شرکت های‌سنس اولین اسمارتفون مجهز به نمایشگر E-Ink را در CES 2020 به نمایش گذاشت

شرکت های‌سنس در سال گذشته از اسمارتفون A5 مجهز به نمایشگر دارای جوهر الکترونیکی موسوم به E-Ink رونمایی کرد، اما صفحه‌نمایش تلفن مذکور از نوع مونوکروم (سیاه و سفید) بود. این شرکت، امسال نیز در نمایشگاه CES 2020 شهر لاس‌وگاس یک تلفن پروتوتایپ (نسخه آزمایشی) جدید مجهز به نمایشگر رنگی E-Ink را در معرض دید عموم قرار داد.

نمایشگر E-Ink

جزییات دقیقی درباره مشخصات فنی این تلفن منتشر نشده، اما پنل صفحه‌نمایش مورد استفاده در این تلفن نسبت به پنل اسمارتفون A5 دارای نرخ رفرش و کنتراست رنگ بهتری است. نمایشگر‌های مجهز به جوهر الکترونیکی (E-Ink) نسبت به نمایشگر‌های مونوکروم که نرخ رفرش پایینی دارند نیز دارای نرخ رفرش کم‌تری هستند. این مسئله، مشکل خاصی را در هنگام خواندن یک کتاب الکترونیکی برای کاربران ایجاد نمی‌کند، اما در زمینه مسائلی هم‌چون رابط کاربری تلفن‌های هوشمند محدودیت‌هایی را به وجود می‌آورد.

نمایشگر E-Ink

به هرحال، تولید انبوه پنل‌های دارای جوهر الکترونیکی از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز می‌شود. البته، شرکت های سنس نیز بازه زمانی دقیقی برای معرفی و عرضه این تلفن منتشر نکرده است.

میزان پایین خستگی چشم و خوانایی بهتر متون از ویژگی‌های نمایشگر‌های E-Ink به شمار می‌روند که آن را به انتخاب جالبی برای اسمارتفون‌ها تبدیل کرده است. اگر های‌سنس مشکل نرخ رفرش این نمایشگر‌ها را حل کند، یک نوآوری در زمینه پنل‌های صفحه‌نمایش تلفن‌ها را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH