آمار جالب دیجی‌ کالا از فروش خود در نیمه اول سال 98!

شاید برای بسیاری از کاربران ایرانی عجیب باشد که یک کسب و کار اینترنتی اقدام به ارائه جزئیات مربوط به فروش خود نماید! این اتفاق که در شرکت‌های بزرگ دنیا یک رویه عادی تلقی می‌گردد، حالا به همت دیجی کالا در کشور ما نیز عملیاتی شده و اطلاعات بسیار جذابی را در اختیار کلیه فعالان حوزه آنلاین و آفلاین کسب و کار قرار می‌دهد.

به گزارش آی‌تی‌رسان، نخستین رویداد “کنکاش‌های تخصصی اقتصاد دیجیتال ایران” به همت دنیاد اقتصاد و در محل همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد. در این رویداد تخصصی که به بررسی گزارش شش ماهه اول امسال «دیجی کالا» پرداخته شد، آمارهایی از سوی این فروشگاه اینترنتی ارائه گردید که قطعا یک تحول بسیار بزرگ در شفافیت کاری کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌گردد.

حمید محمدی، یکی از بنیانگذاران دیجی کالا در ابتدای ارایه این آمار با اشاره به مسئولیت اجتماعی این گروه گفت: ما در دو سه سال گذشته مشغول توسعه زیرساخت‌ها و گسترش کسب و کارهای مختلف بودیم که عملا از ارایه گزارش‌های مختلف بازماندیم که حالا می‌خواهیم این نقصیه را جبران کنیم. ما به عنوان بازیگر اصلی حوزه فعالیت خودمان، مسئولیت اجتماعی در قبال ارائه اطلاعات داریم و صرفا به ارایه این آمار پرداخته و تحلیل و پردازش این داده‌ها را به دیگران می سپاریم.

 

اولین موضوع در ارائه گزارش دیجی کالا، اشاره به گروه‌های مختلف کاری این برند شناخته شده بود که شاید برای برخی از کاربران ناشناخته باشند. گستردگی فعالیت این گروه باعث شده تا عملا بسیاری از نیازهای دیجی کالا از طریق زیرمجموعه‌های خود این شرکت تامین گردد.

آمارهایی از توان پردازش و انبارش دیجی کالا در هر روز را مشاهده می‌کنید:

در ادامه گزارشی از بازار خرده فروشی در جهان و مقایسه آن با کشورمان را می‌بینید:

از جمله نقاط قوت بسیار قابل توجه دیجی کالا، تنوع بسیار بالای محصولات این گروه است.

از جمله آمارهای بسیار جالب دیجی کالا در این رویداد، آمار مربوط به فروش در ساعات مختلف است که نکات بسیار مهمی را برای رقیبان این شرکت بازگو می‌کند.

تنوع سنی مشتریان دیجی کالا باعث شده تا عملا ارائه بسیاری از محصولات در دیجی کالا، توجیه پذیر باشد.

سهم بسیار بالای موبایل و تبلت نسبت به کامپیوترهای شخصی در بازدید و خریدهای دیجی کالا، نشان از تغییر ابزار جدی کاربران ایرانی دارد.

از دیگر آمارهای جالب ارائه دیجی کالا، آمار مربوط به متوسط ارزش سفارش‎‌هاست. از خریدهای سنگین استان فارسی‌ها تا قرار گرفتن تهران در رتبه یکی مانده به آخر! بدیهی است که امکان سفارش کالاهای زودمصرف یا همان سوپرمارکتی باعث شده تا میانگین هر سفارش تهران و البرز به شدت کاهش پیدا کند.

دیجی کالا نه تنها در شهرها که در دورترین روستاهای کشور نیز مشتری داشته و رکوردهای جالبی در تحویل سفارش به این روستاها را ثبت کرده است.

دیجی کالا شاید در جواب مشتریانی که از تحویل به موقع کالا ناراضی‌اند، اقدام به ارائه این آمار کرده که نشان از موفقیت آمیز بودن بیش از 90 درصد ارسال‌ها است.

آمارهای دیجی کالا از ارسال بازخورد توسط کاربران نشان می‌دهد که کاربران این سایت علاقه چندانی به شرکت در این موضوع اساسی ندارند.

دیجی کالا در آمار مربوط به بازدیدکنندگان خود می‌گوید که یک چهارم مردم ایران به صورت ماهانه از این فروشگاه دیدن می‌کنند!

دیجی کالا در نیمه ابتدایی سال جاری به طور میانگین 200 میلیون تومان کارت هدیه برای جبران فروش کالای تقلبی پرداخت کرده است!

خرید و فروش سیگار و تفنگ و …. در دیجی کالا ممنوع است!

از جمله آمارهای جذاب دیجی کالا، ارائه آمار کالاهای محبوب و پرفروش این فروشگاه است. نگاهی گذرا به این آمار نشان می‌دهد که کلیت مردم متفاوت‌تر از آن چیزی رفتار می‌کنند که بسیاری از متخصصین بازار فکر می‌کنند!

دیجی کالا می‌گوید که هواوی وای9 2019 کالایی است که مشتریان به شدت دنبال موجود شدن دوباره آن هستند!

دیجی کالا بر عملکرد فروشندگان خود نظارت داشته و از آمار رضایت بالای 80 درصدی مشتریان خبر می‌دهد.

رتبه بندی دیجی کالا از محصولات پرفروش هر دسته:

یکی از نکات قابل توجه در آمارهای این گروه، سهم 68 درصدی کالاهای ایرانی در بین محصولات فروخته شده در نیمه اول سال جاری است. به نظر می‌رسد که افزایش قیمت دلار و به تبع آن افزایش قیمت کالاهای خارجی، به شدت در سبک زندگی مردم تاثیر داشته است.

 

آمارهای ارائه شده توسط دیجی کالا قطعا شروع یک روند جدید و بسیار با اهمیت در فرایند کسب و کارهای اینترنتی خواهد بود. شاید مقایسه این آمارها با اعداد و ارقام مربوط به نیمه دوم سال جاری، نکات بسیار جالبی را در اختیار کارشناسان و ارزیابان قرار دهد تا حداقل سیاست‌های مربوط به آینده این کسب و کارها بهتر از قبل تدوین گردد.

امیدواریم که این آغازی بر شفافیت سایر کسب و کارهای بزرگ کشورمان باشد و روندی جدید را در حوزه تجارت آنلاین و آفلاین شاهد باشیم.

3 در مورد “آمار جالب دیجی‌ کالا از فروش خود در نیمه اول سال 98!”

  1. به نظرم وجود چنین بازاری کاملا لازم و ضروریه. در کمترین زمان میشه قیمت ها و ویژگی های کالا ها را مشاهده و مقایسه کرد. چونه زدن مشتریان و گرانفروشی فروشنده و دغل بازی و تعریف الکی از کالا هم از بین میره. من خودم کم از دیجی کالا خرید میکنم اما هر موقع هم میخام خرید کنم اول کالا را از دیجی کالا انتخاب میکنم و بعد میرم بازار برای خرید. با این حال کالای موردنظر یا پیدا نمیشه و یا گرون تر از دیجی کالا هست… خلاصه کالایی که فروشنده پیشنهاد میکنه رو می خرم اما قبلش قیمتشو در دیجی کالا چک میکنم….تقریبا برای هر 200 هزار تمن حدود 50 تمن گرون تر می فروشن….اگه دیجی کالا با همین سرعت رشد کنه، کاسب ها هم باید یه فکری بکنن و تغییر رویه بدن.. ممکنه دیگه نتونن اجاره مغازه رو در بیارن

    1
    4
  2. فاطمه رفیعی

    دیجی کالا تحول نوینی رو در زمینه خرید اینترنتی به وجود آورده،ارایه کالا با ریز مشخصات و درج نظرات کاربرانی که خرید کالای مورد نظر رو انجام دادن،تصمیم گیری رو برای خرید آسان تر میکنه.بالشخصه به عنوان کسی که دو خرید از دیجی کالا انجام دادم،کاملا از خریدم و نحوه ی تحویل رضایت دارم.با آرزوی موفقیت برای گروه دیجی کالا و به امید داشتن ایرانی توسعه یافته و پایدار.

    4
    9
  3. کارمنداش فوق العاده بی سوادن در حد اول ابتدایی. ادرس سفارشم رو خواستم تصحیح کنن. یه شهر دیگه فرستاده بود. یه عالمه هم غلط املایی داشت تو ادرس.
    یه بار هم یه اتفاق دیگه افتاد محصولی سفارش دادم بعد گفتن نیس. پولمو خواستم برگشت به حساب کنن انقد اذیتم کردند زنگ زدم کارمند بهم گفت برو هرکاری میخوای بکن. به همین سادگی

    5
    9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH