نوع جدیدی از کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با سیم کارت دیگران!

با گسترش استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی، عملا زمینه برای کلاهبرداری سودجویان نیز مهیا می‌شود که خلاقیت این سودجویان نیز در نوع خود جالب است. حالا خبرهایی مبنی بر نوع جدیدی از کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود که بر مبنای سیم کارت بوده و شاکیان زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش آی‌تی‌رسان، سو استفاده سودجویان و کلاهبرداران از اطلاعات هویتی دیگران یکی از شگردهایی است که به تازگی افزایش پیدا کرده و عملا باعث شده تا مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود. در این روش، کلاهبرداران با استفاده از دسترسی به گوشی تلفن همراه دیگران، اقدام به ایجاد حساب در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و با استفاده از اعتماد افراد به همدیگر، اخاذی می‌نمایند.

پلیس فتا می‌گوید که شمار شکایت‌های مربوط به این اتفاق افزایش یافته و عملا بسیاری از کاربران از این سو استفاده‌ها خبردار نیستند و هنگامی متوجه موضوع می‌شوند که کار از کار گذشته است. به طور مثال بسیاری از افراد به تصور اینکه گوشی‌های ساده زمینه را برای سو استفاده کم می‌کنند، مراقب تلفن همراه‌شان نیستند و فرصت را برای سودجویی کلاهبرداران فراهم می‌کنند.

در این روش، فرد سودجو اقدام به ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی می‌کند و شماره تلفن همراه فرد طعمه را وارد می‌کند. پس از طی کردن مراحل اولیه، به طرق مختلف اقدام به دریافت گوشی کرده و کد تایید را برمی‌دارد و به کلاهبرداری خود مبادرت می‌نماید. با فعال شدن حساب کاربری افراد در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به طور معمول اقدام به دریافت قرض از دیگران می‌شود و یا سو استفاده‌های دیگری رخ می‌دهد!

کارشناسان امر توصیه می‌کنند که کاربران از سپردن تلفن همراه ساده یا هوشمند خود به دیگران پرهیز کنند و به هیچ وجه به افراد غریبه اعتماد نکنند. همچنین انتقال این توصیه‌ها به افراد سالمند و یا کم سن و سال که دسترسی به منابع اطلاعاتی ندارند، از دیگر توصیه‌های کارشناسان به افراد جامعه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH