تصاویر رسمی، مشخصات و جزئیات قیمت‌گذاری اسمارت‌فون ردمی K30 لو رفت

اخیرا شایعات پیوسته‌ای پیرامون اسمارت‌فون ردمی K30 به گوش رسیده است. متاسفانه ماهیت جعلی برخی اطلاعات و تصاویر زنده مربوط به این دستگاه پیش‌تر به اثبات رسیده است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که فرآیند تولید مدل جانشین هندست‌های بسیار محبوب شیائومی ردمی K20 و شیائومی Mi 9T در جریان است. به لطف انتشار شایعات و اطلاعات جدید این‌بار نیز آگاهی کامل از مشخصات اسمارت‌فون ردمی K30 احتمالا چندان زمان‌بر نخواهد بود. Lu Weibing؛ معاون ارشد گروه شیائومی و مدیرکل برند فرعی ردمی به‌صورت رسمی اعلام کرد که رویداد معرفی اولیه سری K30 طی هفته آینده برگزار می‌شود.

Mukul Sharma؛ خبرچین باسابقه نیز ادعا می‌کند که مراسم رونمایی رسمی از این هندست در روز 10 دسامبر برگزار خواهد شد. اخبار پیشین نیز از معرفی ردمی K30 در همین تاریخ حکایت داشتند. لذا بسیاری از کاربران احتمالا منتظر انتشار تیزرهای رسمی این هندست پیش از معرفی آن هستند.

تصاویر پوستر رسمی از اسمارت‌فون ردمی K30

با این‌حال با نزدیک شدن به موعد رونمایی ردمی K30، اخبار و اطلاعات موثق‌تری پیرامون این هندست منتشر می‌شود. اگرچه پیش‌تر نیز تصویر پوستر این محصول در فضای آنلاین رویت شد. بر این اساس ردمی K30 به‌همراه دوربین سلفی دوگانه و حفره‌ای در گوشه فوقانی سمت راست نمایشگر عرضه می‌شود. این موارد با تصاویر زنده پیش‌تر منتشر شده (صرف‌نظر از صحت و سقم آن‌ها) تا حدود زیادی مطابقت دارند. بعلاوه تصویری با رزولوشن بسیار پایین‌تر نیز پنل پشتی دستگاه و ظاهر احتمالی ماژول دوربین بیضی‌شکل و حسگرهای دوربین با چیدمان عمودی را نمایش می‌دهد. با توجه به رزولوشن بسیار پایین تصویر، درک جزئیات مربوط به هندست حقیقتا دشوار است. با این‌حال یکی از اطلاعات مهم و قابل استخراج این است که قسمت پشتی گوشی ظاهرا فاقد حسگر اثرانگشت است. در صورت صحت این فرضیه، پنل به‌کارگیری شده در گوشی احتمالا از فناوری اولد بهره خواهد برد.

در انتها به بررسی برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده پیرامون اسمارت‌فون ردمی K30 می‌پردازیم. برخی اطلاعات لو رفته از به‌کارگیری یک نمایشگر 6.66 اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی و نسبت ابعاد 20:9 حکایت دارند. بر اساس برخی شایعات دیگر، این نمایشگر دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. بعلاوه تراشه اسنپ‌دراگون 730G به‌همراه 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی سایر مشخصات ورژن پایه این هندست را تشکیل می‌دهند. با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده، ماژول دوربین پشتی گوشی از یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نیز در قسمت جلویی گوشی مستقر خواهد شد.

سایر مشخصات دستگاه نظیر باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 27 واتی، NFC، درگاه مادون‌قرمز و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون احتمالا چندان چشمگیر نیستند. بر اساس پیش‌بینی‌های برخی منابع، ردمی K30 با برچسب قیمتی حدودا 2000 یوانی (285 دلاری) روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که برخی پیش‌بینی‌های دیگر از قیمت‌گذاری 2300 یوانی (330 دلاری) این هندست حکایت دارند. در صورت برتری ردمی K30 نسبت به مدل نسل قبلی و عرضه این محصول در چندین مدل مختلف، هر 2 پیش‌بینی فوق می‌توانند صحیح باشند. از این گذشته یکی از پوسترهای لو رفته به پشتیبانی گوشی از فناوری 5G اشاره نموده است. لذا پشتیبانی ردمی K30 از شبکه 5G نیز امری محتمل به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH