هواوی P40 پرو با حسگر Quad Quad Bayer سونی و دوربین زوم پیشرفته عرضه خواهد شد

بر اساس گزارشات منتشر شده، دوربین اصلی مورد استفاده در اسمارت‌فون هواوی P40 پرو بر پایه یک حسگر تصویربرداری 52 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.33 اینچ تولید خواهد شد. اطلاعات جدید نشان می‌دهند که این سنسور به‌صورت سفارشی توسط شرکت سونی طراحی شده و از فناوری “16 در 1” بهره خواهد برد.

این حسگر Quad Quad Bayer نامگذاری شده است؛ چرا که به منظور دستیابی به فناوری 16 در 1 از 2 تبدیل 4 در 1 استفاده می‌کند. این‌کار صرفا هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری در محیط‌های بسیار تاریک انجام خواهد شد. با توجه به محاسبات انجام شده، رزولوشن 52 مگاپیکسلی تصاویر به 3.25 مگاپیکسل تنزل خواهد یافت. این رزولوشن برای ضبط ویدیوها با فرمت 1080p به اندازه کافی مناسب خواهد بود (تصاویر احتمالا از نوعی تکنیک ارتقا مقیاس دیجیتالی استفاده خواهند کرد).

هنگام عکاسی در طول روز تنها از یک تبدیل 4 در 1 استفاده خواهد شد؛ در نتیجه شاهد ارایه تصاویر 13 مگاپیکسلی در خروجی خواهیم بود. این تکنیک مشابه فرآیند سنتی خوشه‌بندی پیکسلی Quad Bayer یا احتمالا Quad RYYB است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها هواوی P40 پرو از دوربینی با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری بهره خواهد برد. ظاهرا هواوی در طراحی این دوربین از نوعی منشور دوگانه استفاده کرده است (دوربین‌های پریسکوپی فعلی صرفا دارای یک منشور هستند). احتمالا با وجود فواصل کانونی بسیار طولانی، به‌کارگیری چنین لنزی در گوشی حیاتی خواهد بود. هواوی نمادهای تجاری مختلفی از قبیل Quad Curve Overflow (احتمالا برای نمایشگر خمیده در 4 طرف)، Ultra Vision Camera، Ultra Vision Sensor و 5G AR را ثبت نموده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها با برگزاری مراسم رونمایی هواوی P40 پرو در ماه مارس احتمالا از کم و کیف نمادهای تجاری فوق و معنای هر یک از آن‌ها مطلع خواهیم شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH