اپل واچ بعدی ممکن است به سنسور Touch ID مجهز شود

یکی از روش‌هایی که ساعت هوشمند اپل واچ به وسیله آن هویت کاربر را هنگام پرداخت از طریق Apple Pay تایید می‌کند، وارد کردن رمز است و تا زمانی که ساعت از مچ کاربر باز نشده، فرض بر این خواهد بود که کاربر همان است و برای تاییدهویت‌های بعدی هم از آن رمز استفاده خواهد شد.

هرچند این راهکار لزوما امن‌ترین روش تاییدهویت کاربر نیست، ولی به‌هرحال چیزی است که کار می‌کند. اما اگر شما جزو کسانی هستید که با روش‌های بیومتریک مثل اسکن اثرانگشت احساس امنیت بیشتری می‌کنید، باید بگوییم که احتمالا خیلی خوش‌شانس هستید. دلیل آن هم این است که طبق یک پتنت اخیرا کشف‌شده، ظاهرا اپل در حال کار بر روی ایده جای‌دادن یک سنسور Touch ID در داخل تاج دیجیتالی ساعت‌های اپل واچ است.

بنابراین در صورت اجرایی شدن این روش، نیاز خواهد بود که همه کاربران تاج دیجیتالی را با انگشت خود لمس کرده و اگر اثرانگشت‌شان مطابقت داشت، تاییدهویت خواهند شد. این روش می‌تواند در مواقعی که از اپل واچ برای انجام کارهایی مثل پرداخت‌ها، باز کردن قفل درب خودرو و موارد دیگر استفاده می‌شود، بسیار مفید باشد. با این‌حال، به گفته وب‌سایت 9to5Mac، این پتنت در سال 2018، یعنی حدود دو سال پیش به ثبت رسیده است.

ما نمی‌دانیم که آیا گذشت این مدت‌زمان، به معنای عدم علاقه اپل به اجرایی کردن آن بوده یا اینکه به آن علاقه داشته ولی هنوز چیزی را اعلام نکرده است. بنابراین فعلا نباید درباره این پتنت زیاد هیجان‌زده شد، اما پتنت‌های دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند اپل ممکن است تاج دیجیتالی ساعت هوشمند خود را بازطراحی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH