اسمارت‌فون خم‌شدنی Razr

لایه محافظ نمایشگر گوشی تاشو موتورولا از گلکسی فولد سامسونگ بهتر است

اگر اخبار مربوط به گوشی تاشو موتورولا ریزر 2019 را دنبال می‌کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که این اسمارتفون، برخلاف گوشی‌های تاشو هواوی میت X و سامسونگ گلکسی فولد، هیچ چین‌خوردگی‌ در لایه پوشش‌دهنده نمایشگر خود ندارد.

گرچه ریزر 2019، بسیار باریک‌تر از دو هندست فوق است، اما به نظر می‌رسد که این استراتژی عمدا توسط مهندسین موتورلا اتخاذ شده باشد. دلیل آن هم این است که موتورولا احتمالا نمی‌خواهد دچار مشکلاتی که در زمان عرضه میت X و گلکسی فولد برای این گوشی‌ها پیش آمد، شود.

موتورولا ریزر 2019

به همین‌خاطر، به نظر می‌رسد که موتورولا علاوه‌بر استفاده از یک پوشش شفاف دولایه‌ای پلی‌ایمید (PI) بر روی نمایشگر ریزر 2019، لولاهای آن را هم به‌گونه‌ای طراحی کرده است که این پوشش را کمی بکشد تا احتمال چین‌خوردگی آن به حداقل ممکن برسد.

شرکت کره‌ای Kolon Industries، سازنده پوشش مذکور برای موتورولا است و Lee Seong-chan، مدیر اجرایی این شرکت، هفته گذشته در کنفرانسی گفته بود که: ریزر 2019 از لولاهایی استفاده کرده است که نمایشگر را در گوشه‌ها کمی می‌کشند و همین موضوع باعث کاهش چین‌ها بر روی صفحه شده است. این امر نشان‌دهنده استفاده از متریال و قطعات متفاوتی است که به حل مشکل کمک کرده‌اند.

سامسونگ مشکلات زمان عرضه گلکسی فولد را توانست با امتداد دادن پوشش PI تا گوشه‌ها حل نماید، بطوریکه این پوشش حالا مثل یک لایه محافظ به نظر نمی‌رسد، با این‌حال، به نظر می‌رسد که شرکت قصد دارد تا در آینده این پوشش‌ها را حذف کرده و به جای آن‌ها از یک پوشش شیشه‌ای فوق‌نازک استفاده کند.

ظاهرا سفتی متعارف ساختار یک شیشه، در مورد این پوشش که ضخامتی برابر ۱۰۰ میکرومتر یا کمتر دارد، معتبر نخواهد بود. خبرها حاکی از آن است که سامسونگ با یک شرکت داخلی، برای ساخت یک پوشش شیشه‌ای ۳۰ میکرومتری برای گلکسی فولد 2، قرارداد بلندمدت بسته است.

موتورولا ریزر 2019

مدیر اجرایی Kolon Industries، در ادامه صحبت‌هایش گفته است که این شیشه فوق‌نازک احتمالا در آینده نزدیک جایگزین پوشش PI خواهد شد. بنابراین براساس این گفته‌ها تاحدودی می‌توان تایید کرد که سامسونگ در بهار سال آینده از این پوشش‌های فوق‌نازک برای فولد 2 استفاده خواهد کرد.

به گفته Lee، به‌رغم موفقیت موتورولا در مورد پوشش PI که دچار هیچ چین‌خوردگی‌ نمی‌شود؛ اما هر دو تکنولوژی یادشده، چالش‌هایی را برای سازندگان گوشی‌های تاشو ایجاد کرده‌اند که بتدریج شاهد برطرف شدن آن‌ها خواهیم بود.

بد نیست بدانید که شرکت ژاپنی Asahi Glass، قادر به ساخت پوشش‌های شیشه‌ای با ضخامت ۷۰ میکرومتر است و شرکت آلمانی Schott هم می‌تواند پوشش‌هایی با ضخامت‌های کمتر از ۱۰ میکرومتر بسازد. پوشش‌های شیشه‌ای باید بتوانند از پس مشکلات مربوط به تولید انبوه و سایزشان بربیایند؛ ضمن اینکه متریال استفاده‌شده در آن‌ها نیز باید بسیار مستحکم باشد تا بتواند تکنولوژی پوشش‌های سخت را کامل‌تر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH