قطعی اینترنت

آخرین اخبار رفع قطعی اینترنت و چرایی این تصمیم

رفع قطعی اینترنت به یکی از خواسته‌های اصلی بسیاری از فعالان اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است. اما وعده‌های مسئولین در رابطه با این اتفاق متفاوت بوده و اظهارنظرهای ضد و نقیضی در موردش وجود دارد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، در حالیکه کاربران ایرانی در انتظار رفع محدودیت اینترنت بودند، مصاحبه دولتی‌ها نشان می‌دهد که فعلا نباید منتظر رفع مشکل باشیم و رفع قطعی اینترنت به روزهای آتی کشیده خواهد شد. این در حالی است که سخنگوی دولت روز گذشته از حل مشکل طی امروز و فردا خبر داده بود و حتی شمارش معکوس برای رفع قطعی اینترنت در استان‌های آرام آغاز به کار کرده بود.

در همین رابطه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در مصاحبه‌ای گفت: امیدوارم در روزهای آینده، مشکل قطعی اینترنت رفع شده و محدودیت موجود برداشته شود. طبق تصمیم شورای امنیت کشور این اتفاق افتاده و مجبور به قطع اینترنت شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به زمان وصل اینترنت گفت: در صورتی که وضعیت به همین‌گونه آرام باشد، در آینده نزدیک شاهد وصل اینترنت خواهیم بود.

اما در ادامه یکی از نمایندگان که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است، مصاحبه‌ای کرده و با اشاره به وضعیت فعلی اینترنت کشور، گفت: اغتشاشگران از بستر اینترنت برای بهم ریختن اوضاع کشور استفاده می‌کردند. با توجه به دستگیری عوامل اصلی اغتشاش، طی روزهای آتی شاهد رفع مشکل فعلی در اینترنت خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در تمام دنیا امنیت یک مساله مهم و اساسی برای کشور محسوب می‌شود و حفظ امنیت وظیفه اصلی نظام است. لذا تا زمانی که وضعیت به گونه‌ای باشد که ابزاری در راستای ضد امنیت استفاده شود، مجبور به ایجاد محدودیت برای آن هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: قبل از این در حمله داعش شاهد هماهنگی‌ تروریست‌ها با تلفن همراه بودیم ولی این بار هماهنگی‌ها از طریق اینترنت انجام می‌شد و خطوط موبایل نقشی نداشتند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که اینترنت محدود شده ولی خللی در عملکرد خطوط موبایل انجام نگیرد. با توجه به دستگیری عوامل اصلی و به میدان آمدن مردم، طی روزهای آتی مشکل قطعی اینترنت حل می‌شود.

13 در مورد “آخرین اخبار رفع قطعی اینترنت و چرایی این تصمیم”

  1. دانای نادان

    اینترنت را خدا آزاد کرد ⛓بعضی وقتها محدودیت آزادی می آورد همانند آزادی خیال ….راستی سرعت خیال پردازی چند گیگه!؟

  2. سلام.
    دوست من ،یه لحظه ضعف های مدیریتی بگذار کنار .

    اگر بدونی برای این مملکت چه خون ها ریخته شده تا منو تو الان باشیم.

    چند روز تصور کن بازی انلاین نداری …

    چند روز تصور کن اصلا گوشی و اینترنت نبوده…

    «بحث سر امنیت این کشوره »

    دسترسی به اینترنت محدود شد تا
    همونی که توی خیابون داشت پدری در مقابل چشم فرزند کتک میزد
    یا اونی که مغازه دارکتک زدو پولشو  برد
    یا اونی که داشت شیشه عابر بانک می شکست
    نره امثال پیامرسان های خارجی تلگرام و … نتونه با ارباب های جلادش که از لبخند منو تو ناراحت میشند ، ارتباط برقرار کنه و یا پا به فرار بگذاره .

     «این روزها نگاه کن آدمها سرشون پایین نیست»
    سر در گوشی ندارند و خانواده و زندگی بهتر و بیشتر میبینند .

    اگر تو‌ هم همون جوان دیروز بودی که
    – نه گوشی داشت
    – نه نگران لایک و فالور یا بازی کلشش بود ،

    چه طور سرگرم میشدی ؟ اگر دنیا بدون گوشی موبایل و اینترنت بود این قدر ابتکار و خلاقیت داری که بتونی لحظه ساز دقایقت باشی؟ و خودت و خانواده سرگرم کنی؟ دنیای من و تو فقط اینترنت نیست و بزرگ تر و زیباتر از این دنیای مجازیه.

    سهمی که من میتونم داشته باشم اینه که صبوری کنم تا امنیت برای خانواده ام به خطر نیوفته و خون شهیدی که به خاطر اسایش مردمش ریخته شده پای مال نشه.

    خودخواه باید باشم که نتونم چند روز صبوری کنم و خواسته خودمو بالاتر و ارزشمند تر از امنیت کل یک کشور بدونم .‌

    تو هم میدونم غیرت داری و پای این آب و خاک میمونی .

    57
    2
    1. داداش ساقیت کیه؟ بگو ما هم بریم پیشش بلکه توی این توهماتی که توش هستی ما هم شاید آروم شدیم!!! از تعداد لایک ها و دیسلایکایی که خوردی بفهم وضعیتت و اعتقادت تو جامعه چقدر ارزش داره

      1
      29
    2. برای افرادی مانند شما که هیچ درکی از اینترنت ندارند متاسف هستم. شما اینترنت را شبکه اجتماعی و بازی و اینها می بینید. برای ما که در جامعه علمی هستیم و برای پیشرفت علم کشور و نشان دادن اقتدارمان در دنیا نیاز به اینترنت داریم. هم برای کار پژوهشی و هم برای انتشار ان. بماند که خارج از کار ما هزاران کار دیگر وابسته به اینترنت هستند و بدون ان فلج شده اند. بدون اینترنت کشور و مردم ضرر زیادی در هر روز می خورند. شماها همان افرادی هستید که با چندغاز پولی که برایتان می ریزند راضی می شوید و بعد از ان به خیابان ها برای تظاهرات می ریزید. باید مسائل کشور حل شوند و درک مردم بالاتر رود تا دولت مجبور نشود که اینترنت را قطع کند. قطع شدن اینترنت استراتژی خوبی از طرف دولت بود تا افرادی مانند شما گول هر حرفی در اینترنت را نخورند. بماند که تر و خشک همراه هم دارند می سوزند.

      1
      24
    3. چی چی برای خودت میبافی و چرت و پرت میگی اولا بازی کجا بود یکی مثل من زندگیش به اینترنت وصله و از طریق همین اینترنت کسب درآمد میکنه یه کم فکر کن بعد حرف بزن .کشوری که دلش برای مردمش نسوزه به چه درد من یا تو میخوره مگه میشه اینجوری و با این وضع زندگی کرد همه جوونیمون توی این شرایط مزخرف از بین رفت شاید الان متوجه نشی ولی با این شرایط که تو اسمش رو میزاری امنیت کشور با سرعت به سوی کره شمالی شدن در حال حرکتیم فکر کنم با این اوصافی که شما از اینترنت داری اونجا مردم شادی داره و همه خوشحالن

      12
  3. خسارت مالی یک میلیارد و خورده دلاری این قطعی رو از بیت المال میدن میره ولی جواب این ملت بی گناه و حق الناس و چجوری میخان بدن…شش ماهه هرچقد زحمت کشیدم همش برباد رفت ثبت نامم کنسل شد.ممنون از ادمین بخاطر ثبت نظرات

    17
  4. میدونم اینم سانسور میشه اما بازم میگم که دیگه پر عقده شدیم مثل برده ها داریم زندگی میکنیم بستر کار که فرلهم نمیکنین حتی نمیزارین آدم دو قرون با اینترنت کسب درآمد داشته باشه من هفته ای ۲تومن از از طریق اینستا درآمد دارم اما الان شده صفر واقعا واسه خودم و دولتم متاسفم

    2
    27
  5. تورو خدا وصل کنین این اینترنتو . 5 روزه نمیتونم کارای تحقیقاتی انجام بدم . چرا به فکر ماها نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ادمین اگر صدای شما رو میشنونن انتقال بدین دارن با کار چندین هزار نفر راحت بازی میکنن

    1
    32
  6. -ناراحت کنندست و دردناک برا من ؟ فقط این بیخیالی که تو صورت این اشخاص موج میزنه؟ یا دوستانی هستن که مثل بنده یه مقدار ناراحت بشن؟
    -بهتر نیست یه سری کلاس آموزشی برا مسئولین محترم بزارن که کلماتی مثل”به زودی” موقت” کوتاه مدت”و… بهشون کاربرد و مصارف کاربردشو توضیح بدن که هرکدوم کجا باید استفاده بشه؟چون هروقت این کلمات روشنیدم کاملا دائمی شده اون بحث…
    به خدا نه اعصاب گذاشتید نه روان (حداقل برا من یکی زبون ملت نیستم از طرف کسی چیزی بگم)
    به ماند که چند وقتیه باعث شدن اساتید به اعتقاداتی که داشتم هم شک کنم

    قابل پخش که نیست مشخصه اما خواستم حداقل خودم رو خالی کرده باشم یکمی

    1
    51

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH