آیا آیفون‌های 2020 اپل از آیفون‌های امسال گران‌تر خواهند بود؟!

اپل در حال‌حاضر تعدادی از گران‌ترین اسمارتفون‌های دنیا را در بازار ارایه می‌کند، اما خیلی‌ها عقیده دارند که آیفون‌های سال آینده، با توجه به پشتیبانی آن‌ها از شبکه 5G و استفاده از یک طراحی گران‌تر، احتمالا قیمت‌های به‌مراتب بالاتری خواهند داشت. اما باید بگوییم که ممکن است چنین چیزی اتفاق نیفتد.

قیمت آیفون‌های 2020 افزایش زیادی نخواهد داشت

Ming-Chi Kuo، یکی از تحلیگران مطرح حوزه تکنولوژی، معتقد است که اپل به‌رغم هزینه‌های بالای قطعات، قیمت گوشی‌های سری آیفون 12 سال آینده خود را زیاد افزایش نخواهد داد. او البته قیمت‌های مشابه امسال را تضمین نکرده، اما مدعی است که افزایش قیمت دستگاه‌ها بیش از ۵۰ دلار نخواهد بود.

ظاهرا هزینه‌های مرتبط با قطعات 5G، قیمت هر دستگاه را چیزی بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار (بسته به مدل گوشی) افزایش می‌دهند. اما به باور Kuo، اپل می‌خواهد به‌جای اینکه این هزینه‌ها را به دوش مشتریان بیندازد، آن‌ها را با کم کردن از هزینه‌های زنجیره تولید خودش جبران کند.

این کار به چندین روش انجام خواهد شد، اما مهم‌ترین آن‌ها احتمالا حذف پرداخت‌های مهندسی غیرقابل بازگشت (non-recurring engineering payment) به تامین‌کنندگانی خواهد بود که قرار است یک فریم فلزی بسیار گران‌قیمت را با الهام از نمونه بکاررفته در آیفون 4، برای آیفون‌های سال آینده بسازند. Kuo ادعا می‌کند که کوپرتینونشین‌ها می‌خواهند بخش زیادی از این کار تحقیق و توسعه را خودشان انجام دهند.

بد نیست بدانید که پرداخت‌های مهندسی غیرقابل بازگشت، به‌این‌خاطر از سوی اپل به تامین‌کنندگانش پرداخت می‌شود تا قراردادهای همکاری آن‌ها با این شرکت، در طول فصل بهار و تابستان که تقاضا برای آیفون‌ها کاهش می‌یابد، از نظر مالی صرفه داشته باشد. البته با توجه به اینکه اپل تصمیم دارد با شروع سال 2021، عرضه‌های خود را مثل سایر شرکت‌های بزرگ دو بار در سال انجام دهد، این پرداخت‌ها دیگر موضوعیتی نخواهند داشت.

برنامه اپل برای آیفون‌های 2020 چیست؟

اخبار موجود حاکی از آن است که اپل در حال توسعه چهار گوشی آیفون برای معرفی در ماه سپتامبر 2020 است. این هندست‌ها شامل دو مدل استاندارد و دو مدل پرو خواهند بود.

ارزان‌ترین آن‌ها احتمالا آیفون 12 و آیفون 12 پلاس است که به‌ترتیب مجهز به نمایشگرهای اولد ۵.۴ و ۶.۱ اینچی با یک ناچ و حاشیه‌هایی مشابه آنچه که امسال بر روی آیفون 11 پرو دیدم، خواهند بود. گفته می‌شود که این اسمارتفون‌ها از یک ست‌آپ دوربین دوگانه بهره خواهد برد. ضمن اینکه انتظار می‌رود شاهد استفاده از چیپست A14 بایونیک اپل و یک رم و حافظه ۴ و ۶۴ گیگابایتی بر روی آن‌ها باشیم؛ ‌هرچند که اپل ممکن است ما را با یک حافظه ۱۲۸ گیگابایتی سورپرایز کند. این تغییرات داخلی ممکن است منجر به یک باتری کمی بزرگتر شود؛ چیزی که مصرف باتری ناشی از اتصال 5G را هم پوشش خواهد داد.

آیفون 12

اما برای کسانی که علاقمند به مدل‌های پریمیوم هستند باید بگوییم که اپل احتمالا این گوشی‌ها را با نام آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس معرفی خواهد کرد. این دو هندست، با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی، به‌ترتیب جایگزین آیفون 11 پرو ۵.۸ اینچی و آیفون 11 پرو مکس ۶.۵ اینچی خواهند شد. ضمن اینکه، علاوه‌بر بهره‌گیری از فناوری اولد، از حاشیه‌های نازک‌تر و یک ناچ بازطراحی‌شده نیز استفاده خواهد کرد.

همچنین به نظر می‌رسد که مدل‌های پرو سال آینده، مثل مدل‌های پرو امسال، دارای یک ست‌آپ دوربین سه‌گانه‌ خواهند بود؛ اما احتمالا به جای Face ID از یک سیستم سنسور سه بعدی جدید استفاده کنند.

این هندست‌ها هم مجهز به چیپست A14 بایونیک اپل خواهند بود؛ با این‌حال اپل ممکن است از یک ترکیب حافظه ۶/۱۲۸ گیگابایتی برای آن‌ها استفاده کند. ضمنا انتظار باتری‌های بزرگتر و اتصال 5G هم برای آن‌ها داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH