شیائومی

شیائومی احتمالا در آینده نزدیک از یک دوربین داخل نمایشگر به‌جای ناچ استفاده خواهد کرد

از زمانیکه فناوری ناچ توسط اسنشال و اپل به همگان معرفی گردید، کاربران اسمارتفون‌ها همیشه یک رابطه علاقه-نفرت نسبت به آن داشته‌اند. این موضوع درواقع بستگی به این دارد که شما حاشیه‌های نازک را ترجیح می‌دهید یا نه؛ با این‌حال شرکت‌هایی هم بوده‌اند که تلاش کرده‌اند این بریدگی را از روی گوشی‌ها خود حذف کنند. برای مثال، سامسونگ به جای آن از یک هول پانچ استفاده کرده است. اما باید توجه داشت که این فناوری به‌هیچ‌وجه شبیه دوربین داخل نمایشگر نیست.

این شرکت کره‌ای ظاهرا مدتی است که بر روی طراحی دوربین داخل ‌نمایشگر کار می‌کند، اما حالا براساس جدیدترین پتنت شیائومی به نظر می‌رسد که این شرکت چینی هم وارد صحنه شده است. عنوان این پتنت، « Display structure and electronic device» است که در تاریخ 30 مه امسال به ثبت رسیده و در 5 دسامبر هم منتشر شده است. پتنت شیائومی توضیح می‌دهد که دوربین داخل نمایشگر، در مواقعی که توسط کاربر مورد استفاده قرار نگیرد، فضایی را بر روی نمایشگر دستگاه اشغال نخواهد کرد.

در پنتت مذکور، ساختار یک نمایشگر و یک دستگاه الکترونیکی نشان داده شده است. ساختار نمایشگر، شامل یک صفحه نمایش و یک قطعه تنظیم نور می‌شود. قطعه تنظیم نور دارای دو ناحیه اول و دوم، بوده که به‌طور مستقل قابل‌کنترل هستند. حالت‌های این قطعه، شامل انتقال و قطبی‌سازی نور می‌شوند. صفحه نمایشگر هم از تعداد زیادی پیکسل‌ که به‌طور مستقل قابل‌کنترل هستند تشکیل شده است. زمانی که ناحیه اول قطعه تنظیم نور، در حالت انتقال نور قرار دارد، پیکسل‌های داخل صفحه نمایش که منطبق با این ناحیه هستند غیرفعال می‌شوند تا به نور بیرون‌آمده از ناحیه اول اجازه داده شود تا به ‌داخل صفحه نمایشگر نفوذ کند.

البته باید توجه داشت که همه این‌ها صرفا در حد پتنت هستند و تضمینی وجود ندارد که شاهد اجرایی شدن آن‌ها در آینده باشیم. با این‌حال، ما امیدواریم که این پتنت به مرحله عمل دربیاید، که در این‌صورت دیگر نیازی به ناچ و حتی طراحی هول پانچ بر روی گوشی‌ها نخواهد بود.

1 در مورد “شیائومی احتمالا در آینده نزدیک از یک دوربین داخل نمایشگر به‌جای ناچ استفاده خواهد کرد”

  1. میلاد خوش‌خلقت

    سپاس از شما بابت پوشش این خبر.
    من سال‌ها آرزو داشتم که چنین قدمی توسط یکی از شرکت‌ها (مخصوصا اپل) برداشته بشه — چون راحتی و اعتمادبه‌نفس کاربر رو افزایش میده — حال با این خبر بسی خشنود شدم، و اُمیدوارم که این فناوری به زودی و به خوبی رشد کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH