مشخصات نمایشگر گوشی اوپو Find X2 افشا شد

اوپو به‌زودی پرچمدار جدید خود یعنی Find X2 را معرفی خواهد کرد. شایعات زیادی درباره این هندست وجود دارد، اما ما هنوز جزییات کمی درباره آن می‌دانیم. نایب‌رییس اوپو اخیرا احتمال وجود یک دوربین زیر نمایشگر را بر روی این گوشی رد کرده و در رابطه با ضخامت دستگاه اظهارات مبهمی را بیان کرده بود.

اما حالا ما براساس افشاگری جدیدی که از طرف یک منبع موثق صورت گرفته، اطلاعات دست‌اولی را درباره نمایشگر Find X2 در اختیار داریم. ظاهر صفحه‌نمایش این هندست یک پنل ۶.۵ اینچی خمیده OLED با رزولوشن ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد بود و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

این منبع موثق گفته است که کاربران Find X2 اجازه خواهند داشت تا آزادانه بین رزولوشن‌های +FHD و +QHD و نرخ‌های ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز، هر ترکیبی را که دوست داشتند انتخاب کنند. این بدین معنی است که انتخاب وضوح +QHD در نرخ ۱۲۰ هرتز هم امکان‌پذیر خواهد بود. این موضوع بسیار مهمی است، چراکه براساس شایعات اخیر سری سامسونگ گلکسی S20 احتمالا رزولوشن QHD را به نفع نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز کنار خواهند گذاشت.

وضوح تصویر و نرخ نوسازی نمایشگر، قابلیت‌های مهمی هستند که می‌توانند به شیوه‌های مختلفی در محصول نهایی ارایه شوند. در این میان، محدودیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار تعیین‌کننده هستند. البته محدود کردن حالت‌های خاص نمایش، گاهی ممکن است صرفا به‌خاطر فراهم کردن شرایط استفاده مناسب برای کاربر باشد. از جمله این موارد می‌توان به خالی شدن سریع باتری در اثر استفاده از وضوح و نرخ نوسازی بالا اشاره کرد.

براساس اطلاعات کمی که از اوپو Find X2 داریم، ما تا حدودی مطمئن هستیم که این هندست 5G مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 865 خواهد بود. ضمن اینکه احتمال استفاده از یک سنسور دوربین با اتوفوکوس Omnidirectional (نسل بعدی اتوفوکوس Dual Pixel) هم بر روی آن وجود دارد. همچنین گفته می‌شود که این گوشی از شارژ بی‌سیم خیره‌کننده ۵۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH