فریلنسری

نکاتی که باید پیش از انتخاب شغل فریلنسری از آن‌ها آگاه باشید

حدود یک‌سوم از کارمندان آمریکایی به شغل فریلنسری مشغول هستند. آیا شما هم قصد دارید که از این طریق امرارمعاش کنید؟ پیش از وارد شدن به این حرفه پیشنهاد می‌کنیم که مطالب زیر را از خاطر بگذرانید.

فریلنسر شدن به معنای اجبار به انصراف از شغل روزانه نیست. این حرفه می‌تواند بدون انصراف دادن از شغل ثابت، کمک درآمدی برای شما بوده و یا اینکه صرفا روشی جهت دنبال کردن علایق شخصیت‌تان باشد. به‌هرحال، هنگامی‌که فریلسنری را آغاز کردید، متوجه پتانسیل پیشرفت آن خواهید شد. اگر بتوانید لیست مشتریان خود را گسترده‌تر کنید، آنگاه شاید بتوانید به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت به آن نگاه کنید.

درهرصورت، اگر فقط به دنبال یک شغل جانبی می‌گردید و یا اینکه امید دارید برای همیشه رئیس خودتان باشید، این نکات به شما کمک می‌کنند تا به موفقیت دست یافته و همچنین از چاله‌های فریلنسر بودن نیز دوری گزینید. لازم نیست که خود به‌شخصه تمامی جنبه‌ها را تجربه کنید. در عوض می‌توانید از تجربه سایرین درس بگیرید.

بودجه شما محدود خواهد بود

لزوما فریلنسرها درآمد کمتری نسبت به شاغلین سنتی ندارند. به‌هرحال، به دلیل شیوه امرار معاش در این حرفه، این افراد اغلب سال را با بوجه‌ای محدودتر سپری می‌کنند. در یک شغل سنتی، شما از میزان پرداختی در هر چک حقوقی مطلع بوده و همچنین می‌دانید که چه زمانی می‌توانید به آن دست یابید. فریلنسری می‌تواند کمی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد. درآمد شما به تعداد مشتریان شما در آن لحظه و همچنین میزان کار آن‌ها بستگی دارد. همچنین ممکن است که در این راه برخی از هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را نیز متحمل شوید. به‌عنوان‌مثال: هنگامی‌که لپ‌تاپ شما خراب شود، شما تنها کسی خواهید بود که می‌تواند آن را تعمیر و یا جایگزین کند.

به این دلایل، فریلنسرها تمایل دارند که در رابطه با هزینه‌های تفریحی خود، بیش‌تر احتیاط نشان دهند. به‌جای شام خوردن در یک رستوران و یا یک خرید بدون فکر (از روی هوس) از یک فروشگاه اینترنتی، اقدام عاقلانه‌تر این است که این پول را در یک حساب پس‌انداز ذخیره کنید. در این صورت، اگر شما در امرار معاش به مشکلی برخوردید و یا اینکه هزینه‌ای غیرمنتظره را متحمل شدید، برای مقابله با این مشکلات آماده‌تر خواهید بود.

بودجه محدودتر همیشه به معنای کیفیت زندگی پایین‌تر نیست. اما در هر صورت، این موضوع به این معنا است که همانند گذشته نمی‌توانید بی‌پروا به خرج کردن بپردازید.

می‌توانید بیمه داشته باشید

بسیاری از مردم نگران هستند که اگر از یک کارفرمای سنتی فاصله بگیرند، پس از آن نتوانند از مزایای بیمه برخوردار شوند. در هر حالت، گزینه‌های بیمه زیادی برای فریلنسرهای تمام‌وقت وجود دارد. مثلا در ایالات‌متحده اکثر مردم می‌دانند که می‌توانند از طریق قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه (Affordable Care Act) برای خود بیمه سلامت تهیه کنند. اما فریلنسرها می‌توانند علاوه بر بیمه سلامت، از سایر گزینه‌ها مانند: بیمه عمر، ازکارافتادگی، تصادف و سایر انواع دیگر نیز بهره‌مند شوند. وب‌سایت انگلیسی Freelancers Union می‌تواند منبعی عالی جهت کسب اطلاعات درباره گزینه‌های پیش‌رو شما باشد.

البته باید این را نیز در نظر داشت که قیمت و کیفیت این‌گونه بیمه‌ها می‌تواند بسیار متفاوت از آن چیزی باشد که توسط کارفرمای شغل سنتی شما ارایه می‌شود. بنابراین پیش از انصراف از شغل پیشین خود، تحقیقات دقیقی را ترتیب دهید.

بازاریابی و توسعه

به‌عنوان یک فریلنسر، شغل شما فقط این نیست که کارهای مشتریان خود را به اتمام برسانید. برای اینکه بتوانید در کار خود بهترین عملکرد را داشته باشید، باید وقت زیادی را جهت ارتقای مهارت‌های خود و همچنین بازاریابی اختصاص دهید.

فریلنسرهای موفق همیشه به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند مشتریان جدیدی را جذب کنند. این افراد همچنین در صورت شکست یک پروژه، همیشه راه‌حلی جایگزین دارند. فریلنسرهای حرفه‌ای در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده، کارت‌های ویزیت هوشمندانه طراحی می‌کنند و نیز جهت بهتر دیده‌شدن، در فضای اینترنتی خود را بهتر معرفی می‌کنند.

شیوه بازاریابی و توسعه شما به حوزه فعالیت و اهداف شما بستگی خواهد داشت. هر چند که این کار عایدی‌های مستقیمی ندارد، اما به‌عنوان یک فریلنسر، بازاریابی جزئی اساسی از شغل شما است.

شیوه ارتباط شما مهم است

به‌عنوان یک فریلنسر، برای شما شبکه فقط یک کلمه مد روز نیست. تبادل اطلاعات راهی حیاتی جهت پیدا کردن مشتریان جدید و همچنین همگام شدن با تغییرات حوزه فعالیت شما است. درهرصورت، شبکه فقط به معنای شرکت در رویدادهای تعیین شده نیست. این واژه می‌تواند صحبت با سایر فریلنسرهای دیگر در کافه موردعلاقه شما را در بر گرفته و هم می‌تواند صحبت کردن درباره شغلتان در میهمانی‌ها را نیز شامل شود. تا هنگامی‌که بتوانید با مردم ارتباط بهتری داشه باشید، مکان انجام این کار در درجه دوم از اهمیت قرار می‌گیرد.

دوست‌یابی و روابط کاری با سایر مردم نیز می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای را برای شما فراهم آورد. دوستان شما که در شغل‌های سنتی مشغول به کار بوده، همیشه نگرانی منحصربه‌فرد صورت شما را درک نمی‌کنند، اما همکاران فریلنسرتان اینگونه نخواهند بود.

شما به یک پیشنهاد محدود نخواهید بود

فریلنسر بودن همیشه به معنای کار کردن بر روی یک پروژه و فقط برای یک مشتری نیست. ازآنجاکه فریلنسرها تبدیل به نیروهای کاری بهتری شده‌اند، بسیاری از شرکت‌ها آن‌ها را جهت پروژه‌های در دست اقدام خود، استخدام می‌کنند.

اگر شما مشتریان انگشت‌شماری داشته باشید که کارهای بلندمدتی را پیشنهاد دهند، آنگاه این حرفه بسیار آسان‌تر خواهد شد، زیرا شما مجبور نیستید که همیشه به دنبال پروژه بعدی بگردید. خوشبختانه، این نوع مشتریان به سرعت در حال افزایش هستند.

مالیات بیشتری خواهید پرداخت

وقتی‌که شما خویش‌فرما باشید، باید هم به‌عنوان یک کارفرما و هم در نقش یک کارمند مالیات بپردازید. این قضیه یعنی اینکه شاید یک‌سوم درآمد شما در قالب مالیات به دولت پرداخت شود. اگر پیش‌تر مالیاتتان را کارفرمایتان پرداخت می‌کرد و اگر با این موضوع آشنا نیستید، بهتر است که درباره مالیات‌های برآوردی فصلی، اطلاعات کسب کنید.

به‌عنوان یک فریلنسر، عاقلانه است که حداقل 30 درصد از درآمد سالانه خود را جهت پرداخت مالیات کنار بگذارید. اگر قبض مالیاتی شما کمتر از مقدار پیش‌بینی‌شده بود، مقدار درآمد باقی‌مانده را می‌توانید پس‌انداز کنید.

از قراردادها استفاده کنید

فریلنسرها باید به‌راحتی بتوانند قرارداد کاری خود را برای مشتریانی که قصد تهیه آن را ندارند، ارسال کنند. قراردادها اطمینان می‌دهند که هر دو طرف اطلاعات یکسانی را در اختیار دارند (بر اساس پیش‌فرض‌های یکسانی تصمیم می‌گیرند). این اسناد همچنین در هنگامی‌که سوء‌تفاهمی پیش آید، می‌توانند به‌عنوان یک مرجع به فریلنسرها کمک‌رسانی کنند.

شما می‌توانید در اینترنت، نمونه قراردادهای انواع پروژه‌ها را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که هم شما و هم مشتریانتان پیش از حرکت بعدی خود، با تمامی مفاد قرارداد موردنظر موافقت دارید.

اگر شکست خوردید، ناامید نشوید

اغلب، فریلنسری به‌عنوان یک شغل رؤیایی در نظر گرفته می‌شود. شما رئیس خودتان هستید، بر اساس برنامه کاری خود عمل می‌کنید و همچنین دستتان در انتخاب پروژه‌ها باز است. اما حقیقت این است که این موضوع برای همگان یکسان نیست.

اگر به‌عنوان یک فریلنسر تمام‌وقت به کار مشغول شدید و فهمیدید که دلتان برای ساختار شغل‌های سنتی تنگ‌شده، اشکالی ندارد. اگر پس از مدتی فریلنسری به کار قدیمی خود بازگشتید، بدانید که هیچ اشکالی ندارد. هر تجربه‌ای که در طی دوران فریلنسری خود یاد گرفته باشید، می‌تواند در زمینه یک شغل سنتی نیز مفید واقع شود.

تا زمانی که این نوع شغل را امتحان نکنید، دقیقا نمی‌دانید که فریلنسری چگونه ساختاری دارد. اما خوشبختانه این نکاتی که از خاطرتان گذشت، شما را برای انجام اولین پروژه کاری‌تان آماده‌تر می‌سازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH