آموزش قدم به قدم فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت +جزئیات

رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت و سایر بانک‌های کشور اجباری شده و مشتریان بانکی از اول دی ماه برای هر گونه خرید اینترنتی از این رمز استفاده خواهند کرد. عدم آشنایی بسیاری از مشتریان با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا و استفاده از آن باعث شده تا بازخوردهای مناسبی از سوی مردم دریافت نشود که در همین راستا به بررسی نحوه فعال سازی رمز دوم پویا در بانک ملت و استفاده از آن می‌پردازیم.

همان‌طور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد، هزینه فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت رایگان بوده و شعب این بانک حق دریافت هیچ‌گونه هزینه اضافی را ندارند. بدیهی است در صورت تخلف از این قاعده، می‌بایست مراتب را به بانک مرکزی اطلاع دهید که قطعا با این موضوع برخورد خواهد شد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

البته بانک ملت نیز از پیشگامان ارایه خدمات اینترنت بانک بوده و چندماهی هست که خدمات رمز دوم یکبار مصرف را برای بسیاری از فعالیت‌های اینترنتی خود فعال نموده و از مشتریان درخواست کرده تا برای استفاده از این قابلیت ثبت نام کنند. بدیهی است که این بار و با فرا رسیدن اول دی ماه، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت اجباری خواهد شد و ارایه خدمات بانکی علی الخصوص در زمینه خرید اینترنتی صرفا با استفاده از رمز دوم پویا خواهد بود.

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد رمز دوم پویای بانک ملت این است که اعتبار رمز دوم صادر شده به صورت پیش فرض 60 ثانیه بوده و تفاوتی با سایر بانک‌ها ندارد. بدیهی است در صورت دریافت رمز دوم و عدم استفاده از آن، بایستی برای خریدهای بعدی از رمز جدید استفاده کنید. این قابلیت که در همه بانک‌های کشور فعال شده، باعث می‌شود تا لو رفتن رمز دوم منجر به از دست رفتن حساب بانکی مشتریان نشود.

در صورتی که شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سیستم بانک ملت درست باشد، شما نیازی به مراجعه حضوری به بانک نخواهید داشت ولی در غیر این‌صورت و یا نیاز به تغییر شماره تلفن همراه، باید به شعب این بانک مراجعه کرده و نسبت به تغییر یا ثبت شماره تلفن همراه درست اقدام نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

به طور کلی باید بدانید که برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف یا همان رمز دوم پویا در بانک ملت نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت و از طریق اینترنت بانک و دستگاه خودپرداز امکان فعال‌سازی وجود دارد. گفتنی است که این بانک به دلیل وجود هزاران دستگاه خدمات بانکی غیرنقدی در سطح کشور، از وضعیت بهتری برای ارایه خدمات برخوردار بوده و کار چندان سختی برای فعال سازی رمز خرید اینترنتی نخواهید داشت.

مراحل مختلف فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت

مرحله اول: بایستی اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت را فعال نمایید.

اولین مرحله برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف، دریافت و فعال سازی اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت است. این بانک همانند سایر بانک‌ها اقدام به تولید یک اپلیکیشن اختصاصی کرده و شما برای دریافت خدمات رمز دوم، بایستی از این اپ استفاده نمایید.

1- برای دریافت این اپلیکیشن، به سایت رسمی بانک ملت مراجعه نمایید.

2- بر روی گزینه بانکداری الکترونیک کلیک کنید تا منویی برایتان باز شود.

3- از منویی که برایتان باز می‌شود، گزینه رمزنگار را انتخاب کنید. البته در بنرهای اسلایدر سایت این بانک، تبلیغات رمزنگار وجود داشته و می‌توانید این بخش را از طریق همین اسلایدر انجام دهید.

4- بسته به نوع سیستم عامل گوشی خود اقدام به دانلود اپلیکیشن کنید. گفتنی است که نسخه اندروید موردنیاز برای فعال سازی این اپ، نسخه 5 به بالای اندروید بوده و در صورت دارا بودن گوشی با نسخه پایین‌تر، بایستی از خدمات پیامکی بهره ببرید.

5- برای اینکه بتوانید اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت را فعال کنید، بایستی به یکی از خودپردازهای نقدی یا کیوسک‌های خدمات غیرنقدی این بانک مراجعه کنید.

6- کارت خود را وارد دستگاه کنید و از بخش عملیات گزینه تغییر رمز را برگزینید.

7- در منوی جدیدی که برایتان باز می‌شود، گزینه فعال سازی رمز پویا را انتخاب نمایید.

8- اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن و سایر اطلاعات برایتان به نمایش گذاشته می‌شود. در صورت صحت این مطالب، گزینه تایید را بزنید.

9- پس از تایید اطلاعات به نمایش گذاشته شده، پیامکی مبنی بر فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف برایتان ارسال می‌شود.

10- توجه نمایید که کد ارسالی صرفا 24 ساعت مهلت داشته و در صورت عدم استفاده از آن برای فعال سازی اپلیکیشن، بایستی دوباره به خودپرداز این بانک مراجعه نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

مرحله دوم: اپلیکیشن را فعال کنید

دومین مرحله از مراحل فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف در بانک ملت، فعال سازی اپلیکیشن رمزنگار است که از طریق کد تاییدی دریافتی در مرحله قبل صورت می‌گیرد.

1- اپلیکیشن را باز کنید و سپس شماره تلفن همراه ثبت شده در سیستم بانکی بانک ملت و کد تایید 6 رقمی ارسال شده به گوشیتان را در اپلیکیشن وارد نمایید.

2- پیامی مبنی بر فعال بودن رمز دوم پویا در تراکنش‌های مالی به شما نمایش داده می‌شود که صرفا جهت اطلاع شماست و آن را تایید کنید.

3- به بخش اضافه کردن کارت‌های بانکی مراجعه کنید و سپس افزودن کارت را انتخاب نمایید.

4- اطلاعات درخواستی از جمله شماره کارت و سایر موارد را وارد نمایید.

5- پس از وارد کردن اطلاعات کامل کارت، گزینه ثبت کارت را لمس کنید.

6- وارد بخش تنظیمات کارت بانکی خود شوید و رمزهای پویا و ایستا را برای انواع خرید خود مشاهده و در صورت نیاز تغییر دهید.

7- برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف، در صفحه اول این گزینه را انتخاب کنید و رمز یکبار مصرف جدیدی برای خرید اینترنتی خود انتخاب نمایید. از قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن، امکان تعیین مدت زمان مصرف و سقف تراکنش مالی از طریق این رمز است.

8- پس از ثبت درخواست شما، رمز یکبار مصرفی تولید می‌شود که اولا تا مدت زمان تعیین شده شما معتبر خواهد بود و هم اینکه تا سقف تعیین شده قابلیت عملکرد دارد. بنابراین در صورت گذشت زمان تعیین شده یا بالا بودن رقم تعیین شده، رمز دوم یکبار مصرف بلا استفاده می‌گردد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

فعال سازی نسخه پیامکی رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

از دیگر قابلیت‌های خوب بانک ملت، امکان فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بر مبنای پیامک است که عملا استفاده از رمز دوم را از طریق ارسال اس‌ام‌اس امکان‌پذیر می‌کند. برای فعال سازی این نسخه، به دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید و پس از وارد شدن به فعال سازی رمز پویا، نسخه پیامکی را انتخاب نمایید.

پس از عملیاتی کردن رمز دوم یکبار مصرف در نسخه پیامکی، امکان استفاده از آن با ارسال 4 شماره آخر کارت بانکی و دریافت رمز دوم میسر خواهد شد.

ویژگی‌های مهم اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت در فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف

1- تدابیر امنیتی خوبی برای ورود کاربر به آن دیده شده است که از جمله آن به ورود با اثر انگشت اشاره می‌کنیم.

2- امکان ایجاد تنظیمات جدید برای رمز اول نیز مهیا شده است.

3- امکان تعیین سقف تراکنش برای پرداخت‌ها وجود دارد که اولا از اشتباهات سهوی در وارد کردن مبلغ جلوگیری می‌کند و دوما اینکه کنترل و مدیریت خوبی را در اختیار صاحب حساب می‌گذارد تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH