تمام چیزهایی که باید در رابطه با Resident Evil 3 پیش از تجربه نسخه ریمیک بدانید

اخیرا شاهد معرفی رسمی نسخه ریمیک بازی Resident Evil 3 در استریم زنده State of Play پلی‌استیشن بودیم. با وجود شایعات ریز و درشتی که در میان بود، پس از نمایش تریلر رسمی این بازی، بالاخره کمی از تاریکی درآمدیم. در تریلر بازی شاهد حداقل دو چیز مهم بودیم: نخست، اول شخص بودن بازی (که می‌تواند فقط یکی از چند انتخاب بازیکن باشد)، و سپس رونمایی شدن از چند شخصیت کلاسیک بازی به مانند کارلوس اولیویرا (Carlos Oliveira) و Nemesis. ولی امروز می‌خواهیم به چند پرسشی که ممکن است ذهن برخی از مخاطبان را در مورد نسخه اوریجینال و ریمیک بازی بر بی‌انگیزد، بپردازیم.

Nemesis چه کسی است؟

طرفداران نسخه اوریجینال رزیدنت اویل ۳ به خوبی با خلق‌وخوی دیوانه‌وار این موجود شیطان‌صفت و بی‌اعصاب آشنایی دارند، ولی مخاطبان جدید این بازی چند ماهی را باید صبر کنند تا پس از عرضه ریمیک بازی با چشمان خود ببینند که با چه پدیده زشتی روبه‌رو هستند، زیرا Capcom با تریلری که برای‌مان به نمایش گذاشت، چیزی جز تصاویری از چشمان بی‌روح و رخ نفرت‌انگیز این موجود دستگیرمان نشد. طبق گفته کپکام، این هیولای زنجیری حتی باهوش‌تر و فاسدتر از آقای ایکس (Mr. X) در بازی رزیدنت اویل ۲ است. آن بی‌شاخ‌ودم همزمان دارای چند سلاح مرگبار است که شامل یک موشک‌انداز نیز می‌شود، و وظیفه‌اش نابودی تمام اعضاء قدیمی .S.T.A.R.S است؛ شما نیز یکی از آنان هستید!

Jill Valentine چه کسی است؟

جیل ولنتاین یکی از اعضای مهم گروه آلفای تاکتیک‌های ویژه و خدمات امداد و نجات (.S.T.A.R.S) شهر راکون است، که نخستین بار در بازی رزیدنت اویل به عنوان یکی از دو شخصیت اصلی بازی و سپس در رزیدنت اویل ۳ نمسیس به عنوان یک قهرمان نیز ظاهر شد. در بازی نخست او، جیل و همکارش کریس ردفیلد (Chris Redfield) در پی آشکارسازی توطئه‌ای از جانب یک شرکت دارویی به نام آمبرلا (Umbrella) بودند. تحت پوشش یک تحقیق جنایی، آمبرلا نقشه کشیده بود تا اعضای گروه استارز را به دام بی‌اندازد، سلاح‌های بیولوژیکی را بدزدد و آزمایشات غیر قانونی خود را پوشش دهد.

با آنکه دسترسی به نیروی پشتیبانی نظامی برای جیل و دیگر بازماندگان گروه ناممکن بود، ولی آنان تصمیم گرفتند که به تنهایی سراغ آمبرلا بروند، تا پرده از رازهای کثیف این شرکت مرموز بگشایند. جیل در پی تحقیق خود درباره آمبرلا، ناخواسته وارد داستان پشت‌پرده‌ای شد که فاجعه شهر راکون را رقم زده بود؛ به جزئیات داستان در رزیدنت اویل ۲ پرداخته شد. رزیدنت اویل ۳ گویای تجربه‌های شخصی جیل بود.

بازی در کجا و چه زمانی پیش می‌رود؟

به دنبال یک طرح از پیش ساخته‌شده، Resident Evil 3 خیلی به پیشبرد داستان کمکی نکرد. در هر سه بازی شاهد لوکیشن‌های اصلی یکسان بودیم — در یکی پس از دیگری، جزئیات و رویدادها البته بسیار متفاوت بود — ولی لوکیشن‌های خاص و زیرمجموعه نیز برای هر کدام طراحی شده بود. در ابتدای نسخه سوم بازی، جیل تلاش بر آن داشت تا از شهر راکون فرار کند، در حالی که تحت تعقیب موجود ترسناک و قدرتمندی به نام نمسیس بود. در پی سفر ماجراجویانه‌اش، او دلیل آفرینش آن موجود، و اینکه چرا آمبرلا چنین هیولایی را در میان جامعه‌ای را که از پیش نابود شده بود رها می‌کند، درمیابد، و شاهد رقم خوردن سرنوشت شهر راکون می‌شود.

بازی دارای چند کمپین خواهد بود؟

برخلاف رزیدنت اویل ۱ و ۲، رزیدنت اویل ۳ تنها دارای یک کمپین بود — هرچند که اواسط بازی در طول یکی از درگیری‌های شدید جیل با نمسیس که منجر به آسیب دیدن جدی او و سپس از پا افتادنش شد، بخشی از بازی به کارلوس اولیویرا سپرده شد. کپکام این فرصت را دارد تا کمپین‌های مختلفی را برای نسخه ریمیک خود بسازد تا تجربه‌های متنوعی را به بازیکنان ارایه دهد. هرچند که قابلیت‌پخش‌ مجدد در نسخه اوریجینال یک فاکتور بزرگ محسوب می‌شد; در حین بازی، بازیکنان گاهی با چند انتخاب در پی وقوع یک رویداد مواجه می‌شدند (مثلا در نخستین برخوردشان با نمسیس، به آنها دو انتخاب داده شد: فرار کنند یا بجنگند)، که نه تنها رنگ و شکل داستان را متنوع می‌کرد، بلکه سناریوهای منحصربه‌فردی به مانند کات‌سین‌ها و پایان متفاوت، و واکنش‌های مختلف از سوی دشمنان را در بازی ارایه می‌داد.

برای آنکه بازیکنان بتوانند همه رویدادها و تغییرات را تجربه کنند، باید کمپین را چندین بار از نو بازی می‌کردند. جدا از آن، پس از یکبار به پایان رسانیدن بازی، کلیدی از یک بوتیک لباس که در اوایل بازی وجود داشت و قفل بود به بازیکنان داده می‌شد تا وارد آن شوند و لباس‌شان را عوض کنند و با یک جیل ولنتاین جدید باری دیگر از بازی لذت ببرند.

مکانیک‌های بازی چه خواهند بود؟

نسخه اوریجینال بازی Resident Evil 3 با ویژگی‌های تازه و بسیار کارامدی به مانند چرخش ۱۸۰ درجه، مکانیک جاخالی دادن از حملات دشمنان و ساخت مهمات به میان آمد. هرچند که به خوبی روی جاخالی دادن کار نشده بود، ولی ایده بسیار کارسازی است; جاخالی از حملات سریع موجودات مزاحم و غیرقابل پیش‌بینی مثل لیکر (Licker)، تقریبا چیزی دست‌نیافتنی است. امیدواریم که کپکام این‌بار تلاش کند تا سیستم دفاع شخصی و جاخالی بهتری را طراحی کند، بجای آنکه این ویژگی بسیار مهم را کلا حذف کند.

جمع‌بندی

مجموعه رزیدنت اویل، از مهم‌ترین عاملین موفقیت شرکت کپکام و کنسول پلی‌استیشن بود. رزیدنت اویل ۳ از بهترین‌های این مجموعه محسوب می‌شود. امید است که در نسخه ریمیک آن، باری دیگر شاهد درخشش این نام در میان گیمرها باشیم و باهم لذت دیروز را امروز تجربه کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH