پرداخت الکترونیکی بانکی، با سرعت رو به جلو می‌رود!

pardakht-novin

مدیر عامل پرداخت نوین در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: این شرکت در دوره جدید فعالیت خود تامین زیرساخت امن توسعه کسب و کار در فضای مجازی را به طور جدی در دستور کار دارد.

احمد میردامادی اهداف شرکت پرداخت نوین را در دوره جدید، ایجاد درآمد پایدار و افزایش یابنده، ارتقاء جایگاه تجاری شرکت به عنوان بازوی شبکه بانکی در حوزه پرداخت الکترونیک و کسب و کارهای وابسته و همچنین کمک به تقویت جایگاه بانکداری مجازی و الکترونیکی در عین نوآوری و بهره برداری از سامانه های نوین تکنولوژیک عنوان کرد.

مدیرعامل پرداخت نوین برای دستیابی به اهداف تعیین شده راهبردهایی را برشمرد تا با در نظر داشتن فرصتها و تهدیدها و همچنین توجه به نیازها و پتانسیل های بازار در حال توسعه ملی، این شرکت را از یک شرکت خدمات محور به سمت یک شرکت توسعه گرا، همسو و حتی پیشرو تر از نیازهای بازار ارتقا دهد.

وی گسترش حضور در بازارهای پایه، توجه به پرداخت آفلاین، توسعه سرویس‌های ارزش افزوده، گسترش کسب و کار همراه ( Mobile Business) و ارتقاء زیر ساخت و امنیت را از راهبردهای استراتژیک شرکت برشمرد و در ادامه به تشریح هر یک از راهبردهای عنوان شده پرداخت.

احمد میردامادی در زمینه بازارهای پایه شرکت به انواع پایانه های پرداخت از جمله  POS ،ATM ،Kiosks ،E-Payment Gateways ،Cards اشاره کرد و گفت: شرکت پرداخت نوین در نظر دارد تا با برون سپاری عملیات و ایجاد شراکتهای هم افزا و تمرکز بر مدل هایی که تراکنشهای واقعی و ارزشمند را افزایش می دهد، نفوذ خود در بازارهای پایه را گسترش دهد.

توجه به پرداخت آفلاین از دیگر مواردی بود که وی در حوزه راهبردهای استراتژیک به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش شدید نیاز به پرداختهای خرد و کاربرد کارتهای آفلاین مانند بلیت الکترونیک، توجه به این بخش تاثیر بسیاری در افزایش گردش پول در شبکه بانکی دارد. وی اذعان کرد که در این زمینه توجه شرکت بیشتر بر کارت های هایبرید است که ترکیبی از کارت های بانکی و تراشه های پرداخت آفلاین است.

مدیرعامل پرداخت نوین همچنین گفت: استفاده از تجهیزات موجود پرداخت آفلاین مانند کیوسک و ای-تی-ام و انتخاب پایانه های دارای قابلیت شارژ آفلاین به عنوان درگاههای ارائه کننده خدمات شارژ و جذب جریان نقدینگی در دستور کار شرکت قرار دارد  و در همین راستا  استراتژی دوسویه لازم برای سوق دادن کاربران به استفاده مداوم از کارت هایبرید بانکی مورد توجه قرار گرفته است.

میردامادی با اشاره به اعتبارات اعطایی در شبکه وفاداری بانکها که بخشی از درآمدهای نهادهای پولی و مالی را تشکیل می دهد، گفت: راهبرد شرکت پرداخت نوین در این زمینه ایجاد شبکه وفاداری هم افزا با عرضه کنندگان خدمات و کالا و ایجاد و افزایش گردش پول و اعتبار در شبکه است.

وی تصریح کرد: توسعه سرویسهای ارزش افزوده،  لزوما نیاز به راه اندازی پروژه های سنگین ندارد و توجه ویژه به مدل B2B و بخصوص اهمیت به کسب و کارهای متوسط و کوچک ، توسعه یابنده و پیشرو موجب توسعه مستمر و غیرمتمرکز شرکت در این زمینه می شود که به رغم اهمیت بالای آنها، توجه درستی به آنها نشده است.

به گفته میردامادی از دیگر مواردی که در حوزه راهبردهای استراتژیک شرکت پرداخت نوین مورد توجه ویژه است، کسب و کار همراه یا همان Mobile Business است.

وی با بیان اینکه کاربری سامانه‌های تلفن‌های همراه و هوشمند در حال گسترش روز افزون است، اظهار داشت: سیر تحول فناوری و ترکیب جمعیتی کشور به گونه ای است که توجه خاصی را به منظور توسعه سامانه‌های پرداخت همراه یا Mobile Payment می طلبد به نحوی که می توان پرداخت همراه را اساسی ترین محور حوزه کسب و کار همراه برشمرد.

وی استفاده از توان تولید کنندگان سامانه های همراه (Mobile Apps) را در جهت افزایش سطح خدمات و گردش پول که در نهایت منجر به ایجاد مزایای متعدد برای طرفین بر اساس یک مدل برد همگانی می شود از موارد مورد توجه پرداخت نوین در دوره جدید فعالیت خود معرفی کرد.

از دیگر مواردی که میردامادی در زمینه توسعه پرداخت همراه به آن اشاره کرد، حضور حداکثری در حوزه های مجازی و برنامه ریزی برای افزایش ارائه خدمات شرکت با استفاده درست از سامانه های وفاداری در این بازارها بود.

میردامادی در ادامه به موضوع زیرساخت و ارتقاء امنیت پرداخت و بر لزوم توجه ویژه به افزایش امنیت و محرمانگی در شرایطی که بازار به سرعت در حال تبدیل شدن به بازار الکترونیکی است، تاکید کرد و در ادامه بیان داشت: در این بخش افق نهایی شرکت، استفاده از رایانش ابری است که به تدریج با تکمیل زیرساختها تاثیر جدی و غیر قابل انکاری در حوزه توسعه زیرساخت و ارتقا امنیت دارد.

مدیر عامل پرداخت نوین نوآوری و پیشگامی، رویکرد تعاملی و استفاده از توانهای هم افزا، دانش محوری و وفاداری ، مشتری مداری و رسانه ها، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ را پنج راهکار اصلی شرکت برشمرد.

وی با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت و استفاده از تجربیات موفق، اصلی ترین رکن پایداری در این بازار است، گفت: ایجاد یا تقویت یک باشگاه که به جذب ایده های نو بپردازد و امکان لازم را برای استفاده از توان جامعه جوان دانشگاهی فراهم کند، مورد توجه جدی شرکت قرار دارد. وی همچنین  در این زمینه بر  لزوم استفاده از نظرات هیات مشاورین خبره جهت بررسی مداوم راهبردهای موفق در بازارهای جهانی و جوامع دارای ترکیب اجتماعی مشابه و بومی سازی راهکارهای پیشنهادی تاکید کرد.

دومین راهکاری که میردامادی به توضیح آن پرداخت، رویکرد تعاملی و استفاده از توان های هم افزا  بود. انتخاب درست شرکای تجاری و برون سپاری همراه با کنترل و نظارت بر اجرای درست استراتژی توسط شرکای تجاری ، نکاتی بود که وی در این زمینه به آنها اشاره کرد و گفت : توجه به منافع جمعی و دوری از یکسویه نگری در توسعه می تواند به استفاده مناسب از توان شبکه های مکمل منجر شود و در میان مدت گسترش بازار پایدار را ایجاد کند.

نکته مهم دیگری که وی در جهت گسترش این هم افزایی به آنها اشاره کرد تاثیر غیر قابل انکار شبکه شاپرک به عنوان شبکه الکترونیک پرداخت کارت و همچنین قواعد توسعه پول الکترونیک بر برنامه ها و راهبردهای تمام شرکتهای پرداخت الکترونیک بود.

دانش محوری و وفاداری، سومین راهکار مورد نظر مدیرعامل شرکت پرداخت نوین بود که وی به بیان توضیحاتی در مورد آن پرداخت و گفت: مسلما قوی ترین و موثرترین ابزار جهت نیل به اهداف تدوین شده  استفاده از تیم های دانش محور و وفادار مشارکت کننده و مسئولیت پذیر است که در صورت وجود، می تواند ارزشمندترین سرمایه سازمان باشد و از همین رو یکی از اصلی ترین وظایف شرکت ایجاد و تقویت تیم دانش محور و وفادار است.

میردامادی در ادامه گفت: بی شک در بازار پر رقابت امروز که هر روز در آن رقبای پر قدرتی شکل می گیرند، توجه به جذب مشتری و مهم تر از آن حفظ مشتریان جذب شده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و از همین روست که مشتری مداری از راهکارهای مورد تاکیدمان است.

وی در ادامه، استفاده مناسب از مرکز تماس (Contact Center) و هم افزائی آن با برنامه های توسعه‌ای و به ویژه پشتیبانی مشتریان با رویکرد مشتری مداری در حد اعلاء (The Customer is the King!)  را عنوان کرد و گفت: در اختیار داشتن چنین مرکز تماسی، باتوجه به وضعیت فعلی این کسب و کار در کشور، در صورت تعریف درست ماموریت، می‌تواند یک ابزار پیشرانه بسیار مفید باشد.

مدیرعامل پرداخت نوین در پایان خاطرنشان کرد: بی شک اگر نگوییم موثر ترین اما یکی از بی بدیل ترین ابزارها در توسعه این کسب و کار  همکاری جدی و راهبردی با اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی به موقع، آموزش و ایجاد و غنی سازی فرهنگ عمومی است که در سیاست های جدید شرکت نقش محوری دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH