بررسی اولیه سامسونگ گلکسی S5: تکرار مکررات!

galaxy_s5_combi_2p_0219

بالاخره و بعد از یک انتظار طولانی، سامسونگ پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی S5 را معرفی کرد. نسل قبلی این مدل، یک هندست بسیار قوی بود که با داشتن برخی ویژگی‌ها نظیر اسکرول چشمی، موفقیت خود را برای یک سال تضمین کرد. اگرچه مشکلات و انتقادات زیادی به گلکسی S4 روانه شد که انتظار داشتیم آن‌ها در گلکسی S5 برطرف شوند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا ببینیم که گلکسی S5 چه حرفی برای گفتن دارد!

در گلکسی S5، شاکله‌ی مدل‌های قبلی به خوبی حفظ شده و در بسیاری از موارد از نظر سخت‌افزاری، بهبودهای بسیاری را شاهد هستیم. اگر شما به دنبال یک محصول جدید هستید که گوشی‌های هوشمند را از نو تعریف کند (همان کاری که گلکسی S2، آیفون 4 و سری دیزایر انجام دادند!)، گلکسی S5 حرفی برای گفتن ندارد و شما را ناامید خواهد کرد.

با این‌حال، اگر نیاز به یک گوشی جدید دارید که دوربین بهتر و صفحه نمایش روشن‌تری داشته باشد، پردازنده سریع‌تری نسبت به سایر مدل‌ها پیدا کرده و از همه مهم‎‌تر امکانات رنگارنگ نرم‌افزاری را ارایه دهد، گلکسی S5 به شما تمام این مشخصات را عرضه می‌نماید. البته درباره طراحی‌اش خیلی اطمینان نداریم!

از نطر کمپانی سامسونگ در طراحی گلکسی S5، چند نکته‌ی اصولی درنظر گرفته شده است؛ یک دوربین بهتر، وب‌گردی سریعتر با مرورگر و یک ردیاب تناسب اندام. حال که تمام این نکات را گفتیم (چیزی را از قلم  نینداختیم؟!)، بهتر است به بررسی اولیه‌ی گلکسی S5 بپردازیم تا در یک فرصت مناسب، این مدل را در آزمایشگاه سایت به چالش بکشیم!

1

طراحی

قبل از هرچیزی، باید این سوال را مطرح کنیم که آیا طراحی گلکسی S5 از نظر بصری جذاب است؟!

اگرچه طراحی جذابی ندارد اما نمی‌توانید گلکسی S5 را زشت خطاب کنید چراکه سامسونگ به خوبی می‌داند که چگونه یک تلفن همراه خوب بسازد (پس چرا نمی‌سازد؟!). با این‌حال، گلکسی S5 یک طراحی کاملا مشابه با نسخه‌های پیشین خود دارد. در طراحی گلکسی S5، برخی از آلمان‌های مدل‌های قبل به کار گرفته شده و بخشی از طراحی، تماما از روی سری “نوت” کپی‌برداری شده است.

wp_20140201_19_26_07_pro

بدنه‌ی “فلزی” به‌کارگرفته شده در گلکسی S5، تقریبا با جنس بدنه‌ی گلکسی نوت 3 یکسان می‌باشد. در طراحی قسمت پشتی بدنه‌ی گوشی، تغییرات اصلی را شاهد هستیم که به نظر برخی یک شاهکار (!) و به نظر برخی، یک فاجعه است.

طراحی گلکسی S5 نسبت به مدل‌های پیشین، با ثبات‌تر است اما به‌طور قابل توجه‌ای نسبت به گلکسی S3 و S4 بزرگ‌تر می‌باشد. طراحی این مدل تا حدودی، مستطیلی شکل می‌باشد و این نوع طراحی، چهره‌ی گلکسی S2 را بیش از هر مدل دیگری در ذهن، تداعی می‌کند.

یک نکته‌ی اصلی دیگر که داشتم آن را فراموش می‌کردم، این است که گلکسی S5 در دست، خیلی باثبات به‌‎نظر می‌رسد و احساس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

یک ویژگی دیگر که در گلکسی S5 دیده می‌شود و می‌توان آن را به‌نوعی یک سرقت هنری دانست، ویژگی ضد آب و ضد گرد و غبار می‌باشد. این پرچمدار دارای استاندارد IP67 می‌باشد که باعث شده تا گلکسی S5 یک محصول بسیار مقاوم در برابر آب باشد. لازم به یادآوری است که گلکسی اس 5 می‎‌تواند در عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه، دوام بیاورد.

2

پورت USB 3.0 به‌خوبی پوشانده شده و باز کردن آن، بسیار راحت است. همچنین می‌توانید با برداشتن قسمت پشتی گوشی، به باتری و اسلات کارت حافظه دسترسی پیدا نمایید.

نمایشگر

3

با نمایشگری که برروی گلکسی S5 به‌کار گرفته شده، کمپانی سامسونگ نشان داده که پرچمدار جدیدش یک قربانی می‌باشد. بسیاری انتظار داشتند که سامسونگ از نمایشگری با کیفیت 2K برروی این مدل استفاده نماید که گویا این امر، عملی نشده است.

4

نمایشگر گلکسی S5 یک نمونه‌ی 5.1 اینچی Full HD و سوپرآمولد می‌باشد. خیلی جالب است که در این نسخه، ppi صفحه نمایش افزایشی را تجربه نکرده و به رقم 415ppi کاهش پیدا کرده است. نمایشگر این مدل، تصاویری روشن و شارپ را به نمایش می‌گذارد و هنگامی که آن‌را با گلکسی S4 مقایسه می‌کنید، می‌توانید متوجه شوید که فناوری سوپرآمولد پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

البته این هنوز تایید نشده و برخی حدس می‌زنند که این، به دلیل افزایش میزان پیکسل است. همچنین تولید رنگ نیز، بهبود چشم‌گیری داشته و می‌توان آن‌را، یک گام به جلو توصیف کرد.

سنسور اثر انگشت

20140223_170649_1-580-90

باید اعتراف کرد که انتظار نداشتیم چنین تکنولوژی به گلکسی S5 راه پیدا نماید. این ویژگی یک خوبی دارد و یک بدی هم دارد که ترجیج می‌دهم اول بدی‌اش را بازگو کنم. هنگامی که شما می‌خواهید به صفحه اصلی دسترسی پیدا نمایید، باید ابتدا از طریق دکمه پاور گلکسی S5 را روشن کرده و سپس از سنسور استفاده نمایید که این کار، کمی طول می‌کشد. خوبی سنسور اثر انگشت این است که امنیت شما را افزایش می‌‎دهد.

دوربین

6

یکی از اجزای سخت افزاری که در گلکسی S5 بیشترین بهبود و تغییر را تجربه کرده، دوربین آن می‌باشد. سامسونگ برروی این مدل، از یک حسگر 16 مگاپیکسلی بهره برده است.

سخت افزار گلکسی S5 باعث شده که عملیات پردازش و ثبت عکس، به‌خوبی انجام شود. در این گوشی، شما با یک فوکوس خودکار خیلی سریع روبه‌رو می‌شوید که بعضی با استفاده از آن، توانسته‎‌اند در مدت 0.3 ثانیه عکس‌برداری نمایند. همچنین علاوه براین، شما چند ویژگی نرم افزاری جدید را تجربه می‌کنید که برای مثال، اجازه می‌دهد که شما یک عکس را ضبط کنید، سپس فوکوس آن را تغییر دهید.

7

در بخش فیلم‌برداری، گلکسی S5 توانایی ضبط کلیپ‌هایی با کیفیت 4K دارد. به نظر بسیاری، توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K باید به یکی از استانداردهای ساخت مدل‌های گران‌قیمت تبدیل شود. با این‌حال، درباره کیفیت تصاویر و فیلم‌های گرفته شده فعلا نمی‌توان اظهار نظری کرد.

مشخصات سخت افزاری گلکسی S5 در یک نگاه:

  • ابعاد : 5.59 در 2.85 در 0.32 اینچ ( ضخامت 8.1 میلی‌متر)
  • وزن: 145 گرم
  • صفحه نمایش: 5.1 اینچی با فناوری سوپر آمولد ( فول HD)
  • دوربین: 16 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار، فوکوس دستی و HDR
  • فیلم‌برداری: توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K
  • پردازشگر: کوالکام اسنپ دراگون سری 801؛ چهارهسته‌ای با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز برای هرهسته
  • چیپ گرافیکی: آدرنو 330
  • میزان حافظه‌ی رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت با قابلیت ارتقا
  • باتری: 2800 میلی آمپری

چه چیزی می‌تواند باعث موفقیت گلکسی S5 شود؟!

20140223_165635_1-580-90

به‌نظر شما شانس گلکسی S5 برای موفقیت چگونه است؟! آیا اکسپریا Z2 سونی می‌تواند این غول چهارهسته‌ای را از تکاپو بیندازد و امیدهای سامسونگ را ناامید کند؟!

26 در مورد “بررسی اولیه سامسونگ گلکسی S5: تکرار مکررات!”

  1. بهترین گوشی سال 2014!باور کنید همه این ها که این گوشی رمش کنه و ضد آب بودنش مشکل داره و… حرفه فقط باید با سامسونگ کار کنی که ببینی چه معجزه ای هست!حالا میبینید که پرفروش ترین نسبت به ام8 و زد2 میشه!آقا چیه سامسونگ عرضه داره تبلیغات میکنه سونی عرضشو نداره مشتری جمع کنه ما چیکار کنیم!

  2. مهمترین اولویت تو انتخاب گوشی وزن کم و نازکی و جمع و جور بودنش هست که نمونه های جدید سامسونگ بخوبی از عهده اش براومده….به نظر من اپل و سامسونگ تو گوشی حرف اولو میزنن…

  3. سلام بچه ها من بعنوان یکی از طرفداران سرسخت سامسونگ امروز سرم رو پاین میگیرم واقا افتضاحه بچها به نظرمن زیادم منتظر نوت4هم نباشید چون خودشما هم میدونی فرق سری اس با نوت توی صفحه نمایشه اونه یعنی نوت کمی اندازش بزرگ تر ودیگر هیچ فرقی نداره امروزه دوربین 41مگاپیکسل هم قدیمی شده چه برسه به 16مگاپیکسل گیرم کیفت 4k. داشته باش وقتی کسی تلوزیون با کیفت 4kرونداره هیچ فایدهی نداره تازه اگر این تلوزیونها هم بیاد کمتر از8 ملیون نیست به نظرم امسال سامسونگ باخت امسال نوکیا وسونی اول میشن

    1. اپل هم مثل همیشه بهترین میشه همون طور که تو گوشی امسال با اچ تی سی وان اول شد و اچ تی یس هم به خاطر بهترین بودن تو اندروید پیش آیفون قرار گرفت

    2. یه مشت چرت و پرت خوب اگه41مگاپیکسل قدیمی هست و سامسونگ هم16 هست سونی هم خیلی زیاد نیست فقط 20 تازه همشم قابل استفاده نیست خود گوشی روی 9مگاپیکسل تنظیم میکنه در حالیکه 16سامسونگ اصله و همش قابل استفاده است!!

  4. بنظر من اس 4 بهتر بود/ من خودم اگه میخواستم اس 4 رو بیشتر ترجیح میدادم //..این مثلا دوربنش ارتقا پیدا کرده!!!!!!! و بازم مثلا ضد ابه ولی خود سامسونگکفته بهتر خیس نشه
    راستی استاندارد ip 67 مگه برا گرد و غبار نیست؟؟؟؟ نه ضد اب بودن

    من خودم زد1 دارم واقعا عالیه دوستان…. مخصوصا که درپوس هندسفری نداره

  5. ر ضمن افت داره برای الجی که به خواد با این گوشی مقایسه بشه از همه مهم تر تو بعضی جاها این گوشی … رو با آیفون مقایسه کرده بودن که با حمله بی سابقه طرفداران اپل و حتی طرفداران عزیز سایر برند ها روبه رو شد مثلا : سونی و ال جی و… که سامسونگ بی شرمانه از روی اون ها کپی برداری کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    واقعا ایده ای هم تو این کمپانی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه تمام بدنه شو فلزی هم کنه باز کیفیت پایین اون بر همه آشکاره

  6. واقعا مذخرف ترین گوشی شده باز تکراری و بد تر از اون کپی برداری آشکار از اپل و سونی کلا محصولی کپی برداری شده از تکنولوژی کمپانی های دیگه مثل اپل هست مثل همیشه !

    در ضمن این گوشی با این طراحی واقعا شرمانه حرفی برای گفتن نداره همون طور که طرفداران متعصب این کمپانی هم به اون اعتراف دارن بعد از معرفی این گوشی به قدری حمله برده شد که دیگه آبرویی برای سامسونگ کپی کن نموند

    همون طور که اچ تی سی گفت : بدنه گالکسی اس 5 نوع پیشرفته ای چشم زخم هست!!!

  7. آی آی…! لطفا اونو درستش کنید.
    S5 رو فقط نوشتند Water resistance
    اما Z2 رو نوشتند Waterproof

    مدل سامسونگ فقط اگه خیس بشه، طوریش نمیشه.
    طوری که خود سامسونگ هم گفته این گوشی ضد آبه، ولی توی آب فروش نکنید.
    ولی سری Z سونی، کلا زیردریایی اند : دی

    لطفا اصلاح بشه : )

  8. آی تی رسون
    بازم از اون حرفا زدی
    اصن زد2 باید با نوت4 مقایسه بشه نه با اس5
    آخه چیش بهتره
    صفحه ش
    دوربینش
    بدنه ش
    رمش
    کیفیت ساختش
    صداش
    زیبایی
    چیش میتونه بهتره باشه

    1. تو که راست میگی ، اصن میدونی گوشی یعنی چی ؟؟

      اصلا بمن چه ، برو اون اشغال سونی رو بخر .

      این کارا دیگه قدیمی شده . چون دیدید اسفایو بهتره ، زور بهتون داره . اگه کسی یه جو عقل تو کلش باشه میفهمه کدوم بهتره .

      گفتم ، هیچوقت اون پاره آجر آشغال سونی رو نمیخرم . آخه نه اینکه نسبت بنسل قبلیش انقلابه ، نه خوشدستتر شده ، نه امکاناتی بهش اضافه شده . z1 T z1s وz2 خیلی نوآوری تو طراحی دارن . اینها حتی از اس4 هم کم میارن ، واقعا چرا با اس5 مقایسشون میکننن ؟؟ اس5 زد آب شده ، دوربینش بهتر شده ، سنسور اثرانگشت . حسگر ضربان قلب بهش اضافه شده ، امکاناتش هم که مث همیشه عالیه .

      خب دوباره حرفی واسه گفتن داری یا نه ؟؟!!

      1. اینهایی که الان گفتی نو آوریهای سامسونگ بود؟ ضد آب و دوربین بهتر و سنسور اثر انگشت و غیره؟ قبلا اینا رو جایی ندیده بودی؟

        1. 1-خوشگل!!نخواستم بگم خوشگل تر چون s5 اصلا خوشگل نیست که بخوام بگم z2 خوشگل تره
          2-دوربین خیلی بهتر
          3-زد آب بودن z2 بهتره.سامسونگ خجالت نمیکشه نوآوری شرکت دیگه رو میدزده؟؟اصلا درپوش نداشتن جک هدفون z2می ارزه به کل s5
          4-صفحه نمایش بهتر.تا حالا با z1 یا z ultra فیلم ندیدی دلت نمی خواد چشمتو از روش برداری!!z2 که انقلابیه در صفحه نمایش
          5-رم 3gb این یعنی روون تر بودن.یعنی اجرای بیشتر برنامه همزمان
          6- رابط کاربری
          7-اصلا مثلث movie.valkman.album می ارزه به کل شرکت سامسونگ
          بازم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        2. چی چی؟
          خوشکل تر؟خخخخخ
          هرچی باشه جرات میکنیتو باران باهاش کار کنی
          چی چی؟همه میدونن سامسونگ و نوکیا تو صفحه نمایش بهترن
          سونی بره با همون 4 هستش کار کنه اس 5 که نسخه 4 و 8 داره
          رابط کاربری؟تاچ ویز سامسونگ خیلی خیلی بهتر از اون رابط اندروید خام مانند سونیه.
          حرف چرت نزن

        3. په نه په s5 خوشگله
          وقتی اندروید نمیتونه بیش تر از 4تا هسته رو مدیریت کنه به چه درد میخوره که الکی هسته اضافه کنه(مپله این میمونه رو دوچرخه موتور ماشین بزاری!!!در ضمن s4 هم 8هسته ای بود ولی تو رقابت از z1 کمتر بود
          بی آلایشی بهتر از چیز های بدرد نخوروتبلیغاتیه در ضمن رابط کاربری سونی تو کیت کتو هنوز ندیدی
          جدی تو صفحه نمایش بهترن؟؟ بزار تو بازار بیاد مقایسه هاشون شروع میشه معلوم میشه کدوم صفحه نمایش بهترن شما برید با همون super amueld خوش باشین که رنگ هارو فقط غلیظ نشون میده تا کاربر حس صفحه نمایش کیفیت بالا بهش منتقل شه.شما با همون چسب زخم خوش باشد ما با عروس اندروید خوشیم

        4. ۸ تاش با هم کار نمیکنه عزیزم. حداقل روی خود تاچ ویز. اندروید بیشتر از ۴ تا ساپورت نمیکنه که. مجبوره فقط از چهار تاش همزمان استفاده کنه. بیخودی گوشی رو گرون کردن فقط واسه اینکه بگن ما هشت تا هسته داریم (دقت کنین هشت هسته ای نیست، هشت تا هسته داره) در صورتیکه ازشون استفاده نمیشه. چه کاریه آخه.
          بعدش هم بعله که سونی خوشگل تره. اینقدر هم نگین تنوع نداره که خود سامسونگ هم تنوعش رو دیدیم. فقط اون پلاستیک پشتش رو زورشون رسید عوض کنن. اون هم چه عوض کردنی. چسب زخم درست کردن میگن طراحی جدید. بعدش هم شما اگه با خود اندروید خام کار کرده بودی همچین حرفی نمیزدی. من تاچ ویز ندیده نیستم. اتفاقا تبلت سامسونگ دارم. ولی شما چند روز به رابط کاربری سونی کار کنی میفهمی خیلی کاربردی تر و سریعتر و کم اشکال تر از تاچ ویزه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH