آموزش روش فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف در موسسه اعتباری ملل نیز همانند سایر بانک‌های کشور فعال سازی می‌شود و استفاده از آن از اول دی ماه سال جاری برای همه مشتریان الزامی خواهد شد. بسیاری از مشتریان نظام بانکی کشور با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا یا همان رمز یکبار مصرف آشنایی ندارند که موجبات نارضایتی را ایجاد کرده است. در همین راستا آی‌تی‌رسان آموزش جامعی را برای فعال سازی رمز خرید اینترنتی موسسه اعتباری ملل آماده کرده و در دسترس شما قرار می‌دهد.

موسسه اعتباری ملل نیز همانند سایر موسسات و بانک‌های کشور اقدام به فعال سازی رایگان این رمز می‌کند و هیچ هزینه‌ای برای بخش‌های مختلف فعال سازی و استفاده از رمز دریافت نمی‌شود. بدیهی است که در صورت تخلف از این موضوع، مراتب باید به بانک مرکزی گزارش شده تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

موسسه اعتباری ملل که چند سالی است با نام و حیطه کاری جدید در نظام بانکی کشور فعالیت می‌کند و توانسته مشتریان زیادی را در منطقه شرق کشور جذب کند، از جمله موسسات متصل به شبکه شتاب بوده و کارت‌های اعتباری و نقدی این موسسه در تمامی مراکز خرید اینترنتی قابل استفاده است. به همین دلیل از اول دی ماه برای استفاده از کارت‌های نقدی این موسسه، رمز دوم فعال شده و رمز ایستای این کارت‌ها غیرفعال می‌گردد.

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد رمز دوم پویای موسسه ملل این است که اعتبار رمز دوم صادر شده به صورت پیش فرض 60 ثانیه بوده و تفاوتی با سایر بانک‌ها ندارد. بدیهی است در صورت دریافت رمز دوم و عدم استفاده از آن، بایستی برای خریدهای بعدی از رمز جدید استفاده کنید. این قابلیت که در همه بانک‌های کشور فعال شده، باعث می‌شود تا لو رفتن رمز دوم منجر به از دست رفتن حساب بانکی مشتریان نشود.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

در صورتی که شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سیستم موسسه ملل درست باشد، شما نیازی به مراجعه حضوری به شعب این موسسه نخواهید داشت ولی در غیر این‌صورت و یا نیاز به تغییر شماره تلفن همراه، باید به شعب این موسسه مراجعه کرده و نسبت به تغییر یا ثبت شماره تلفن همراه درست اقدام نمایید.

بدیهی است که برای فعال سازی رمز دوم نیازی به مراجعه حضوری به شعب این موسسه که از قضا بسیار اندک نیز هست، وجود نداشته و صرفا در صورتی که احتیاج به تغییر شماره و یا ثبت شماره وجود داشته باشد، این مراجعه حضوری الزامی می‌گردد در غیر این‌صورت، فعال سازی رمز دوم پویا از طریق دستگاه خودپرداز و موبایل بانک این موسسه امکان پذیر خواهد بود.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

نکات مهمی که بایستی در بحث رمز دوم یکبار مصرف (OTP) به آن توجه کنید:

1- برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) اجباری به استفاده از اپلیکیشن نیست. حتی اگر مشکلی با اپلیکیشن ندارید و استفاده از پیامک را می‌پسندید، امکان این انتخاب را خواهید داشت.

2- در صورتی که به شعبه بانک مراجعه کردید و کارمند بانک شما را مجبور به نصب اپلیکیشن کرد، امکان شکایت خواهید داشت چرا که نظام بانکی موظف به فعال‌سازی نسخه پیامکی برای همه مشتریان در صورت نیاز خواهد بود.

3- برای فعال‌سازی رمز دوم پویا به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اعتماد نکنید. فعال‌سازی این رمز نه نیاز به واسطه دارد و نه نیاز به دانش فنی عجیبی! حتی اگر اطلاعات کافی ندارید، به شعبه بانک مراجعه کنید. کارمندان بانک موظف به راهنمایی و فعال‌سازی این رمز برای شما هستند.

4- هزینه استفاده از رمز دوم پویا روی قبض موبایل شما نیز لحاظ نخواهد شد و به شایعات موجود در این زمینه توجه نکنید.

نکته بسیار مهم در فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP)

به هیچ اپلیکیشن رمز دوم ساز و… اعتنا نکنید و به طور کلی بدانید که هیچ روشی غیر از روش‌های اعلامی برای دریافت رمز دوم وجود ندارد. در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات بانکی‌تان لو رفت، کافی است سریعا یک رمز جدید از اپلیکیشن یا سامانه پیامکی دریافت کنید و از خالی شدن حسابتان جلوگیری نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

مراحل فعال سازی رمز دوم پویا برای مشتریان موسسه ملل

1- قبل از هر کاری بایستی به سایت رسمی این موسسه مراجعه کرده و اقدام به دریافت اپلیکیشن فام این موسسه نمایید.

2- اپلیکیشن فام را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید. بدیهی است که نوع سیستم عامل گوشی شما، تعیین کننده بسته دریافتی و نصبی خواهد بود.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

3- پس از اینکه وارد اپلیکیشن شدید، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و سپس وارد مرحله بعد شوید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

4- کد تاییدی برای شماره ثبت شده شما ارسال خواهد شد.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

5- پس از دریافت این کد، آن را در کادر مربوطه وارد کنید و عملیات را تایید نمایید.

نکته: در صورتی که قصد فعال کردن سریع اپلیکیشن در این مراحل را دارید، دسترسی به پیامک‌ها را برای اپ فام فعال نمایید و این اجازه را بدهید تا به صورت خودکار مراحل تاییدی انجام شود.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

6- در مرحله بعدی اقدام به وارد کردن اطلاعات شخصی خود ( نام / نام خانوادگی / کد ملی ) نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

7- هم اکنون اپلیکیشن فام را با موفقیت نصب کردید و بایستی اقدام به تعیین رمز عبور برای آن نمایید. انتخاب رمز عبور مستحکم از قواعد اولیه حفظ ایمنی برای شما خواهد بود چرا که این اپ مهم‌ترین ابزار برای خریدهای اینترنتی شماست و در صورت لو رفتن آن، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

8- وارد محیط کاربری خود در اپلیکیشن فام شوید و از صحت فعال سازی مطمئن گردید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

9- پس از فعال سازی موفق اپلیکیشن فام موسسه ملل با در دست داشتن تلفن همراه خود به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا دستگاه‌های غیرنقدی این موسسه مراجعه نمایید.

10- پس از وارد کردن کارت مد نظر خود، وارد گزینه خدمات رمز شوید.

11- سپس گزینه ” فعالسازی رمز یکبار مصرف ” را انتخاب نمایید.

12- رمز کارت خود را وارد کنید.

13- گزینه رمز دوم را برگزینید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

14- شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

15- در این مرحله به شما رسید کاغذی که حاوی رمز فعال سازی است، داده می‌شود. منتظر دریافت این رسید باشید.

16- در این مرحله رمز فعال سازی نیز به تلفن همراه برای شما ارسال می‌گردد.

17- با وارد کردن رمز تعیین شده در اپلیکیشن فام، کارت منتخب خود را در صفحه اول اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد.

18- در صورت صحت اطلاعات، روی گزینه ” فعال سازی رمز دوم ” اشاره نمایید.

19- یک صفحه برای شما باز خواهد شد که رموز دریافتی و ارسالی را از شما سوال می‌کند. این دو رمز را در دو کادر مربوطه وارد نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

20- حالا به راحتی می‌توانید با فشردن رمز دوم یکبار مصرف در خریدهای اینترنتی، از این رمز برای ایمن شدن معاملاتتان بهره ببرید.

رمز دوم یکبار مصرف موسسه ملل

بدیهی است در صورت وارد کردن اشتباه رمز ورود به این اپلیکیشن و یا رمز خرید اینترنتی در تعداد بالا، با غیرفعال شدن اپلیکیشن و به طور کلی رمز دوم پویا روبرو خواهید شد و برای فعال سازی مجدد، باید به شعب این موسسه مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH