رندر جدیدی از سامسونگ گلکسی S20 اولترا 5G منتشر شد

خیلی از شماها احتمالا از همین حالا تصمیم خودتان را برای خرید گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا 5G گرفته‌اید. این هندست که پیشرفته‌ترین پرچمدار سامسونگ در نیمه نخست سال 2020 خواهد بود، قرار است در تاریخ 11 فوریه امسال به‌همراه گلکسی 5G S20، گلکسی S20 پلاس 5G و گلکسی زد فلیپ معرفی شود. امروز رندرهای جدیدی از این دستگاه در توییتر منتشر شده که به گفته طراح آن (Ben Geskin)، دقیق‌ترین رندر گوشی است.

هیچ شکی وجود ندارد که گلکسی S20 اولترا 5G به معنای واقعی کلمه یک هیولا خواهد بود. حتی کسانی که معمولا منتظر گلکسی نوت در نیمه دوم سال می‌مانند، در رابطه با نخریدن آن دچار شک و تردید خواهند شد. اما درباره مشخصات گلکسی S20 اولترا 5G باید بگوییم که این دستگاه مجهز به یک نمایشگر ۶.۹ اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل (+QHD) و نسبت تصویر ۲۰:۹ خواهد بود. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن به کاربران اجازه خواهد داد تا بازی‌ها و انیمیشن‌های خود را به روانی هرچه‌تمام اجرا کنند.

گلکسی S20 اولترا 5G گرچه بسیار گران خواهد بود اما ارزش خریدن خواهد داشت

گلکسی S20 اولترا 5G، توان پردازشی خود را از چیپست ۷ نانومتری اسنپ‌دراگون 865 کوالکام (با یک چیپ مودم 5G) دریافت خواهد کرد. البته در بازار اروپا، به جای این تراشه از چیپست اگزینوس 990 (بدون قابلیت‌های 5G) استفاده خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم که در سال‌های گذشته این روال برعکس بود و سری گلکسی S در آمریکا از چیپست اسنپ‌دراگون و در سایر بازارها از تراشه اگزینوس استفاده می‌کردند. حتما به یاد دارید که سامسونگ در سال 2015 تصمیم گرفت که همه مدل‌های گلکسی S6 خود را به‌خاطر نگرانی از داغ‌شدن بیش‌ازاندازه اسنپ‌دراگون 810 با چیپست اگزینوس 7420 جایگزین کند.

ماژول دوربین پشت گلکسی S20 اولترا، بسیاری از مشتریان را به هیجان آورده است. اول، به‌خاطر وجود یک دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی که از فناوری ترکیب پیکسلی برای تولید عکس‌های شارپ‌تر با نویز کمتر استفاده خواهد کرد. این سنسور با نسبت ۹:۱ قرار است عکس‌های خیره‌کننده ۱۲ مگاپیکسلی تولید کند. به‌علاوه، یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی هم در پشت هندست وجود خواهد داشت که با استفاده از یک پریسکوپ، زوم اپتیکال 10x و زوم هیبریدی 100x را برای کاربران فراهم خواهد کرد. زوم دوم، قرار است تحت عنوان “SPACE ZOOM” مورد تبلیغ قرار بگیرد. رندری هم که در اینجا مشاهده می‌کنید، نوشته Space Zoom 100x را بر روی ماژول دوربین نشان می‌دهد. همچنین قابلیتی به نام  zoom-in-mic هم ارایه خواهد شد که همزمان با زوم تصویری، به‌صورت صوتی هم بر روی سوژه زوم خواهد کرد.

علاوه‌بر این دو دوربین، شاهد یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) نیز در قاب پشت خواهیم بود. سنسور مدت زمان پرواز، زمانی را که طول می‌کشد تا اشعه فروسرخ به سوژه موردنظر برخورد کرده و به گوشی بازگردد، اندازه‌گیری می‌کند و از این داده برای محاسبات دقیق‌تر عمق جهت بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده، ایجاد افکت‌های بوکه طبیعی‌تر و حتی تهیه نقشه‌های سه‌بعدی به‌منظور تشخیص چهره استفاده می‌کند. نمایشگر Infinity-O گوشی دارای یک هول پانچ مرکزی برای میزبانی از دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

مشخصات لورفته نشان می‌دهند که گلکسی S20 اولترا 5G از رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۵۱۲ گیگابایتی (قابل ارتقا تا ۱ ترابایت) بهره خواهد برد. منبع تغذیه دستگاه هم ظاهرا یک باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و نفوذ آب (تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه) نیز هست. گلکسی S20 اولترا 5G همچنین قرار است با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

شایعات موجود، حکایت از قیمت پایه ۱۰۹۹ دلاری برای گلکسی S20 اولترا 5G دارند. این قیمت گرچه بسیار بالاست اما باید بگوییم که پیشرفته‌ترین پرچمدار سامسونگ در نیمه نخست امسال، ارزش پرداخت چنین پولی را خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH