به‌روزرسانی بزرگ گلکسی فولد

سامسونگ تاکنون یک میلیون گلکسی فولد فروخته است!

عرضه نخستین گوشی‌های تاشو نشان داد که اقبال مشتریان به این دستگاه‌ها تا چه اندازه بوده است؛ بطوریکه حالا آمار فروش گلکسی فولد سامسونگ حکایت از آن دارد که علاقه مشتریان به این محصولات بیش از حد تصور بوده است.

امروز Young Sohn، رییس سامسونگ الکترونیکس، در جریان رویدادی که در برلین برگزار می‌شد، اعلام کرد که اولین گوشی تاشو سامسونگ تابه‌حال حدود یک میلیون بار فروخته شده است. این میزان فروش، با در نظر گرفتن برچسب قیمت ۱۹۸۰ دلاری آن و تاخیری که در زمان عرضه اولیه‌اش به‌وجود آمد، نشان‌دهنده علاقه بیش‌ازاندازه مشتریان به فرم‌فکتور تاشو است. براساس گفته‌های Sohn، فروش‌های گلکسی فولد باعث شده تا درآمدهای شرکت از ماه سپتامبر به این‌طرف به ۲ میلیارد دلار برسد.

گلکسی فولد 2

سامسونگ در ابتدا تاریخ 26 آوریل را برای عرضه گوشی تاشو خود تعیین کرده بود، که سپس به‌خاطر مشکلاتی که در حین بررسی‌های انجام‌شده بر روی دستگاه کشف شدند، آن را به تعویق انداخت. تعدادی از بررسی‌کنندگان، به‌رغم هشدارهایی که سامسونگ داده بود، پوشش پلاستیکی روی نمایشگر گوشی را به‌خیال اینکه لایه محافظ آن است کنده بودند. برخی دیگر نیز گزارش‌هایی درباره ورود اشیا خارجی به داخل نمایشگر داخلی آن از طریق بازشدگی‌های اطراف لولاها داده بودند که باعث ایجاد برآمدگی‌هایی در نمایشگر شده بود. و تعدادی از دستگاه‌ها هم ظاهرا اصلا کار نکرده بودند. DJ Koh، مدیر اجرایی سامسونگ الکترونیکس، همان موقع پذیرفت که شرکت سعی داشته گلکسی فولد را قبل از آنکه واقعا آماده باشد، عرضه کند. در اثر تاخیر بوجود آمده، همه پیش‌سفارش‌های انجام‌شده توسط اپراتورهای آمریکایی و وب‌سایت‌های Best Buy و سامسونگ لغو شدند.

سامسونگ گلکسی فولد را باتوجه به مشکلات پیش‌آمده مورد بازنگری قرار داد

سامسونگ در ادامه سعی کرد تا مشکلات گلکسی فولد را برطرف کند. برای این‌منظور، پوشش محافظ نمایشگر، تا زیر حاشیه‌ها تو داده شد تا دیگر قابل کنده‌شدن نباشد. همچنین با پوشاندن دو طرف لولاها، از ورود هر نوع اشیا خارجی به داخل گوشی ممانعت گردید. شرکت ضمنا برای استحکام هرچه بیشتر نمایشگر، چند لایه فلزی را به زیر صفحه‌نمایش داخلی ۷.۳ اینچی آن اضافه نمود. گلکسی فولد در نهایت در تاریخ 27 سپتامبر در آمریکا عرضه شد. این دستگاه که حول محور قائم به سمت داخل خم می‌شود، مجهز به یک نمایشگر ۴.۶ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۸۰ پیکسل است که موقع بازشدن تبدیل به یک نمایشکر ۷.۳ اینچی داینامیک آمولد با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۱۵۲ پیکسل می‌شود. در داخل گلکسی فولد هم از چیپست اسنپ‌دراگون 855 و رم و حافظه ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی استفاده شده است. در پشت آن هم شاهد یک ست‌آپ دوربین سه‌گانه، شامل یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی، هستیم. منبع تغذیه دستگاه نیز یک باتری ۴۳۸۰ میلی‌آمپرساعتی است.

گلکسی فولد ۲

در حال‌حاضر شایعاتی وجود دارد مبنی براینکه سامسونگ در ماه فوریه سال آینده مدل بعدی گلکسی فولد را معرفی خواهد کرد؛ دستگاهی که ظاهرا شبیه گوشی تاشو صدفی موتورولا ریزر خواهد بود. به‌عبارتی گلکسی فولد 2 قرار است حول محور افقی خود خم بشود که بعد از بازشدن تبدیل به یک گوشی بلند با نمایشگر باریک خواهد شد. این هندست هم مثل موتورولا ریزر، دارای یک نمایشگر کوچک خارجی برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها، آب و هوا و زمان خواهد بود. یکی از مزیت‌های مدل بعدی گلکسی فولد سامسونگ می‌تواند قیمت آن باشد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که گلکسی فولد 2 قیمتی برابر ۸۴۰ دلار آمریکا خواهد داشت. این را مقایسه کنید با قیمت ۲۴۰۰ دلاری میت X، قیمت ۱۵۰۰ دلاری موتورولا ریزر و قیمت ۱۹۸۰ دلاری گلکسی فولد. پایین آوردن قیمت گوشی‌های تاشو، باعث خواهد شد تا این دستگاه‌ها بیش از پیش مورد اقبال مشتریان قرار بگیرند. بد نیست بدانید که سایر سازندگان از جمله ال‌جی، TCL و شیائومی هم در حال کار بر روی اسمارتفون‌های تاشو هستند. و البته نباید اپل را هم فراموش کرد که گفته می‌شود در حال توسعه یک آیفون/آیپد تاشو است.

به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، با همه‌گیر شدن گوشی‌های 5G و همچنین اقبال بیشتر مردم به اسمارتفون‌های تاشو، شاهد خارج شدن بازار جهانی اسمارتفون‌ها از رکود کنونی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH