کورتانا به قابلیت‌های پیشرفته‌تری مجهز خواهد شد

مایکروسافت اخیرا با ارایه قابلیت‌های برنامه‌ریزی هوشمندتر برای کورتانا و همچنین ادغام بهتر آن با Outlook Mobile، تایید کرد که در حال فاصله گرفتن از نسخه اندرویدی و iOS این دستیار هوشمند است. همه این اقدامات حاکی از آن بود که مایکروسافت احتمالا مشتریان سازمانی را هدف قرار داده است و حالا ما مدرکی در اختیار داریم که این موضوع را تایید می‌کند.

براساس پتنتی که به‌تازگی توسط اداره ثبت اختراع آمریکا (USPTO) منتشر شده است، به نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌هایی برای اضافه کردن قابلیت‌های پیچیده به کورتانا دارد. این دستیار هوشمند در حال‌حاضر می‌تواند زمان و آب‌وهوا را به کاربر بگوید، اما نمی‌تواند کارهای پیچیده‌ای مانند درفت یا خلاصه‌کردن ایمیل‌ها را انجام دهد. با این‌حال، پتنت جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که شرکت احتمالا در حال بهبود کورتانا برای مشتریان سازمانی است.

مایکروسافت در توضیح پتنت گفته است:

روش‌ها، سیستم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری از طریق یک اینترفیس صوتی به یک دستیار هوشمند گفته می‌شوند. روش جدید شامل اجرای یک سری عملیات بر روی پیام‌های ارسالی به کاربر خواهد بود. پیام‌ها از طرف یک یا چند منبع برای کاربر فرستاده می‌شوند و هر پیام دربردارنده داده‌هایی شامل متن می‌شود. این روش، داده‌های پیام‌ها را برای اهدافی که شامل تعیین معنی هر کدام از آن‌ها، تولید یک امتیاز مخصوص برای هر پیام (براساس داده‌ها و معنی‌های قبلی) و تولید یک خلاصه متن (textual summary) (براساس امتیازها و معنی‌های مربوطه) می‌شوند، تجزیه و تحلیل می‌کند. در ادامه، یک خلاصه صحبت (speech summary) براساس خلاصه متن قبلی ایجاد می‌شود و سپس هر خلاصه صحبت به اسپیکر همراه کاربر ارسال می‌گردد. اینترفیس صوتی همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌صورت شفاهی و زبانی درخواست انجام کارهایی را بر روی پیام‌ها بدهد.

مایکروسافت درباره قابلیت‌های متنوعی که به کورتانا اضافه خواهند شد و نحوه کمک‌رسانی آن‌ها به مشتریان سازمانی این‌گونه گفته است:

دستگاه‌های جانبی مانند دستگاه‌های هندزفری موجود بر روی خودروها، هدفون‌های هوشمند، دستیارهای دیجیتال بدون نمایشگر، هدست‌های بلوتوثی و غیره، این‌روزها در زندگی مردم بسیار رایج شده‌اند. در نتیجه، اینترفیس‌های مبتنی بر صحبت نیز بسیار رونق یافته‌اند. تعاملات زبانی، برای پرسیدن سوال‌های ساده (مانند ساعت چند است؟ دما چند درجه است؟ یا روشن کردن اجاق‌گاز را به من یادآوری کن) کار راحتی است، اما برای آنالیز پیام‌های طولانی مانند ایمیل‌ها به‌هیچ‌وجه راحت نیست. موقعیت‌هایی وجود دارند که در آن‌ها کاربر دسترسی به یک دستگاه الکترونیکی مجهز به نمایشگر ندارد و در عین‌حال می‌خواهد وضعیت ارتباطات خود مانند ایمیل‌های جدید، پیام‌های متنی جدید، پست‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی و غیره را چک کند. ارتباطات، اغلب شامل یک جز متنی می‌شوند و دسترسی به این نوع ارتباطات از طریق یک صفحه‌نمایش کار بسیار راحتی است، اما خواندن آن‌ها از طریق ارتباطات صوتی کار بسیار دشواری است. پردازش یک متن گفته‌شده به‌صورت صوتی، بسیار سخت‌تر از روخوانی ساده آن است؛ چرا که مغز تمرکز زیادی برای شنیدن آن لازم دارد تا خواندنش. برای مثال اگر یک کاربر در حال دویدن باشد، خواندن متن از روی نمایشگر کار چندان راحتی نیست، اما او قادر خواهد بود تا به‌راحتی پیام‌ها را بشنود. متاسفانه بعضی از پیام‌ها (مانند ایمیل‌ها) ممکن است طولانی باشند و در نتیجه خواندن آن توسط یک دستگاه الکترونیکی ساده احتمالا زمان زیادی طول خواهد کشد. به‌علاوه، تلاش برای خواندن از روی یک نمایشگر در حین دویدن، امکان دارد منجر به اتفاقات ناگواری مانند تصادف یا افتادن گوشی گردد.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که پتنت‌ها همیشه تبدیل به محصولاتی در دنیای واقعی نمی‌شوند. با این‌حال، پتنت جدید مایکروسافت می‌تواند به این شرکت در رقابت با سیری و گوگل اسیستنت کمک شایانی بکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH