مقایسه سامسونگ گلکسی نوت3 با آلکاتل وان‌تاچ هیرو: شمع و پروانه!

Note3 VS Hero

به روز پایانی دور گروهی مسابقات جام قهرمانان آی‌تی رسان در گروه فبلت‌ها رسیدیم و هیجان به اوج خود رسیده است. هنوز برخی از تیم‌ها به دنبال یافتن راهی برای راهیابی به مرحله حذفی هستند و همین موضوع بر جذابیت و حساسیت این رقابت‌ها خواهد افزود. امروز هم با رقابتی دیگر از گروه B در خدمت شما هستیم. رقابتی که بین دو نماینده از دو شرکت کاملا متفاوت و با شرایطی متفاوت برگزار می‌شود. تیم اول از شرکتی است که در حال حاضر فرمان‌روای بی‌چون و چرای شرکت‌های اندرویدی محسوب می‌شود و تیم دوم از شرکتی باقدمت و البته کمی عقب‌تر از قافله سازندگان اندرویدی ا‌ست. حتما تاکنون متوجه شده‌اید که در یک سوی میدان نماینده‌ای از سامسونگ قرار دارد و آن هم کسی نیست جز گلکسی نوت3 که هم‌اکنون یکی از برترین فبلت‌های دنیا محسوب می‌شود. در مقابل این فبلت قدرتمند، نماینده‌ای از شرکت آلکاتل با نام One Touch Hero قرار دارد که با وجود تازه واردی خود مصمم و پرتوان به نظر می‌رسد. برای اینکه بیشتر با دو گجت امروز آشنا شوید ابتدا شما را دعوت می‌کنیم تا ویدیویی از آماده شدن  هردو فبلت برای ورود به میدان را ملاحظه کنید و سپس به گزارش بازی خواهیم پرداخت:

آنباکسینگ وان‌تاچ هیرو:

آنباکسینگ گلکسی نوت3:

ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

همچون دقایق ابتدایی همه رقابت‌های گذشته، در این مسابقه نیز در این دقایق به بررسی ویژگی‌های ظاهری موجود در دو گجت خواهیم پرداخت. در ابتدا با فبلت پیشکسوت در این رقابت‌ها یعنی نوت3 آغاز خواهیم کرد. زبان طراحی سامسونگ همواره از آن دسته‌ای بوده که مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته و البته این موضوع در نوت3 بسیار کاهش داشت، چرا که طراحی این فبلت بسیار نزدیک به مدل دوست‌داشتنی S2 است که دارای گوشه‌هایی با انحنای کمتری در مقایسه با S3 و S4 است و به همین دلیل زیبایی ظاهری بیشتری به خود گرفته است. در پشت این فبلت هم سامسونگ برای اولین بار از طرح چرم مصنوعی استفاده کرد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. بنابراین نوت3 بخصوص در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است و دیگر نمی‌توان آن را زشت نامید.

Note3 VS Hero 1

 در جلوی دستگاه صفحه نمایش عظیم‌الچثه 5.7اینچی قرار دارد که حدود 85درصد از این بخش را به تصرف خود درآورده است. در پایین آن دکمه‌های معروف سامسونگ به چشم می‌خورند. در بالای نمایشگر هم چندین سنسور و دوربین دوم قرار دارند. قاب فبلت هم طرح فلز دارد ولی همچنان از پلاستیک است. بر روی این قاب دکمه‌های پاور و کنترل صدا، جک هدفون و پورت USB3 و همچنین خروجی مادون قرمز مکان‎های مختلف را اشغال کرده‌اند. پشت نوت3 قطعا زیباترین بخش آن محسوب می‌شود که با طرح چرم هر بیننده‌ای را مجذوب خواهد کرد. برروی قاب پشتی که قابل جداشدن هم هست دوربین 13مگاپیکسلی به همراه فلش LED و اسپیکرها جاسازی شده‌اند. محل جای‌گیری قلم دوست‌داشتنی S-pen هم در پایین بخش پشتی است. البته این قاب هم از جنس پلاستیک است و شاید فقط از نظر ظاهری زیبا باشد. نوبت می‌رسد به قهرمان این رقابت یا همان Hero تا پای به میدان بگذارد. فبلت آلکاتل هم از ظاهری جذاب برخوردار است که نشان از پیشینه خوب آن در صنعت تلفن همراه دارد. زمانی که از مقابل به آن نگاه کنید شاید اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند شباهت زیاد این بخش فبلت با ال‌جی G2 است. حاشیه‌های باریک اطراف صفحه و گردی قاب دور هردو بسیار شبیه به هم است. در بالای صفحه نمایش تنها دوربین دوم و سنسورها قرار دارند و در پایین آن هم سه دکمه لمسی جای داده شده‌اند. همچون حریف، قاب این فبلت هم به دکمه‌ها و پورت‌هایی مزین شده است. دکمه‌هایی همچون پاور و کنترل صدا و پورت‌هایی همچون ورودی میکروسیم، که البته در برخی نمونه‌های این فبلت دو ورودی سیم‌کارت وجود دارد و درحقیقت دوسیم‌کارته است. جک هدفون و پورت USB هم برروی همین قاب قرار دارد. در پشت فبلت هم دوربین 13مگاپیکسلی و فلش LED، محل اتصال به داک شارژر، یک اسپیکر غول‌پیکر و البته قلم نوت‌برداری هم به چشم می‌خورند که از همین ابتدا نوید یک رقابت جذاب بین دو حریف نوتی را به ما خواهد داد.

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت

در دقایق ابتدایی بازی هریک از فبلت‌ها توانستند با زیبایی‌های خود دل قشر خاصی از تماشاگران را بدست آورند و حال وقت آن است تا دو فبلت را در دست بگیریم و ببینیم که از نظر ابعاد و کیفیت ساخت کدامیک بر حریف برتری دارد. همچون بخش گذشته، سامسونگ در این بخش هم همواره مورد حجمه و انتقاد قرار گرفته و دلیل آن هم استفاده این کمپانی از مواد اولیه نه‌چندان با کیفیت در محصولات خود است. ماده اولیه اکثر تلفن‌های هوشمند سامسونگ در سال‌های اخیر از پلاستیک نامرغوب بوده و این درحالی است که اکثر رقبای اصلی آن از موادی از جمله پلی‌کربنات، شیشه و آلومینیوم در گجت‌های خود استفاده کرده‌اند.

Note3 VS Hero (2)

البته نوت3 هم جا پای گذشتگان خود گذاشته و جنس بدنه‌ای مشابه آنها دارد ولی کمی به کیفیت آن اضافه شده و آن حس بی‌کیفیتی قبل از بین رفته است. ابعاد این فبلت با توجه به گروهی که در آن قرار دارد بسیار مناسب است. باتوجه به صفحه نمایش 5.7اینچی، این فبلت دارای ابعادی معادل 151.2×79.2×8.3 میلیمتر است که برای یک فبلت بسیار خوب است. وزن آن هم تنها 168 گرم است که البته مواد سبکی که در ساخت آن بکاررفته بسیار تاثیرگذار بوده است. در ضرباتی که در این دقایق بر این فبلت وارد شده، مقاومت نسبتا مناسبی از خود نشان داده و با توجه به جنس پلاستیکی بدنه می‌تواند ضربات را به خوبی دفع کند. گوریلاگلس3 هم به خوبی از صفحه نمایش محافظت می‌کند.

Note3 VS Hero 3

در این لحظه توپ در اختیار هیرو قرار می‌گیرد و این فبلت سعی در حمله به سمت دروازه حریف را دارد. از نظر جنس بدنه، هیرو نیز از پلاستیک استفاده می‌کند و البته پلاستیک بکاررفته در آن از نوع مات است که حس بهتری در مقایسه با نوت3 به کاربر القا می‌کند. ابعاد دستگاه با توجه به صفحه نمایش 6اینچی که 0.3 اینچ از نوت3 بیشتر است بسیار معقول به نظر می‌رسد. طول، عرض و ضخامت هیرو به‌ترتیب عبارتند از 158.5×80.6×8.5 و وزن آن هم معادل 177گرم است که درمقایسه با اکثر 6اینچی‌های حاضر در این رقابت‌ها ابعادی بسیار خوب محسوب می‌شوند. از نظر ضربه‌پذیری هم هیرو اگر برتر از نوت3 نباشد قطعا ضعیف‌تر نخواهد بود. از نظر جای‌گیری در دست هم هردو گجت با دارا بودن گوشه‌هایی گرد به خوبی در کف دست می‌نشینند و کارکردن با آنها نسبتا راحت است.

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر

به اواسط نیمه اول رسیده‌ایم و دوتیم قصد در روشن کردن صفحه‌نمایش‌های خود و نشان دادن توانایی خود در ارایه تصاویری با کیفیت و رنگ‌هایی زیبا را دارند. باز هم نوت3 است که با اعتماد به‌نفس پیش قدم می‌شود و صفحه نمایش 5.7اینچی Super AMOLED خود را روشن می‌کند. صفحه نمایش فول‌اچ‌دی این فبلت با چینش الماس مانند پیکسل‌هایش یکی از بهترین نمایشگرهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

Note3 VS Hero 4

غلظت رنگ‌ها بسیار خوب و البته کمی اغراق شده است و زوایای دید هم بسیار عالیست. رنگ مشکی به بهترین نحو نمایش داده می‌شود ولی نمایش رنگ سفید هنوز به خوبی LCDها صورت نمی‌گیرد. درمجموع هر بیننده‌ای از تماشای تصاویر در نمایشگر این فبلت لذت زیادی را تجربه خواهد کرد مگر اینکه از غلظت بیش از حد رنگ‌ها خوشش نیاید. در مقابل هیرو هم از صفحه نمایش 6اینچی فول‌اچ‌دی و از نوع IPS LCD است که دارای تراکم پیکسلی مناسبی است و زوایای دید آن هم مناسب است. نمایش رنگ مشکی در این گوشی اصلا خوب نیست و نقطه ضعف بزرگی در نمایشگر آن محسوب می‌شود. دقت رنگ‌ها هم به خوبی نوت3 نیست. عملکرد دو فبلت در زیر نور آفتاب خوب است و البته در این بخش هم نوت3 بهتر عمل می‌کند و به یمن گوریلاگلس3 بازتاب بسیار کمی از نور آفتاب دارد. درمجموع در این دقایق برتری نسبی با نماینده سامسونگ است.

Note3 VS Hero 5

دقیقه 30 تا 40: نرم افزار و رابط کاربری

هردو رقیب از سیستم عامل اندروید بهره می‌گیرند و به همین دلیل در بخش‌های اساسی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و حتی رابط کاربری دو فبلت هم کاملا مشابه است. درحقیقت رابط کاربری هیرو بسیار شبیه به TouchWiz سامسونگ است و از ویژگی‌هایی همچون مالتی تسکینگ و Multi Window در آن استفاده شده است. از لحاظ ظاهری هم شباهت‌های زیادی دیده می‌شود و برنامه‌های مخصوص نوت‌برداری هم در دو فبلت به چشم می‌خورد که از طریق آنها بتوان بهترین استفاده را از قلم آنها برد. البته در این بخش نوت3 با تکیه بر پیشینه درخشان سامسونگ از حریف برتر عمل می‌کند. سیستم عامل اندروید هم که درحال حاضر به نوعی پخته‌ترین سیستم عامل بازار است به خوبی در اختیار دو فبلت است تا هرگز نگران برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه‌تان نباشید. در پایان این نیمه شما را دعوت می‌کنیم تا با مشاهده عکس‌های زیر به مقایسه رابط کاربری دو فبلت نیز بپردازید تا با شروع نیمه دوم بازی را ادامه دهیم.

نمایی از رابط کاربری گلکسی نوت3:

Note3 VS Hero 6

نمایی از رابط کاربری وان‌تاچ هیرو:

Note3 VS Hero 7

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار

پس از این که نیمه اول با شباهت‌های زیادی بین دو رقیب به پایان رسید، حال به بخشی می‌رسیم که کم‌کم تفاوت‌های این دو نمایان می‌شود. این بخش یکی از حساس‌ترین بخش‌ها در اکثر رقابت‌ها نیز محسوب می‌شود چرا که قدرت واقعی و درونی هر شرکت‌کننده‌ای در این قسمت مشخص خواهد شد. در اینجا ابتدا هیرو بازی را در اختیار می‌گیرد و با پردازنده ساخت شرکت مدیاتک خود به سمت دروازه حریف حجوم می‌برد. چیپ این فبلت از نوع MT6589 است که بر روی آن چهار هسته از نوع Cortex A7 و با فرکانس 1.5 گیگاهرتز قرار دارد. GPU یا همان پردازنده گرافیکی این فبلت هم از نوع PowerVR SGX544 است که پردازنده نسبتا خوبی محسوب می‌شود. در بنچمارک‌‌ها این فبلت به هیچ‌وجه در حد و اندازه رقبا خودعمل نخواهد کرد و نشان می‌دهد که آلکاتل هنوز جای پیشرفت زیادی در این بخش دارد. رم هیرو 2گیگابایت است و حافظه آن در نوع تک سیم‌کارت 8 و در مدل دوسیم‌کارت 16 است و توانایی پشتیبانی از کارت حافظه تا 32گیگابایت را نیز داراست.

Note3 VS Hero 8

 پس از این حملات نصفه نیمه نوبت به نوت3 می‌رسد که با پردازنده قدرتمند ساخت کوالکام خود به سمت دروازه هیرو هجوم ببرد. Snapdragon 800 نام چیپ معروفی است که در دل این فبلت جای دارد و CPU آن هم چهارهسته‌ای و از نوع Krait 400 است که درحال حاضر قدرتمندترین پردازنده محسوب می‌شود. واحد گرافیکی نوت 3، Adreno 330 است و رم آن هم 3گیگابایت است که همه این ویژگی‌ها نشان از برتری مطلق نوت3 در بنچمارک‌ها در مقابل حریف امروز خود است. حافظه داخلی گوشی دارای سه نمونه 32،16 و 64 گیگابایتی است و کارت حافظه هم تا 64گیگابایت پشتیبانی می‌شود. حال بهتر است تا نگاهی به بنچمارک‌های دو حریف داشته باشیم.

Note3 VS Hero 9

دقیقه 50 تا 60: دوربین

پس از تملک کامل بازی توسط نوت3 در دقایق قبلی، حال این تیم قصد دارد تا حمله‌ای جدید را این‌بار توسط دوربین خود صورت دهد و در این لحظه دریچه لنز 13مگاپیکسلی خود را باز می‌کند و عکسی از تماشاگران می‌گیرد. زمانی که این عکس در اسکوربورد به نمایش درمی‌آید همه حیرت زده می‌شوند. دقت رنگ‌ها، میزان بالای جزییات، میزان بسیار پایین نویز، همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا دوربین این فبلت به یکی از بهترین 13مگاپیکسلی‌های موجود تبدیل شود. در بخش فیلمبرداری هم دوربین نوت3 با توانایی ضبط تصاویری با کیفیت 4K همه را شگفت زده می‌کند. علاوه برآن این فبلت توانایی ضبط تصاویری با کیفیت 1080p و با سرعت 60 فریم بر ثانیه را داراست. میزان کیفیت تصاویر ضبظ شده هم در نوع خود عالی‌ست.

Note3 VS Hero 11

 در این دقایق به نظر می‌رسد که هیرو بیش از هر لحظه سردرگم است، چرا که با تاکتیک‌هایی از سوی حریف روبه‌رو شده که هیچ برنامه‌ای برای دفاع در برابر آن در نظر نگرفته بود!! دوربین این فبلت هم 13 مگاپیکسلی است ولی متاسفانه زمانی که عکس گرفته شده توسط این فبلت در اسکوربورد به معرض نمایش درمی‌آید همگی شوکه می‌شوند و در رزولوشن این دوربین شک می‌کنند. درحالی که دوربین هیرو 13مگاپیکسلی است ولی عملکرد آن هرگز درحد یک 13 مگاپیکسلی نیست. همواره هاله‌ای از رنگ سبز یا آبی در اطراف تصاویر دیده می‌شود، میزان دینامیک تصاویر بسیار پایین است و همین موضوع سبب کاهش جزییات می‌شود و نویز افزایش می‌یابد. در فیلمبرداری دوربین هیرو می‌تواند تصاویری فول‌اچ‌دی با سرعت 30فریم برثانیه را ضبط کند. همچنان هاله‌ای از رنگ در اطراف تصاویر دیده می‌شود و همچنان کیفیت تصاویر در حد یک 13مگاپیکسلی نیست. بنابراین دراین بخش هم نوت3 همچنان به یکه‌تازی خود ادامه می‌دهد.

دقیقه 60 تا 70: پخش چندرسانه‌ای

در این دقایق می‎‌خواهیم ببینیم که توانایی‌های دو رقیب در بخش اجرای عکس، ویدیو و موسیقی در چه حدی است. در بخش عکس و ویدیو اولین چیزی که اهمیت دارد صفحه نمایش است که هردو فبلت با دارا بودن نمایشگرهایی بزرگ و با کیفیت شما را راضی خواهند کرد ولی بحث دیگری هم در این بخش مطرح است و آن هم پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری است. در بخش گالری هردو فبلت ویژگی‌های خود را دارند و البته کارایی گالری نوت3 به مراتب بالاتر است. در پخش ویدیو باز هم ویژگی‌هایی از جمله pop-up play در هردو فبلت دیده می‌شود ولی تفاوتی که وجود دارد پشتیبانی قوی نوت3 در اجرای فرمت‌های مختلف و در مقابل عملکرد ضعیف هیرو در این بخش است. البته با توجه به وجود برنامه‌های متعدد درمحیط اندروید این مسئله تا حدودی حل شده است. ویدیوپلیر نوت3 ویژگی‌هایی از جمله تدوین ویدیوها را دارد که در هیرو مشاهده نمی‌شود. به پخش موسیقی که می‌رسیم به نظر می‌رسد که هیرو با تکیه بر اسپیکر بزرگ خود کمی اعتماد به‌نفس پیدا می‌کند.

Note3 VS Hero 12

زمان پخش موسیقی بلندی صدا خوب است ولی شفافیت آن خیلی دلنشین نیست. در مقابل نوت3 هم شفافیتی عالی دارد و هم بلندی مناسبی! این تفاوت هنگامی بیش از پیش احساس می‌شود که هدفون‌های دو فبلت را متصل کنیم و خواهیم دید که هیرو عملکردی ناامیدکننده در این بخش دارد.

دقیقه 70 تا 80: باتری

هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شویم طبیعتا انرژی دو تیم برای ادامه بازی کاهش می‌یابد و بنابراین تنها چیزی که در چنین شرایطی به کمکشان می‌آید باتری‌های آنهاست. ابتدا نگاهی به ظرفیت باتری دوفبلت خواهیم انداخت. با توجه به ابعاد بزرگ آنها قاعدتا باید انتظار باتری بزرگی از آنها داشت. باتری هیرو دارای ظرفیتی معادل 3400 میلی‌آمپر است و ظرفیت نوت3 هم 3200 میلی‌آمپر است. بر روی کاغذ برتری نسبی با هیرو است ولی این موضوع را هم نباید فراموش کرد که بهینه سازی در سخت افزار و صفحه نمایش در بهبود عملکرد باتری بسیار موثر است.

Note3 VS Hero 13

اگر نگاهی به صفحه نمایش دو فبلت بی‌اندازیم خواهیم دید که تفاوت زیادی در ابعاد آنها نیست ولی معمولا LEDها مصرف کمتری نسبت به LCDها دارند. در سخت افزار هم از آنجایی که سخت افزار هیرو ضعیف‌تر است می‌توان انتظار داشت که مصرف کمتری داشته باشد. هنگامی که دو فبلت را بطور کامل شارژ کنیم و در روز بطور متوسط با آنها 1ساعت مکالمه، یک ساعت وب‌گردی و یک ساعت تماشای ویدیو داشته باشیم، باتری نوت3، 79ساعت و باتری هیرو در عین ناباوری تنها 55 ساعت دوام می‌آورند. البته عملکرد هیرو در بخش مکالمه بهتر از رقیب است ولی در وب‌گردی و تماشای ویدیو نوت3 به مراتب بهتر عمل می‌کند. بنابراین بازهم موضوع بهینه سازی بهتر و مصرف کمتر صفحه نمایش در نوت3 مطرح خواهد شد.

دقیقه 80 تا 90: سایر موارد

درحالی که نیمه دوم بطور کامل در تصرف نوت3 بود و تقریبا هیرو نتوانست حمله جدی روی دروازه حریف تدارک ببیند به ده دقیقه پایانی رقابت می‌رسیم. ویژگی‌های منحصربفرد هر فبلتی می‌تواند در این دقایق تعیین کننده باشد. از ویژگی‎‌های نوت3 می‌توان به سنسورهای متعدد در این فبلت و نرم‌افزارهای مبتنی بر این سنسورها اشاره کرد که از این نرم‌افزارها می‌توان Smart view، Smart pause، و از این دست را نام برد. علاوه بر این قلم S-pen هم همچنان از نظر توانایی‌ها بی‌رقیب است و گرچه فبلت‌های دیگری هم هستند که از این توانایی بهره می‌برند ولی همچنان نوت3 بهترین است.

Note3 VS Hero 14

علاوه بر آن فرستنده مادون قرمز نوت3 به شما اجازه کنترل دستگاه‌های صوتی و تصویری اطرافتان را خواهد داد. اولین ویژگی هیرو نیز قلم آن است که اگر امروز در برابر حریف دیگری قرار گرفته بود شاید خیلی به کمکش می‌آمد ولی در این مسابقه شاید خیلی منحصربفرد محسوب نشود. داک شارژر مخصوص این فبلت هم دیگر ویژگی خاص آن محسوب می‌شود. حال کمک داور به کنار زمین آمده و دو دقیقه وقت تلف شده اعلام می‌کند.

Note3 VS Hero 14

وقت اضافه: قیمت

قیمت همواره یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل انتخاب یک گجت است و فبلت‎‌هایی که امروز میهمان ما بودند از نظر قیمت تفاوت نسبتا زیادی دارند. البته همیشه هرچه نیاز به امکانات بیشتر و توانایی‌های بالاتر داشته باشیم طبیعتا باید هزینه بیشتری صرف کنیم. در بازار جهانی قیمت نوت3 حدود 460 یورو است و قیمت هیرو نیز 370 یورو! در بازار داخلی هم نوت3 قیمتی حدود 1800000تومان و هیرو بصورت گسترده در بازار در دسترس نیست!

ITResancup-and-aawaat

موقعیت‌های خطرناکی که نوت3 بر روی دروازه هیرو ایجاد کرد:

  • نمایشگر باکیفیت‌تر
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین بهتر
  • وزن پایین‌تر
  • رابط کاربری کاربردی‌تر
  • باتری به مراتب قوی‌تر
  • نرم‌افزارهای بیشتر

موقعیت‌های خطرناکی که هیرو بر روی دروازه نوت3 ایجاد کرد:

  • نمایشگر بزرگ‌تر
  • کیفیت ساخت بهتر
  • رابط کاربری ساده‌تر
  • قیمت مناسب‌تر

[divide style=”2″]

[polldaddy poll=7827874]

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید!

5 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی نوت3 با آلکاتل وان‌تاچ هیرو: شمع و پروانه!”

  1. برین بشینین سماق بمکید مگه نمیبینید مقایسه رو ببخشیدا ولی یا حال نداشتید مقایسه رو بخونید و از روی تعصب الکی اومدید فقط خود نمایی کنید یا باید عینک ته استکانی بزنید ببینید نوت 3 بهترین فبلت دنیا تا الان بوده و شاید نوت چهار اومده باشه ولی تو رنج قیمتی خودش نوت 3 بهترینه بعدشم آلکاتل ؟؟؟؟؟؟ شما دارید بهترین و پر فروش ترین مارکو با تازه کاری در زمینه تلفن های هوشمند مقایسه میکنید که پرچمداراش در حد میان رده هواوی هم نیستن (من جی 750 هواوی دارم فبلت عالی تو قیمت خودش و با پرچمدار آلکاتل اودول ایکس مقایسه کردم و شکستش دادم اینو راست میگما) بعدم که خراب کرد باخت جلوی همه بعد شما نوتو زیر سوال می برید فکر نکنید سامسونگ بی کس و کاره برید ببینید چیه نوت 3 لطفا از خودتون هم تعصب الکی به خرج ندید کیفیتشم خوبه چون فبلته سبک ساختن تازه امروزه با خبرایی که از خم شدن فلز به گوش میرسه همون بهتر که فلز نیست هر چی باشه از زد اولترای بیخود سونی که بهتره که آدم با تبلت اشتباه میگیره و دوربین بی خود داره و تو تاریکی حسرت عکس گرفتن به دلتون میزاره خخخخخخخخخخخ قدیمیا خوب میگفتن کور شود آنکه نتوان دید هه هه هه هه هه هه هه

  2. هردو فبلت خیلی خوبی هستن ولی انصافا تجربه سامسونگ و نوت تو این زمینه بیشتره.
    پس رای من هم میره واسه نوت3.

  3. فقط هیرو! آقا درسته که نوت بهتره ولی ما طرفدارای سونی نمیذاریم نوت صعود کنه! فقط زد الترا! طرفداراش بزنن لایکو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH