چطور سفری جذاب را در تعطیلات نوروز 99 را رقم بزنیم

معمولا، برنامه ریزی برای تعطیلات، از چند هفته قبل آن شروع می‌شود. این تعطیلات، مانند تعطیلات پایان هفته یا کوتاه مدت نیست که سریعا برای یک سفر کوتاه تصمیم‌گیری کنیم. اما خیلی‌ها، گردشگران حرفه‌ای نیستند و بعضی مواقع، اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که باعث میشود تجربه خوبی از سفر خود برایشان باقی نماند.

تعطیلات نوروز 99، یکی از مهمترین تعطیلات رسمی در شروع سال نو شمسی برای ما است و خیلی از ایرانی ها، تلاش می‌کنند با انتخاب مقاصد گردشگری دور و نزدیک، خودشان را برای یک سفر جذاب آماده کنند. با اینکه هزینه‌های مسافرت (قیمت بنزین، مواد خوراکی، مسکن و … ) به دلیل افزایش قیمت دلار، نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است، اما باز هم مردم تلاش می‌کنند هر طور شده بعد از یک سال تلاش کردن، بتوانند چند روزی استراحت کنند و از کار دور باشند.

برخی بسته به علاقه، بودجه، نظر خانواده یا دوستان، امکانات موجود و … مقاصد گردشگری نزدیک را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر نیز تلاش می‌کنند که سری به نقاط مختلف دنیا بزنند و سفری خاطره انگیز داشته باشند. اما این دو گروه در بعضی از موارد، نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که باید نسبت به آنها تصمیم‌گیری کنند و همین مسئله، گاهی ممکن است تجربه‌ای ناخوشایند از یک سفر را برای‌شان رقم بزند.

اگر برای سفر در تعطیلات نوروز 99 آماده می‌شوید، با رعایت چند نکته زیر به سادگی می‌توانید تجربه‌ای خوب و لذت‌بخش را برای خودتان رقم بزنید.

برنامه سفر داشته باشید و برنامه‌ریزی کنید!

اولین گام، داشتن یک برنامه‌ریزی چند روزه است که بر اساس آن بدانید از شروع تا پایان سفر قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد. برنامه سفر، از لحظه تصمیم‌گیری برای انتخاب مقصد، خرید بلیط هواپیما، انتخاب هتل و … شروع می‌شود و تا برنامه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و … ادامه خواهد داشت. در نتیجه، داشتن برنامه سفر اهمیت زیادی دارد.

تعیین مدت زمان سفر

برخی تمایل دارند با خودروی شخصی خود به سفر بروند، ولی خیلی‌ها با توجه به انتخاب مقصد خود باید از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند. برای سفر به برخی شهرهای داخلی، شما نیاز دارید تا با هواپیما سفر کنید. اگر مقصد شما یک کشور خارجی باشد قطعا باید مسیر هوایی را انتخاب کنید.

یکی از تصمیماتی که باعث می‌شود سفر خوبی تجربه کنید، این است که از قبل با بررسی دقیق برنامه‌های پرواز، ویژگی‌های خطوط هوایی، امکانات هواپیماها، ویژگی ایرلاین ها، بررسی قیمت، درنظر گرفتن تاریخ رفت، تاریخ برگشت و مطالعه نظرات مسافران دیگر اقدام به خرید بلیط هواپیما و چارتر ارزان کنید.

شما میتوانید بسادگی، به وبسایت رزرواسیون پرواز نقطه پرواز تریپ مراجعه کنید و جزئیات سفر خودتان را مشخص کنید. پس از بررسی پروازهای موجود در لیست پرواز، مقایسه‌های لازم را انجام دهید؛ سپس از وبسایت تریپ (Trip.ir) ، عملیات رزرو بلیط و هتل خود را نهایی کنید. این کار به شما کمک میکند که برنامه ریزی خود را انجام دهید تا سفری بدون دردسر داشته باشید.

رزرو هتل

برخی از مردم، عادت دارند وقتی به مقصد رسیدند، بدون در نظر گرفتن شرایط مقصد تفریحی خود، سراغ پیدا کردن مکان برای اسکان می‌روند. اما افراد حرفه‌ای‌تر تلاش می‌کنند از قبل خیال خودشان را راحت کنند و با رزرو هتل یا هر مرکز اقامتی دیگر، به محض رسیدن به مقصد در آنجا ساکن شوند. البته معمولا افرادی که به سفر خارجی میروند، رزرو هتل خود را از مدت‌ها قبل، انجام می‌دهند. به این دلیل که عملیات رزرواسیون، کاملا آنلاین انجام میشود، کمک می‌کند تا از وقت خود در مقصد سفر، بهترین استفاده را ببرید و فرصت کافی برای انتخاب بهترین محل اسکان را نیز داشته باشید. برای رزرو هتل خارجی، میتوانید به وبسایت زیر مراجعه کنید:

Https://trip.ir/hotel

هزینه‌ها را قبل و هنگام سفر مدیریت کنید

با توجه به افزایش قیمت دلار که منجر به بالا رفتن قیمت خیلی از کالای مصرفی و همچنین خدمات مختلف مثل: خودرو، مسکن و … شده است، شما نیز باید برو روی هزینه های سفر خود مدیریت داشته باشید تا با مشکلات مالی، روبرو نشوید. اگر مدیریت خوبی روی هزینه‌های مسافرت خود داشته باشید، قطعا از سفری مقرون‌به‌صرفه، لذت خواهید برد. قرار است چند روز خوش بگذرانید و استراحت کنید، بنابراین بهتر است دور خریدکردن‌های غیرضروری، خرید سوغاتی، وقت گذاشتن برای بازارها و مراکز تجاری را خط بکشید. پیشنهاد میکنیم در مدت سفر، از جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد خود لذت ببرید تا این سفر، مدت ها در یاد و خاطره شما باقی بماند.

تمامی نوشته های بالا، با این عنوان بودند که چگونه یک سفر خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. عوامل مهمی در این مقاله برای داشتن سفری خاطره انگیز در عید نوروز 99 گفته شد، مثل: رزرو زودتر هتل و خرید بلیط هوایپما. شما میتوانید برای ارتباط با کارشناسان تریپ، با شماره 021-75134000 تماس بگیرید.

اما یکی از نکات مهم برای یک سفر رویایی، انتخاب یک مقصد مناسب است. انتخاب مقصد سفر یک فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذار در تجربه یک سفر خاطره انگیز است. پس شما برای داشتن سفر بدون دغدغه در نوروز 99، باید مقصد خود را از قبل انتخاب کنید. پس سریعتر برنامه ریزی خود را برای سفر در عید نوروز انجام دهید. پس از انتخاب مقصد سفر خود، میتوانید به وبسایت تریپ برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی مراجعه کنید:

www.trip.ir

منبع: bourse24.ir

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH