احتمال افزایش قیمت حافظه‌های NAND در سال 2020

به گزارشی منابعی در DigiTimes، قیمت کلی حافظه‌های فلش ناند (NAND) در سال 2020 با شیب تندی افزایش خواهد یافت. این گزارش از جانب برخی شرکت‌های بزرگ تراشه‌سازی همانند: SK Hynix ،Micron و سامسونگ منتشر شده است. با افزایش قیمت‌ها، مشتریان نیز باید منتظر باشند تا قیمت محصولاتی مانند رم و حافظه‌های SSD که از حافظه‌های فلش ناند استفاده می‌کنند، افزایش یابد.

احتمال دارد که قیمت حافظه‌های ناند در سال 2020 با افزایشی 40 درصدی مواجه شود

اگر این پیش‌بینی درست باشد، مشتریان افزایش شدیدی را در قیمت حافظه‌های SSD و یا سایر محصولات مشابه، تجربه خواهند کرد. دلیل این امر می‌تواند کمبود مواد اولیه به‌کار رفته در حافظه‌های ناند و یا فقط یک مشکل ساده تأمین مواد اولیه باشد. این مسائل می‌توانند در بلندمدت به قیمت حافظه‌های ناند آسیب برسانند. مشکل تأمین قطعات می‌تواند به دلیل مطلوبیت روزافزون حافظه‌های SSD و یا برخی مشکلات تولیدی اخیر باشد.

قطعی برق که در یکی از کارخانه‌های سامسونگ الکترونیکس واقع در هواسئونگ کره‌جنوبی رخ داده، به گفته برخی از منابع که آگاهی مستقیمی از این موضوع داشته‌اند، باعث وارد آمدن ضررهای میلیون دلاری به این شرکت شده است. تولید نیمه‌هادی‌ها فرآیندی بسیار حساس به برق بوده، و هرگونه قطعی برق و یا توقفی می‌تواند تلفات زیادی را به بار آورد.

از سرگیری این فرآیند دو روز طول می‌کشد و این به معنای ضرری هنگفت برای این غول کره‌ای است. خوشبختانه، مشکلات اساسی قابل‌‌ حل بوده و شرکت‌هایی همانند سامسونگ که با مشکلات تأمین انرژی مواجه می‌شوند، می‌توانند که این کمبودها را طی تولیدهای برنامه‌ریزی نشده جبران کنند. با این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که مشکلات اساسی که می‌توانند منجر به افزایش بالقوه قیمت‌ها شوند، قابل حل شدن بوده و سایر شرکت‌ها نیز از طریق تولید‌های برنامه‌ریزی نشده قادر خواهند بود تا ظرفیت ازدست‌رفته خود را جبران کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH