شارژ 100 وات شیائومی

چرا فناوری شارژ سریع 100 وات شیائومی هنوز قابل استفاده نیست؟!

شرکت شیائومی در ماه مارس سال گذشته میلادی از فناوری شارژ سریع 100 وات خود موسوم به Super Charge Turbo رونمایی کرد. این شرکت نشان داد که چگونه ظرفیت یک باتری 4000 میلی‌آمپری ظرف 17 دقیقه به 100 درصد می‌رسد.

البته، این فناوری تاکنون در هیچ کدام از اسمارتفون‌های شرکت شیائومی مورد استفاده قرار نگرفته است و به نظر می‌رسد که فاصله زیادی تا عملی شدن این فناوری و بهره‌گیری آن در اسمارتفون‌ها داریم. لو ویبینگ، نایب رییس شرکت چینی شیائومی در شبکه اجتماعی Weibo جزییاتی را درباره چالش‌های موجود در مسیر استفاده از شارژر‌های فوق سریع منتشر کرد.

لو ویبینگ می‌گوید که در مرحله اول استفاده از این فناوری پنج مشکل فنی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند. این پنج مشکل عبارتند از:

  • از دست دادن ظرفیت باتری‌: سلول‌های موجود در باتری‌ها نسبت به افزایش دما و گرما حساس هستند، بنابراین، استفاده از شارژر‌های سریع موجب می‌شوند تا ظرفیت باتری‌ها در گذر زمان کم‌تر شوند. هم‌چنین، بهره‌گیری از سرعت شارژ 100 وات در مقایسه‌ با فناوری‌هایی مانند شارژ 30 وات باعث کاهش ظرفیت باتری تا 20 درصد می‌شوند که یک رقم بزرگ به حساب می‌آید.
  • پیاده‌سازی فنی: ویبینگ هیچ جزییاتی درباره بهره‌گیری از فناوری شارژ 100 وات را ارایه نکرد، اما استفاده از فناوری شارژ با ولتاژ بسیار بالا را لازمه اسمارتفون‌های جدید می‌داند.
  • عملکرد: استفاده از فناوری شارژ 100 وات موسوم به Super Charge Turbo نیازمند پایدار بودن و ضریب اطمینان آن است و شیائومی در حال حاضر نمی‌تواند با منابع موجود خود، این فناوری را به صورت عملی اجرا کند.
  • ایمنی: شیائومی برای اطمینان از فناوری شارژ سریع خود باید برروی سایر اجزای تلفن، مانند مادربرد، باتری و آداپتور شارژ نیز کار کند. تمامی این موارد تحت عنوان متد‌های چندگانه ایمنی در نظر گرفته می‌شوند.
  • سناریو‌های متعدد در حوزه شارژ: درحالی که فناوری شارژ 100 وات به عنوان یک فناوری شارژ سیمی معرفی شده است، شیائومی برروی فناوری‌های شارژ بی‌سیم و سازگاری شارژرها با این فناوری‌ها کار می‌کند.

لو ویبینگ هیچ اطلاعاتی درباره زمان دقیق استفاده یک تلفن هوشمند از فناوری شارژ 100 وات را منتشر نکرده است، اما وی در ادامه سخنان خود گفت که فناوری مذکور در مراحل اولیه تولید انبوه قرار دارد و می‌توان منتظر آن ماند.

او در ادامه اضافه کرد که اسمارتفون‌های 5G به دلیل مصرف بیشتر انرژی نسبت به همتایان 4G خود نیازمند باتری‌های بزرگتری هستند. هم‌چنین، نایب رییس شیائومی از کاربران سوال کرد که آیا آن‌ها استفاده از یک باتری 5000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از فناوری شارژ 30 وات را ترجیح می‌دهند یا دوست دارند که یک باتری 4000 میلی‌آمپری با بهره‌گیری از فناوری شارژ سریع 100 وات را در تلفن خود داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH