظهارنظر در این‌باره طفره رفته‌اند.

در ماه مه امسال هواوی به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته شد و به همین‌خاطر در لیست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفت. در نتیجه این اقدامات، کمپانی‌های آمریکایی نیز از همکاری با هواوی منع شدند. در ادامه ماجرا، یک مجوز کلی برای هواوی صادر گردید که در ماه آگوست به مدت سه ماه دیگر تمدید شد. این تمدید ۹۰ روزه هم قرار است در روز دوشنبه به پایان برسد.

اما خبرهای خوب برای هواوی اینکه، شرکت دوباره در حال از سرگیری همکاری‌های خود با کمپانی‌های کوالکام و ARM است و از طرفی هم فروش‌های شرکت به‌رغم وجود تحریم‌ها همچنان رشد داشته‌اند. با این‌حال، هنوز یک مشکل اساسی وجود دارد و آن اینکه جدیدترین گوشی‌های هواوی قادر به دریافت لایسنس گوگل نشده‌اند و با وجود اینکه سیستم عامل اندروید را بر روی خود اجرا می‌کنند، اما عدم پشتیبانی‌شان از سرویس‌های گوگل پلی، فروش آنها را در بازارهای غربی با مشکل جدی مواجه کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH