برخی کاربران سرفیس بوک از متورم شدن باتری این محصول شکایت دارند

امسال مایکروسافت در جریان برگزاری رویداد سالیانه سرفیسی خود از سرفیس بوک جدید رونمایی نکرد و این پدیده بدان معناست که کاربران کماکان بایستی به سخت‌افزار قدیمی مورد استفاده در دستگاه‌های سرفیس بوک و سرفیس بوک 2 بسنده نمایند. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت بایستی از به‌کارگیری چنین سخت‌افزار منسوخی منصرف شود؛ چرا که کاربران از بروز مشکلات اساسی در مایکروسافت سرفیس بوک گلایه‌مند هستند.

وب‌سایت Windows Club برای نخستین بار خاطرنشان کرد که ظاهرا کاربران سرفیس بوک شاهد متورم شدن ناگهانی باتری گجت‌های خود هستند. این مشکل ظاهرا یک پدیده نادر یا منحصربه‌فرد نیست و تعداد زیادی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت برای تعویض لپ‌تاپ‌های آسیب دیده فاقد پوشش گارانتی، مبلغی تا سقف 600 دلار را از کاربران مطالبه نموده است و مخاطبان چنین اقدامی را توهین‌آمیز قلمداد می‌کنند. کاربران مراتب نارضایتی خود را در چندین انجمن مختلف ابزار نموده‌اند و حتی در صدد طرح شکایت حقوقی علیه مایکروسافت هستند. چنین تحولاتی از این واقعیت ناشی می‌شوند که باتری‌های متورم از استعداد بالایی برای آتش‌گرفتگی برخوردار بوده و مستعد انفجار هستند. همچنین کاربران سرفیس بوک شاهد برآمدگی نمایشگر دستگاه در اطراف حواشی جانبی و داک صفحه‌کلید هستند.

برآمدگی نمایشگر معمولا در اثر تورم باتری داخلی دستگاه ایجاد می‌شود. چنان‌چه از زمان خریداری محصول توسط شما کماکان کم‌تر از 3 سال زمان گذشته است؛ در این‌صورت مایکروسافت آن‌را به‌صورت رایگان تعویض خواهد کرد. ما به شما توصیه می‌کنیم تا با واحد پشتیبانی تماس گرفته و گزینه‌های پیشنهادی جهت تعویض دستگاه را بررسی نمایید. – تیم پشتیبانی مایکروسافت

مایکروسافت تا کنون هیچ‌گونه پاسخ مشخصی پیرامون این مشکل ارائه نداده است. کمپانی به کاربران توصیه کرده تا به برخی فروشگاه‌های منتخب مراجعه نمایند. متاسفانه این مراکز به منظور تعویض لپ‌تاپ مبلغ 599 دلار را مطالبه خواهند کرد. چنان‌چه کاربران اقدام به خریداری ضمانت‌نامه 3 ساله اضافی کرده باشند؛ در این‌صورت مایکروسافت فرآیند تعویض دستگاه را به‌طور رایگان انجام خواهد داد.

نخستین نسل از سرفیس بوک پیش‌تر و در سال 2015 معرفی شد. بدین‌ترتیب تقریبا کلیه لپ‌تاپ‌های اولیه حتی با وجود بهره‌مندی از دوره ضمانت 3 ساله اضافی فاقد خدمات پشتیبانی خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه می‌توانید به وب‌سایت Answers.microsoft.com مراجعه نمایید. چنان‌چه متوجه وجود یک برآمدگی در سرفیس بوک خود شدید؛ در این‌صورت توصیه می‌شود تا سریعا به یکی از شعب فروشگاه‌های مایکروسافت مراجعه کنید. چرا که باتری‌های لیتیوم یونی در حالت متورم خطرناک هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH