رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف بانک آینده + جزئیات

رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف در بانک آینده نیز همانند سایر بانک‌های کشور فعال سازی می‌شود و استفاده از آن از 26 آذر سال جاری (برخلاف سایر بانک‌ها که از اول دی ماه اجرایی می‌شود) برای همه مشتریان الزامی خواهد شد. بسیاری از مشتریان نظام بانکی کشور با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا یا همان رمز یکبار مصرف آشنایی ندارند که موجبات نارضایتی را ایجاد کرده است. در همین راستا آی‌تی‌رسان آموزش جامعی را برای فعال سازی رمز خرید اینترنتی بانک آینده که از جمله بانک‌های پرمشتری کشور است، آماده کرده و در دسترس شما قرار می‌دهد.

طبق اعلام رسمی بانک آینده، این بانک هزینه‌ای برای فعال سازی رمز دوم دریافت نمی‌کند و استفاده از اپلیکیشن این بانک نیز بدون هزینه خواهد بود. اپلیکیشن اختصاصی این بانک برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف، اپلیکیشن ریما است که جایگزین برنامه راز می‌شود. بدیهی است در صورت دریافت هر گونه وجه، امکان شکایت به بانک مرکزی وجود داشته و برخورد جدی با این تخلف صورت خواهد گرفت.

رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

بانک آینده که چند سالی است از طریق ادغام بانک‌ها و موسسات مختلف کشور تشکیل شده، توانسته جایگاه مناسبی در بین مشتریان پیدا و نقدینگی بالایی را از آن خود کند. آخرین آمارهای موجود از این بانک نشان می‌دهد که چیزی در حدود 3 میلیون مشتری در این بانک حساب دارند که طبیعتا وجود این مقدار از مشتریان، تراکنش قابل توجهی را در خریدهای اینترنتی و … خواهد داشت.

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد رمز دوم پویای بانک آینده این است که اعتبار رمز دوم صادر شده به صورت پیش فرض 60 ثانیه بوده و تفاوتی با سایر بانک‌ها ندارد. بدیهی است در صورت دریافت رمز دوم و عدم استفاده از آن، بایستی برای خریدهای بعدی از رمز جدید استفاده کنید. این قابلیت که در همه بانک‌های کشور فعال شده، باعث می‌شود تا لو رفتن رمز دوم منجر به از دست رفتن حساب بانکی مشتریان نشود.رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

در صورتی که شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سیستم بانکی بانک آینده درست باشد، شما نیازی به مراجعه حضوری به شعب این بانک نخواهید داشت ولی در غیر این‌صورت و یا نیاز به تغییر شماره تلفن همراه، باید به شعب بانک آینده مراجعه کرده و نسبت به تغییر یا ثبت شماره تلفن همراه درست اقدام نمایید.

طبیعتا برای فعال سازی رمز دوم نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی وجود نداشته و فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف از طریق خودپردازهای بانکی و دستگاه‌های غیرنقدی این شرکت امکان پذیر است. بانک آینده از جمله نهادهای مالی است که در زمینه خدمات اینترنتی فعال بوده و بسترهای مختلفی برای بهره برداری از سرویس‌های خود فراهم کرده است.

بانک آینده

نکات مهمی که بایستی در بحث رمز دوم یکبار مصرف (OTP) به آن توجه کنید:

1- برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) اجباری به استفاده از اپلیکیشن نیست. حتی اگر مشکلی با اپلیکیشن ندارید و استفاده از پیامک را می‌پسندید، امکان این انتخاب را خواهید داشت.

2- در صورتی که به شعبه بانک آینده مراجعه کردید و کارمند بانک شما را مجبور به نصب اپلیکیشن کرد، امکان شکایت خواهید داشت چرا که نظام بانکی موظف به فعال‌سازی نسخه پیامکی برای همه مشتریان در صورت نیاز خواهد بود.

3- برای فعال‌سازی رمز دوم پویا به هیچ فرد حقیقی و حقوقی اعتماد نکنید. فعال‌سازی این رمز نه نیاز به واسطه دارد و نه نیاز به دانش فنی عجیبی! حتی اگر اطلاعات کافی ندارید، به شعبه بانک مراجعه کنید. کارمندان بانک موظف به راهنمایی و فعال‌سازی این رمز برای شما هستند.

4- هزینه استفاده از رمز دوم پویا روی قبض موبایل شما نیز لحاظ نخواهد شد و به شایعات موجود در این زمینه توجه نکنید.

نکته بسیار مهم در فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

به هیچ اپلیکیشن رمز دوم ساز و… اعتنا نکنید و به طور کلی بدانید که هیچ روشی غیر از روش‌های اعلامی برای دریافت رمز دوم وجود ندارد. در صورتی که به هر دلیلی اطلاعات بانکی‌تان لو رفت، کافی است سریعا یک رمز جدید از اپلیکیشن یا سامانه پیامکی دریافت کنید و از خالی شدن حسابتان جلوگیری نمایید.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن ریما

1- برنامه را از طریق سایت بانک آینده دریافت نمایید.

2- فایل نصبی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

3- پس از نصب اپلیکیشن، با تصویر زیر مواجه می‌شوید. در این مرحله اطلاعات درخواستی را وارد نمایید. انتخاب رمز عبور بایستی طبق اصول امنیتی و به صورت ترکیبی صورت بگیرد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از قابلیت ورود با اثر انگشت این اپلیکیشن استفاده نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده اپلیکیشن ریما

4- در مرحله بعدی از شما، شماره تلفن همراه ثبت شده در سیستم بانکی سوال می‌شود که بایستی آن را در کادر مربوطه وارد نمایید. پس از وارد کردن شماره بر روی گزینه ارسال پیامک بزنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده اپلیکیشن ریما

5- کد دریافتی را در کادر نمایش داده شده وارد نمایید.

6- پس از فعال سازی اپلیکیشن و برای ورود به اپ، بایستی از طریق رمز تعیین شده اقدام نمایید.

راهنمای فعال سازی و غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف اول و دوم بانک آینده

1- قبل از هر اقدامی بایستی اپلیکیشن ریما را از سایت بانک آینده دریافت نمایید. بدیهی است دریافت این اپلیکیشن از سایر سایت‌ها، ریسک بسیار جدی برای شما خواهد بود.

2- اپلیکیشن ریما را روی تلفن همراه خود نصب کنید (فعال سازی اولیه این اپلیکیشن در مطالب بالا گفته شد).

3- به یک دستگاه خودپرداز بانک آینده در هر کدام از شعب این بانک مراجعه نمایید.

4- کارت بانکی خود را وارد دستگاه نمایید و رمز اول خود را وارد کنید.

5- گزینه عملیات رمز را انتخاب کنید.

6- یکی از گزینه‌های مربوط به فعال سازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف را برگزینید.

7- شماره تلفن همراه خود را که در سیستم بانک آینده ثبت شده، وارد نمایید.

8- رسید مربوط به رمز فعال سازی را دریافت نمایید. این کد 8 رقمی برای فعال سازی اپلیکیشن ریما استفاده می‌شود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

9- یک پیامک حاوی کد تایید 120 کاراکتری به موبایل شما ارسال می‌شود که بایستی آن را نگه دارید.

10- پس از اتمام این مراحل، اپلیکیشن ریما را در تلفن همراه خود باز کنید.

11- بر روی علامت مثبت اشاره کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

12- رمز فعال سازی که از طریق خودپرداز دریافت کردید، در این بخش وارد نمایید.

13- کد دریافتی از طریق پیامک را کپی کنید و در کادر مربوطه وارد نمایید.

14- تبریک! عملیات فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف به پایان رسید.

مراحل غیرفعال کردن رمز دوم یکبار مصرف نیز به شرح زیر است:

1- به یک خودپرداز بانکی بانک آینده مراجعه نمایید.

2- کارت خود را درون دستگاه قرار دهید و رمز خود را وارد کنید.

3- گزینه عملیات رمز را انتخاب کنید.

4- گزینه غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف اول یا دوم را انتخاب نمایید.

5- در صفحه بعد این مرحله را تایید نمایید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده

رمز دوم پویا با رمز دوم یکبار مصرف بانک آینده چقدر اعتبار دارد؟

یکی از سوالات مهمی که پیرامون رمز دوم پویا پرسیده می‌شود این است که این رمز چند ثانیه یا چند دقیقه اعتبار دارد؟ آیا هر رمز جدید با دریافت رمز بعدی از کار می‌افتد؟ در جواب این پرسش باید گفت که عمر هر رمز یک‌بار مصرف 60 ثانیه بوده و فارغ از اینکه شما از این رمز استفاده کنید یا نه، پس از 60 ثانیه از کار می‌افتد و باید اقدام به دریافت رمز جدید کنید.

نحوه استفاده از اپلیکیشن ریما و دریافت رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف چگونه است؟

برای دریافت رمز دوم در خریدهای اینترنتی، اپلیکیشن ریما را باز کنید و گزینه مربوط به دریافت رمز دوم یکبار مصرف را لمس کنید.

نکات مهم در استفاده از اپلیکیشن ریما بانک آینده

1- نسخه اندروید تلفن همراه باید بالاتر از API17 ، 2.4 باشد.
2- در نسخه اندروید، تنظیمات Developer باید در حالت غیرفعال باشد. برای غیرفعال کردن آن می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی بروید و گزینه options Developer را غیرفعال نمایید.
3- تلفن همراه شما نباید ROOT شده باشد.
4- شماره تماس وارد شده در حساب بانکی شما باید با شماره وارد شده روی نرم افزار یکسان باشد؛ در غیر این صورت به منظور اصلاح شماره تلفن همراه، می‌بایست به یکی از شعب بانک آینده مراجعه نمایید.

4 در مورد “آموزش فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف بانک آینده + جزئیات”

  1. آنچه در این صفحه آمده فقط نحوه گرفتن رمز پویا از طریق اپلیکیشن در تلفن های هوشمنده. در مورد نحوه گرفتن رمز پویا با استفاده از پیامک در تلفن های غیر هوشمند هم توضیح دهید.

    2
    11
    1. سلام
      وقت بخیر
      اگر بانک مورد نظر در این رابطه اقداماتی انجام داده باشه حتما ذکر میشه. در حال حاضر اطلاعاتی در دست نیست.

      1
      4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH