همه آنچه که درباره گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ می‌دانیم

به نظر می‌رسد که در چند سال آینده با معرفی چیپست‌های قدرتمندتر و توسعه شبکه‌های 5G، شاهد هیجان بیشتری در دنیای اسمارتفون‌ها خواهیم بود. ضمن اینکه شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اپل ظاهرا استراتژی‌های عرضه خود را تغییر خواهند  داد.

انتظار می‌رود که اپل با شروع سال 2020، از استراتژی عرضه سالانه خود فاصله بگیرد و آیفون‌هایش را هم در فصل بهار و هم در فصل پاییز معرفی کند. سامسونگ هم ظاهرا خود را برای رونمایی از نسخه‌های لایت گوشی‌های پرچمدارش آماده می‌کند.

اخیرا افشاگری‌های زیادی درباره هر دو گوشی گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی S10 لایت صورت گرفته است. ما در اینجا قصد داریم به همه چیزهایی که تابه‌حال درباره گلکسی نوت 10 لایت می‌دانیم بپردازیم. پس ما همراه باشید.

نام گلکسی نوت 10 لایت

براساس گزارش‌های موجود، گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ احتمالا در برخی از بازارها تحت نام گلکسی A81 به فروش خواهد رفت. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این دستگاه عضوی از سری گلکسی A 2020 سامسونگ نیز خواهد بود.

طراحی گلکسی نوت 10 لایت

تابه‌حال، دو مجموعه رندر برای گلکسی نوت 10 لایت منتشر شده‌اند. با اینکه اولین مجموعه از رندرهای این هندست، کمی تیره بودند، اما در آن‌ها شاهد نمایشگری شبیه نوت 10 و نوت 10 پلاس برای گوشی بودیم. همچنین یک هول پانچ مرکزی نیز بر روی نمایشگر وجود داشت که قبلا شبیه آن را در رندرهای گلکسی S11 دیده بودیم.

علاوه‌بر اینها، دستگاه دارای یک ست‌آپ دوربین مربعی‌شکل، شبیه استایل آیفون 11 و پیکسل 4، در پشت خود است. افشاگری‌ها همچنین حکایت از بازگشت جک هدفون ۳.۵ میلیمتری بر روی نوت 10 لایت دارند؛ ضمن اینکه یک پورت USB-C هم در پایین گوشی وجود خواهد داشت.

از آنجاییکه رندرهای اولیه کمی تیره بودند، باریکی حاشیه‌های نمایشگر قابل تشخیص نبود. با این‌حال، در دومین مجموعه از رندرهای گلکسی نوت 10 لایت که توسط Android Headlines منتشر شدند، شاهد این بودیم که دستگاه دارای حاشیه‌های فوق‌العاده نازک در اطراف نمایشگر است. این رندرها یکبار دیگر وجود هول پانچ در مرکز نمایشگر را تایید کردند.

مشخصات گلکسی نوت 10 لایت

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 10 لایت مجهز به یک پنل ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED باشد؛ پنلی، که مشابه نمایشگر گلکسی S10 و نوت 10 است. فناوری Dynamic AMOLED دارای تاییدیه +HDR10 بوده و گفته می‌شود نور آبی صفحه را برای کاستن از خستگی چشم حذف می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که هندست در پشت خود دارای گلس انحنادار باشد.

گلکسی از یک چیپست اگزینوس 9810، که بر روی گلکسی S9 و نوت 9 هم وجود داشت، بهره خواهد برد و رم و حافظه داخلی آن به‌ترتیب ۶ و ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود.

از آنجاییکه در رندرها منتشرشده هیچ اسکنر اثرانگشتی بر روی گوشی قابل‌مشاهده نیست، احتمالا نوت 10 لایت مجهز به یک حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر خواهد بود.

گوشی دارای سه دوربین در پشت خود است که براساس افشاگری‌های قبلی، یکی از آن‌ها دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی هندست هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است.

خبرها همچنین حکایت از پشتیبانی دستگاه از یک قلم S Pen دارند. به‌علاوه، احتمالا شاهد اجرای اندروید 10 و رابط کاربری  One UI 2.0 نیز بر روی آن خواهیم بود.

منبع تغذیه گوشی هم یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده که ظرفیت آن از همه مدل‌های نوت 10 بالاتر است.

قیمت گلکسی نوت 10 لایت

ظاهرا گلکسی نوت 10 لایت قیمتی برابر ۸۳۹ دلار آمریکا خواهد داشت که کمی بیش از ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل پایه نوت 10 با قیمت ۹۴۹ دلار خواهد بود.

زمان معرفی گلکسی نوت 10 لایت

به‌گفته وب‌سایت 91Mobiles، معرفی هر دو گوشی نوت 10 لایت و S10 لایت در اواسط ژانویه 2020 اتفاق خواهد افتاد. قبلا گفته شده بود که این اسمارتفون‌ها در ماه دسامبر امسال در هند رونمایی خواهند شد.

حالا با توجه به اطلاعات فوق، نظر شما درباره گلکسی نوت 10 لایت چیست؟ آیا تمایلی به خرید یک پرچمدار ارزان‌تر سامسونگ با یک تراشه سال 2018 خواهید داشت؟ نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH