آیفون 9 در اواسط ماه مارس به صورت رسمی توسط اپل معرفی خواهد شد

طبق گفته‌های Evan Blass، افشاگر معروف حوزه دستگاه‌های دیجیتال، تلفن جدید آیفون 9 (SE 2) در اواسط ماه مارس معرفی خواهد شد. طرح توسعه و تولید جایگزین جدید آیفون SE از سال 2016 تاکنون به دلایل مختلفی عقب افتاده است. اما شروع فرآیند نشر اخبار، شایعات و رندر‌های آیفون 9 از چند ماه پیش باعث شد که امیدهایی به تولید و عرضه جایگزین آیفون SE داشته باشیم. اطلاعات فاش شده درباره تاریخ معرفی این محصول به سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی اشاره می‌کردند، اما امروز یک تاریخ نسبتا دقیق و نه مطمئن از زمان معرفی میان‌رده جدید اپل به دست ما رسیده است.

Evan Blass در جدیدترین توییت خود اعلام کرد که شرکت اپل در اواسط ماه مارس از هندست آیفون 9 رونمایی می‌کند. ابهاماتی درباره نام این تلفن وجود دارد که برخی از افراد، آیفون 9 و برخی دیگر از آیفون SE 2 خبر می‌دهند. تصاویر رندر‌های CAD این تلفن نیز قبلا منتشر شده بودند.

آیفون 9

پیش از این نیز برخی شایعات درباره شباهت طراحی این دستگاه به آیفون 8 با حاشیه‌های بزرگتر و وجود سنسور TouchID در اسمارتفون جدید اپل خبر می‌دادند. یک شایعه دیگر هم شایعه قبلی را رد کرده و می‌گوید که این تلفن از سیستم تشخیص چهره FaceID برای بازکردن قفل صفحه استفاده خواهد کرد. بنابراین، باید تا معرفی رسمی تلفن جدید اپل منتظر ماند و دید که کوپرتینو‌نشین‌ها چه مسیری را انتخاب خواهند کرد.

طبق شایعات منتشر شده قبلی، آیفون 9 از تراشه A13 بایونیک موجود در آیفون 11 بهره خواهد گرفت. این تلفن همراه با 3 گیگابایت حافظه رم (یک گیگابایت کمتر از آیفون 11) و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی به بازار معرفی و عرضه خواهد شد. یک دوربین تک لنز هم در پشت دستگاه تعبیه شده است. میان‌رده جدید آمریکایی‌ها در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و قرمز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. یک تحلیلگر مسائل حوزه دیجیتال معتقد است که قیمت آیفون 9 از 399 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH