ویروس کرونا اولین قربانی خود را در خارج از چین گرفت

با افزایش آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا به ۳۰۰ نفر، دولت چین قرنطینه شهر ووهان را که محل اصلی شروع این بیماری بوده است، تمدید کرد.

یک نفر اهل ووهان چین در فیلیپین مرده است

امروز وزارت بهداشت فیلیپین اعلام کردند که یک مرد ۴۴ ساله در اثر ویروس کرونا در این کشور فوت کرده و او اولین قربانی این ویروس در خارج از چین است. این مرد که اهل شهر ووهان بوده، امروز بعد از التهاب شدید ریه جان خود را از دست داد.

دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در کشور فیلیپین طی بیانیه‌ای گفت که: مرگ این فرد در اثر ویروس 2019-nCoV، اولین موردی است که در خارج از چین اتفاق می‌افتد.

مقامات وزارت بهداشت فیلیپین گفته‌اند که این مرد در تاریخ 21 ژانویه به‌همراه یک زن ۳۸ ساله وارد فیلیپین شده بود و زن همراه او هم‌اکنون تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارد.

این بیمار در روزهای آخر عمر خود، شرایط پایداری داشته و علایم بهبودی را نشان داده بود، اما در عرض 24 ساعت وضعیت جسمانی او به‌کلی تغییر می‌کند و درنهایت منجر به مرگش می‌شود.

چند ساعت قبل از مرگ این مرد چینی، دولت فیلیپین اعلام کرد که به‌طور موقتی از ورود مسافران غیرفیلیپینی از کشورهای چین، هنگ‌کنگ و ماکائو جلوگیری می‌کند.

در حال‌حاضر، ۲۳ نفر در کشور فیلیپین دارای علایم شبیه به بیماری ویروس کرونا هستند که هم‌اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH