فروش اپل آیفون 11

سهم فروش آیفون 11 اپل از بازار جهانی در سه‌ماهه آخر سال گذشته به 25 درصد رسید

گروه Kantar جدیدترین گزارش فروش تلفن‌های هوشمند در بازه زمانی ماه اکتبر تا دسامبر سال 2019 را منتشر کرد. طبق این گزارش، هندست اپل آیفون 11 در بازار‌های اروپا، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و استرالیا فروش بسیار خوبی داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که 24.3 درصد از اسمارتفون‌های فروخته شده در سه‌ماهه آخر سال گذشته میلادی در پنج بازار بزرگ اروپا (فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا) سیستم‌عامل iOS را اجرا می‌کنند.

اسمارتفون آیفون 11 شرکت اپل نیز حدود 10 درصد از سهم فروش کل تلفن‌های هوشمند در بازار اروپا و آمریکا را در بازه زمانی مذکور به خود اختصاص داده که بیش از دوبرابر سهم فروش آیفون XR در مدت مشابه سال گذشته است.

تحلیلگران Kantar خاطر نشان کردند که اسمارتفون‌های جدید سری گلکسی A شرکت سامسونگ نیز فروش خوبی را در بازار ایالات متحده تجربه کرده‌اند. تلفن‌های پرچمداری مثل سری گلکسی S و گلکسی نوت نیز از این قاعده مستثنی نبوده اما فروش آن‌ها به اندازه میان‌رده‌ها قوی نیست. در حالت کلی می‌توان گفت که سهم شرکت کره‌ای سامسونگ در حاشیه بازار افزایش یافته است.

اما در اروپا، شرکت چینی شیائومی با افزایش 7.2 درصدی سهم خود را در این بازار به 14.2 درصد رسانده است. این شرکت، تنها با اختلاف 4.4 درصد در رتبه بعد از شرکت هواوی قرار دارد. سامسونگ و اپل نیز هنوز هم صدرنشینان قاطع بازار تلفن‌های هوشمند هستند، اما طبق پیش‌بینی‌های فعلی احتمال می‌رود که رتبه سوم جدول سهم فروش به‌زودی توسط شیائومی اشغال شود.

شرکت‌های هواوی و آنر با قدرت در بازار سرزمین مادری خود، یعنی چین فعالیت می‌کنند و 44.2 درصد از سهم این بازار بزرگ را به صورت ترکیبی در اختیار دارند. اپل هم با فروش آیفون 11 سهم خود را در این بازار افزایش داد، اما بنا به دلایل مختلفی سود خالص از فروش محصولاتش کاهش یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH