سریع‌ترین آیفون‌های 5G اپل احتمالا تا سال 2021 معرفی نخواهند شد

از زمانی که اپل شروع به رونمایی از سه گوشی آیفون جدید در ماه سپتامبر هر سال کرده، سال 2019 اولین باری بود که شرکت هر سه مدل جدید خود را (آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس) همزمان معرفی کرد. در سال 2017، آیفون X در دوازدهم سپتامبر رونمایی شد، اما اولین هندست iOS با نمایشگر AMOLED (و اولین آیفونی که مجهز به دوربین TrueDepth و سیستم Face ID بود) تا سوم نوامبر آن سال معرفی نگردید. در سال 2018، آیفون XR در دوازدهم سپتامبر معرفی شد، اما مدل ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگر LCD رتینا مایع، تا بیست و ششم اکتبر رونمایی نشد.

اما همانطور که گفتیم، اپل سال گذشته هر سه آیفون جدید خود را در روز دهم سپتامبر معرفی کرد و ده روز بعد از آن هم عرضه آن‌ها را آغاز نمود. اما اگر ادعاهای اخیر موسسه Susquehanna International درست باشند، عرضه سریع‌ترین آیفون‌های 5G اپل ممکن است تا سال 2021 به تعویق بیفند. Susquehanna گفته است که اپل نخستین گوشی‌های 5G خود را در ماه سپتامبر امسال معرفی خواهد کرد. اما این مدل‌ها، صرفا از شبکه‌های sub-6GHz 5G،‌ مانند سرویس‌هایی که اپراتور T-Mobile اوایل ماه گذشته در آمریکا راه‌اندازی کرد، پشتیبانی خواهند کرد. این شبکه‌ها، از طیف باندهای فرکانسی پایین (600MHz) که برد زیادی دارند و بهتر از امواج mmWave 5G در ساختمان‌ها نفوذ می‌کنند، بهره می‌گیرند. با این‌حال، سیگنال‌های mmWave، از سرعت‌های داده سریع‌تری برخوردارند و می‌توانند حجم بزرگتری از ترافیک شبکه را حمل کنند. از آنجاییکه این سیگنال‌ها برد زیادی ندارند، نواحی پوشش داده شده با این طیف خیلی محدود است.

اپل می‌خواهد برای سریع‌ترین آیفون‌های خود ماژول آنتن بسازد

Susquehanna می‌گوید که اولین آیفون‌های 5G اپل که سپتامبر امسال معرفی خواهند شد، از یک نمایشگر LCD بهره خواهند برد، اما مدل‌هایی که از سیگنال‌های سریع‌تر mmWave 5G پشتیبانی خواهند کرد مجهز به پنل‌های OLED خواهند بود. این ادعاها، با پیش‌بینی‌های اخیر Ming-Chi Kuo، تحلیلگر موسسه TF International، تناقض دارند. Kuo گفته بود که اپل پنج آیفون جدید را در سال 2020 معرفی خواهد کرد که انتظار می‌رود فقط آیفون 9 دارای نمایشگر LCD باشد. Kuo معتقد است که سری آیفون 2020 همچنین شامل یک آیفون 12 ۵.۴ اینچی، یک آیفون 12 پلاس ۶.۱ اینچی، یک آیفون 12 پرو ۶.۱ اینچی و یک آیفون 12 پرو مکس ۶.۷ اینچی خواهد بود. به نظر او، تفاوت بین دو مدل ۶.۱ اینچی در این است که آیفون 12 پلاس دارای دو دوربین در پشت خود بوده در حالیکه در پشت آیفون 12 پرو سه دوربین وجود دارد.

مدل‌های آیفونی که از سیگنال‌های mmWave پشتیبانی خواهند کرد، ممکن است در دسامبر 2020 یا در ژانویه 2021 معرفی شوند. Susquehanna که با یکی از منابع خود در زنجیره تامین اپل صحبت کرده، پی برده است که این تاخیر، به‌خاطر تمایل اپل به استفاده از ماژول‌های آنتن خودش به جای خرید آن‌ها از یک شرکت دیگر خواهد بود. Susquehanna می‌گوید: بنا به بررسی‌های ما، دلیل این تاخیر، به تصمیم اپل مبنی بر استفاده از ماژول‌های Antenna-in-Package ساخت خودش برمی‌گردد. این موسسه معتقد است که اپل همه مدل‌های آیفون 5G خود را در یک رویداد آخر سال معرفی خواهد نمود و مدل‌های آیفون 12 پرو نیز با هر دو طیف 5G sub-6GHz و mmWave 5G کار خواهند کرد.

اتصال 5G، نسل بعدی اتصال بی‌سیم با سرعت‌های دانلود ۱۰ برابر سریع‌تر از 4G LTE است. در حالیکه این سرعت به کاربران اجازه خواهد داد تا فیلم‌های HD را، به جای چند دقیقه، در عرض چند ثانیه دانلود کنند باید بگوییم که 5G چیزی بیش از این‌ها خواهد بود. سرعت‌های بالاتر اتصال، باعث ایجاد فناوری‌ها و صنایع جدیدی خواهند شد و کشورهایی که بتوانند زودتر از بقیه کشورها به این فناوری بپیوندند، از شکوفایی اقتصاد جهانی حاصل از آن سود بیشتری خواهند برد. یکی از صنایعی که مسلما از این موضوع سود خواهد برد، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خواهد بود. در حالیکه ممکن است مشتریان عجله‌ای برای کنار گذاشتن هندست 4G خود و خرید یک گوشی جدید 5G نداشته باشند، اما به‌محض گسترش سیگنال‌های سریع‌تر، شاهد رشد چشمگیری در فروش گوشی‌های 5G خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH