کیفیت دوربین آیفون‌های آینده اپل فراتر از انتظار خواهد بود

اپل قصد دارد سال آینده ارتقاهای زیادی را در سری آیفون 12 خود ارایه کند که از جمله آن‌ها می‌توان به یک فریم بازطراحی‌شده و نمایشگر به‌روزشده اشاره کرد. همچنین براساس یک گزارش جدید انتظار می‌رود که شرکت بهبودهایی را در دوربین گوشی‌ها ایجاد کند.

لرزشگیر تصویر ممکن است برای همه دوربین‌ها استفاده گردد

وب‌سایت DigiTimes به نقل از منابع آگاه ادعا کرده است که اپل به دنبال اجرایی کردن یک تکنولوژی لرزشگیر بسیار پیشرفته‌تر برای اسمارتفون‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس است و سیستم لرزشگیر اپتیکال (OIS) فعلی را با فناوری لرزشگیر با حرکت سنسور جایگزین خواهد کرد.

گرچه این راهکار در دنیای عکاسی چیز جدیدی نیست، اما باید بگوییم که در صنعت اسمارتفون‌ها چندان متداول نبوده و به‌علاوه کاملا متفاوت از لرزشگیر اپتیکالی است که سال‌ها توسط اپل بر روی آیفون‌ها استفاده شده است.

در حالیکه سیستم OIS، برای جبران حرکت‌های خارجی، از حرکت لنز استفاده می‌کند، لرزشگیر مبتنی بر سنسور، از حرکت سنسور دوربین بهره خواهد گرفت. البته گرچه تفاوت این دو در کیفیت خروجی تصاویر چندان زیاد نیست، اما لرزشگیر سنسور، ارزان‌تر و کوچک‌تر بوده و به اپل اجازه خواهد دهد تا فضای بیشتری را در داخل گوشی‌ها خالی کند و هزینه‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

ضمنا باید به این نکته هم اشاره کنیم که فعال‌سازی OIS نیاز به لنزهای سازگار با آن دارد و در حالیکه دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو مشکلی با آن ندارند، اما لرزشگیری دوربین اولتراواید کار بسیار سختی است.

اما مزیت فناوری لرزشگیر با حرکت سنسور این است که صرفا متکی به سنسورها بوده و می‌توان آن را در مورد هر لنزی بکار برد. بنابراین این ویژگی به اپل کمک خواهد کرد تا لرزشگیر تصویر را به دوربین اولتراواید هم اضافه کند.

سیستم مذکور همچنین می‌تواند برای ضبط ویدیو و گرفتن تصاویر در محیط‌های کم‌نور هم مزیت‌های فراوانی داشته باشد و این یعنی اینکه اپل ممکن است سال آینده، قابلیت حالت شب داخلی را هم بر روی دوربین‌ آیفون‌ها فعال کند.

اپل به‌دنبال ایجاد ارتقاهای دیگری نیز بر روی آیفون 12 است

البته علاوه بر فناوری لرزشگیر مبتنی بر سنسور، ما ممکن است که شاهد ارتقای تک‌تک سنسورها بر روی گوشی‌های آیفون 12 نیز باشیم. همچنین انتظار می‌رود که اپل از یک سیستم اسکن سه‌بعدی کاملا جدید که ظاهرا بسیار قدرتمندتر از فناوری Face ID موجود است، بر روی مدل‌های پرو آیفون 12 استفاده کند.

به احتمال زیاد این سیستم سال آینده ابتدا بر روی آی‌پد پرو 2020 بکار گرفته خواهد شد و اگر شایعات موجود صحت داشته باشند باید بگوییم که اپل احتمالا از آن برای کاربردهای واقعیت افزوده و حالت پرتره هم استفاده خواهد کرد.

به موارد فوق باید یک فریم فلزی بازطراحی‌شده (شبیه به نمونه بکار رفته بر روی آیفون 4) و همچنین نمایشگرهای اولد ارتقایافته برای آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس هم اشاره کرد. این نمایشگرها به‌ترتیب دارای ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی خواهند بود و از حاشیه‌های نازک‌تر و یک ناچ کوچک‌تر بهره خواهند برد.

ضمنا انتظار می‌رود که در داخل هندست‌ها شاهد یک چیپست سریع‌تر A14 بایونیک، رم و حافظه ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی، اتصال 5G و باتری‌های بزرگ‌تر نیز باشیم.

تاریخ معرفی مدل‌های آیفون 12 پرو

انتظار می‌رود که گوشی‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس اپل به‌طور رسمی در اوایل ماه سپتامبر 2020 معرفی گردند. اگر شایعات موجود صحت داشته باشند، در کنار این پرچمداران از دو مدل ارزان‌تر آیفون 12 و آیفون 12 پلاس نیز رونمایی خواهد شد. بنابراین خط تولید اپل در سال آینده شامل گوشی‌های سری آیفون 12، آیفون 11، آیفون XR و آیفون SE2 (آیفون 9) خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH