نمایشگر

اپل به دنبال ساخت یک گوشی تاشو با نمایشگر مقاوم در برابر شکستگی است!

یکی از مشکلات فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در گوشی‌های تاشونده کنونی، این است که پس از چند بار باز و بسته کردن، شکستگی‌هایی در آن‌ها ایجاد می‌شود. بااینکه این قضیه بر طول عمر این دستگاه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، اما به‌هر‌حال موضوعی طبیعی است. ظاهرا اپل راه‌حلی را برای این موضوع پیدا کرده است.

بر اساس یک ثبت اختراع جدید، به‌ نظر می‌رسد که اپل به دنبال تولید یک گوشی تاشونده بوده و همچنین توانسته که راه‌حلی را نیز برای مشکل شکستگی این گوشی‌ها پیدا کند. اختراع اپل به دو زبانه جداگانه و متحرک اشاره می‌کند که جهت جلوگیری از شکستگی این گوشی‌ها طراحی شده‌اند.

طراحی این اختراع به این شکل است که با طراحی جداگانه و همچنین فاصله کافی بین این دو زبانه، مشکلات شکستگی نمایشگر مرتفع می‌شوند. هنگامی‌که کاربران گوشی خود را باز می‌کنند، این دو زبانه در کنار یکدیگر قرارگرفته و در نتیجه شکاف بین آن‌ها از بین می‌رود. این زبانه‌ها در هنگام بستن گوشی، به جای خود باز می‌گردند. اپل معتقد است که در تئوری با این روش می‌تواند از شکستگی‌های گوشی‌های تاشونده جلوگیری به عمل آورد.

باید بگوییم که این گوشی‌ها هنوز در حد یک ثبت اختراع بوده و تا به این لحظه نیز خبری از گوشی‌های تاشونده کوپرتینویی‌ها نیست. هنوز هیچ حرفی در رابطه با عملی کردن این ایده از جانب اپل به میان نیامده است. اپل این طرح را در چندین اختراع پیگیری کرده است، اما خواه‌ناخواه رویه عملی‌سازی این ایده داستانی متفاوت خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH