نمایشگر 120 هرتزی سامسونگ گلکسی نوت 20 نسبت به گلکسی S20 بهتر خواهد بود

شایعات جدیدی درباره اسمارتفون‌های سری سامسونگ گلکسی نوت 20 منتشر شده‌اند. زمان زیادی تا عرضه اسمارتفون‌های سری سامسونگ گلکسی S20 به بازار فاصله نداریم و تاکنون اخبار، شایعات و تصاویر زیادی درباره تلفن‌های جدید سامسونگ منتشر شده‌اند که ما را با پرچمداران جدید سری گلکسی S آشنا کرده‌اند.

طی هفته‌های گذشته نیز به قدری انتشار شایعات درباره اسمارتفون‌های سری گلکسی S20 را شاهد بوده‌ایم که نوبت به شروع همین فرآیند برای گلکسی نوت 20 می‌رسد. انتظار داریم که اسمارتفون پرچمدار جدید سری نوت سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. اولین خبر غیررسمی درباره نوت 20 نیز توسط Ice Universe، افشاگر معروف محصولات دیجیتال منتشر شده است که نشان می‌دهد نمایشگر گلکسی نوت 20 دارای بالاترین نرخ رفرش خواهد بود.

سامسونگ گلکسی نوت 20
گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس

توییت این افشاگر نیز نکات مبهم زیادی دارد. ما هم‌اکنون می‌دانیم که اسمارتفون‌های سری گلکسی S20 از نمایشگرهایی با نرخ رفرش 120 هرتز بهره خواهند برد. البته، رزولوشن این تلفن‌ها با نرخ رفرش مذکور به فول اچ‌دی محدود می‌شود.

مدتی پیش هم وان‌ پلاس جزییاتی را درباره فناوری جدید صفحه‌نمایش خود ارایه کرد که توسط آن تولید و استفاده از یک نمایشگر با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن QHD ممکن خواهد بود. البته، Ice Universe قبلا هم اعلام کرده بود که نمایشگر گلکسی نوت 20 با نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن QHD در این تلفن تعبیه خواهد شد. به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز به فناوری وان پلاس درباره نمایشگرهای جدید دست یافته است تا بدون کم شدن عمر باتری از این صفحه‌نمایش در تلفن جدید خود بهره بگیرد.

Ice Universe در توییت خود اعلام کرد که سامسونگ از “تنظیم خوب” برای بهره‌گیری از نرخ رفرش 120 هرتز و رزولوشن QHD بهره می‌گیرد. اولین تفسیر ما از این عبارت، احتمال استفاده سامسونگ از نرخ رفرش متغیر است که گیمر‌های PC عاشق آن هستند و استقبال خوبی از آن می‌کنند. البته، هنوز در زمینه تلفن‌ همراه قدم‌های جدی را شاهد نبوده‌ایم. هرچند، استثنائاتی هم در این زمینه وجود دارند، مانند آیپد پرو 10.5 اینچی و نسل دوم آیپد پرو 12.9 اینچی که از فناوری نرخ رفرش آداپتیو بهره می‌گیرند که از نظر ماهیت، هنوز هم به تکامل نرسیده‌اند.

لازم به ذکر است که فناوری صفحه‌نمایش IGZO موجود در تلفن‌های گیمینگ Razer نیز نرخ رفرش تطبیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH