هواوی امسال فاصله خود را با سامسونگ کم‌تر کرده است

امسال، سال بسیار جالب‌توجهی برای سازندگان گوشی‌ها و بازار اسمارتفون بوده است؛ بطوریکه برخی از شرکت‌ها به‌خوبی توانسته‌اند خودشان را بالا بکشند و در رتبه‌های بالاتر لیست قرار بگیرند، درحالیکه بعضی‌ دیگر عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده و سقوط فاحشی را تجربه کرده‌اند. سه شرکت برتر همچنان بدون تعییر باقی مانده‌اند و حالا موسسه Strategy Analytics پیش‌بینی خود را برای امسال ارایه کرده است.

سامسونگ امسال بیش از ۳۲۰ میلیون اسمارتفون بارگیری خواهد کرد

سامسونگ همچنان در رتبه نخست بزرگترین سازندگان اسمارتفون دنیا قرار دارد. این شرکت کره‌ای توانسته است نهایت بهره‌برداری را از مشکلاتی که برای هواوی در اثر تحریم‌های آمریکا به وجود آمد بکند. بااین‌حال، اکثر موفقیت‌های اخیر شرکت، در نتیجه تلاش‌های خودش بوده است.

سامسونگ میلیون‌ها دلار صرف بازطراحی گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده خود، که در اروپا از محبوبیت بالایی برخوردارند، کرده است. امسال سهم بازار شرکت در این منطقه به بیشترین مقدار خود در پنج سال گذشته رسید.

اسمارتفون‌های گلکسی A و گلکسی M سامسونگ در آسیا هم بسیار محبوب هستند. مشتریان هندی به‌ویژه، بسیار علاقمند به این گوشی‌ها هستند و شرکت کره‌ای توانسته در این کشور به‌رغم رقابت‌های شدید، دومین برند محبوب مشتریان باشد.

همچنین تصمیم سامسونگ برای عرضه تعداد زیادی گوشی پرچمدار در سال جاری، تاثیر بسیار مثبتی در آمار فروش شرکت داشته است؛ چرا که این کار به حفظ فروش‌ها در بازارهای اشباع‌شده کمک شایانی کرد. به‌علاوه، عرضه هندست‌های 5G توسط سامسونگ باعث پیشتازی اولیه شرکت در این بخش شده و در حال‌حاضر ۷۴ درصد از دستگاه‌های 5G دنیا محصول این شرکت کره‌ای هستند.

موسسه Strategy Analytics معتقد است که سامسونگ امسال را با بارگیری ۳۲۳ میلیون اسمارتفون و یک سهم بازار ۲۱.۳ درصدی به پایان خواهد رساند. سال گذشته میزان بارگیری‌ها و سهم بازار جهانی شرکت به‌ترتیب ۲۹۱ میلیون دستگاه و ۲۰.۳ درصد بود.

هواوی ممکن است به اهداف فروش امسال خود نرسد

در جایگاه دوم نیز شرکت هواوی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت تا پایان امسال تعداد ۲۵۱ میلیون دستگاه بارگیری کند و سهم بازار اسمارتفون خود را به ۱۷.۷ درصد برساند. پیش‌بینی خود شرکت، ۲۷۰ میلیون اسمارتفون بوده که به نظر می‌رسد احتمالا به این هدف نخواهد رسید. بااین‌حال، انتظار می‌رود که رشد سالانه شرکت بسیار چشم‌گیر باشد.

هواوی، سال 2018 را با بارگیری ۲۰۶ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۴.۴ درصد به پایان برد. آمار 2019 نشان می‌دهند که شرکت توانسته فاصله بین خودش و سامسونگ را از ۸۵ میلیون دستگاه به ۷۲ میلیون دستگاه برساند (از ۵.۹ درصد به ۳.۶ درصد).

Strategy Analytics معتقد است که عملکرد خوب هواوی در داخل خود چین، منجر به این نتایج شده است؛ بطوریکه حالا سهم بازار شرکت در این کشور به حدود ۵۰ درصد رسیده است. این اتفاق توانسته تاحدودی فروش‌های پایین دستگاه‌های هواوی در اروپا جبران کند. فروش‌های این شرکت عمدتا متکی به اسمارتفون‌های فعلی و بازطراحی مدل‌‌های قبلی بوده است.

اینکه هواوی چه عملکردی را در سال 2020 خواهد داشت، بستگی زیادی به این دارد که آیا تحریم‌های اعمال‌شده علیه این شرکت برداشته خواهند شد یا نه. اگر این تحریم‌ها برداشته نشوند، هواوی در فروش اسمارتفون‌های خود که فاقد سرویس‌های گوگل هستند، همچنان با مشکل مواجه خواهد شد.

عملکرد ضعیف آیفون‌ها باعث پایین آمدن اپل شده است

اما در مورد اپل انتظار می‌رود که شرکت تا پایان امسال با بارگیری ۱۹۳ میلیون آیفون و سهم بازار ۱۳.۶ درصدی در جایگاه سوم قرار بگیرد. این شرکت آمریکایی در سال گذشته توانسته بود تعداد ۲۰۸ میلیون دستگاه بارگیری کند که منجر به یک سهم بازار ۱۴.۷ درصدی برای آن شده بود.

اپل امسال شاهد عملکرد ضعیف و دور از انتظار آیفون XS و آیفون XR بود. البته هرچند گوشی‌های جدید آیفون 11 و آیفون 11 پرو ظاهرا به میزان فروش‌های شرکت کمک کرده‌اند، اما تعداد بارگیری ‌آن‌ها در ‌اندازه‌ای نبوده که بتواند عملکرد ضعیف شش ماهه اول را جبران کند.

انتظار می‌رود که اپل در سال 2020 به‌لطف گوشی ارزان‌تر آیفون SE2 و همچنین سری آیفون 12 عملکرد بهتری را نسبت به امسال تجربه کند.

1 در مورد “هواوی امسال فاصله خود را با سامسونگ کم‌تر کرده است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH