هواوی

Canalys: هواوی همچنان به رشد خود در بازار اسمارتفون چین ادامه می‌دهد

موسسه Canalys گزارش خود را درباره بازار اسمارتفون چین در سه ماهه چهارم سال 2019 منتشر کرد. اعداد گزارش، نشان‌دهنده یک کاهش قابل‌توجه در میزان فروش‌ها در این بازه زمانی است.

مجموع گوشی‌های عرضه‌شده در این مدت، ۸۵.۳ میلیون دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال 2018، کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع ۳۶۹ میلیون دستگاه در سال 2019 عرضه شده که ۷ درصد کمتر از سال گذشته است. اصلی‌ترین دلیل این کاهش‌ها، کند شدن فروش گوشی‌های 4G و همچنین تقاضای کمتر از حد انتظار برای دستگاه‌های 5G بوده است.

در مورد عملکرد شرکت‌ها، هواوی سلطه خود را بر بازار چین افزایش داده و با عرضه ۳۳.۳ میلیون گوشی، ۳۹ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. در جایگاه دوم، شرکت اوپو با بارگیری ۱۴ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۶.۴ درصدی قرار دارد. در رتبه‌های بعدی هم به‌ترتیب ویوو با عرضه ۱۳.۱ میلیون هندست و سهم بازار ۱۵.۴ درصدی، اپل با ۱۰.۱ میلیون دستگاه و سهم ۱۱.۸ درصدی و شیائومی با ۸.۱ میلیون دستگاه و سهم ۹.۵ درصدی جای گرفته‌اند. همه این بازیگران اصلی، نسبت به سه ماهه چهارم سال 2018، کاهش‌های چشمگیری را در میزان عرضه گوشی‌های خود به بازار چین داشته‌اند.

اما در مجموع یک سال، هواوی در سال 2019 تعداد ۱۴۲ میلیون اسمارتفون به بازار چین عرضه کرده که رشد ۳۵ درصدی را نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد. اوپو با عرضه ۶۵.۷ میلیون گوشی و ویوو با ۶۲.۷ میلیون دستگاه دو عرضه‌کننده دیگر برتر بازار چین بوده‌اند. شیائومی و اپل هم به‌ترتیب با بارگیری ۳۸.۸ میلیون و ۲۷.۵ میلیون هندست در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کل گوشی‌های 5G عرضه‌شده در بازار چین در سال 2019، فقط ۸.۹ میلیون هندست بوده که هواوی با عرضه ۶.۹ میلیون دستگاه و سهم ۷۸ درصدی، سلطه بی‌‌چون‌وچرایی بر این بازار داشته است. ویوو هم با ۱.۲ میلیون دستگاه در رتبه دوم جای گرفته است. علیرغم عملکرد ضعیف اسمارتفون‌های 5G در سال گذشته، موسسه Canalys پیش‌بینی کرده که در سال 2020 شاهد رشد انفجاری میزان عرضه این هندست‌ها به ۱۵۰ میلیون دستگاه خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH