رندرهای مطبوعاتی سری گلکسی S20 سامسونگ منتشر شدند

بعد از ماه‌ها افشاگری و شایعات، امروز Ishan Agarwal، افشاگر معروف، رندرهای مطبوعاتی گلکسی S20 ،S20 پلاس و S20 اولترا 5G را در چند تا از رنگ‌های زمان معرفی رسمی‌شان منتشر کرد.

گلکسی S20 اولترا: ماژول دوربین دو رنگی و چهار سنسور

شایعات موجود حکایت از آن دارند که گلکسی S20 اولترا 5G در پشت خود مجهز به یک ماژول دوربین بزرگ که به دو بخش تقسیم شده خواهد بود. قسمت پایین، به رنگ خاکستری مات بوده و میزبان دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی است.

گفته می‌شود این دوربین از زوم اپتیکال 5x و زوم بدون افت‌کیفیت 30x پشتیبانی می‌کند. سامسونگ به‌لطف امکانات نرم‌افزاری خود قابلیت جدیدی به نام زوم فضایی 100x هم ارایه خواهد کرد.

قسمت مربع‌شکل بالایی که به رنگ مشکی بوده، با شیشه معمولی پوشانده شده و میزبان سه دوربین و یک فلاش LED است. این سنسورها شامل یک دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) و یک دوربین اصلی قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌شوند.

در جلوی گوشی شاهد یک نمایشگر بزرگ ۶.۹ اینچی Infinity-O هستیم که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ از سال 2016 به این‌طرف، از نمایشگرهای لبه‌خمیده سه‌بعدی بر روی اکثر پرچم‌داران خود استفاده کرده اما امسال انحنای ۲.۵بعدی را برگزیده است.

البته پنل حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی دارد که به نظر می‌رسد سامسونگ سعی کرده تا آن‌ها را در رندرهای مطبوعاتی مخفی کند. سایر مشخصات ظاهری دستگاه شامل یک اسپیکر و یک پورت USB-C در لبه پایین و یک فریم فلزی ضدزنگ می‌شوند.

گلکسی S20 و S20 پلاس: دوربین‌های کمتر، در دست گرفتن راحت‌تر

سامسونگ گلکسی S20 و S20 پلاس کاملا شبیه به گلکسی S20 اولترا 5G بوده و در عین‌حال خیلی متفاوت هستند. نمایشگرهای غیرانحنادار آن‌ها همان مشخصات صفحه‌نمایش گلکسی S20 اولترا 5G را دارند، اما سایزشان کوچک‌تر شده و  به‌ترتیب ۶.۲ و ۶.۷ اینچ است.

 

ماژول‌های دوربین، با یک شیشه تک‌رنگ پوشیده شده‌‌اند و برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها از سنسورهای متفاوتی میزبانی کرده‌اند. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی موجود بر روی گلکسی S20 اولترا 5G جای خود را به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی داده است.

سامسونگ همچنین دوربین پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی را با یک دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی 3x جایگزین کرده و سنسور مدت زمان پرواز را بر روی مدل پلاس نگه داشته است. خبر خوب اینکه دوربین اولتراواید بدون تغییر باقی مانده است.

تاریخ عرضه، قیمت و پیکره‌بندی سری گلکسی S20

سامسونگ قرار است همه گوشی‌های سری گلکسی S20 را در رویداد بعدی آنپک در روز سه‌شنبه ۱۱ فوریه معرفی کند. پیش‌سفارش‌ها هم از روز بعد شروع خواهند شد، اما برای خرید گوشی‌ها مجبور خواهیم بود مدتی صبر کنیم.

عرضه دستگاه‌ها تا روز سه‌شنبه ۱۰ مارس آغاز نخواهد شد و این تاریخ صرفا برای مدل‌های پیش‌فروش‌شده خواهد بود. طبق آخرین گزارش‌ها، پرچم‌داران جدید سامسونگ تا روز جمعه ۱۳ مارس بر روی قفسه فروشگاه‌ها قابل دسترس نخواهند بود.

قیمت گوشی‌ها در آمریکا هنوز مشخص شده اما Ishan Agarwal ادعا کرده که قیمت‌های دقیق اروپایی آن‌ها را به دست آورده است. بر این اساس، قیمت خرده‌فروشی گلکسی S20 4G با رم و حافظه ۸ و  ۱۲۸ گیگابایتی قرار است ۸۹۹ یورو باشد و نسخه 5G آن هم با ۱۰۰ یورو اضافه‌تر قابل خرید خواهد بود.

قیمت گلکسی S20 پلاس در افشاگری امروز ذکر نشده اما انتظار می‌رود که برای پیکره‌بندی ۸/۱۲۸ گیگابایتی دارای قیمت ۹۹۹ یورو باشد. این به خاطر آن است که مدل 5G آن قیمتی برابر ۱۰۹۹ یورو خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH