نسخه بزرگ‌تر آیفون SE 2 با نام آیفون 9 پلاس در راه است

همانطور که می‌دانید آیفون SE، چند سال پیش، با طراحی آیفون‌های قدیمی و سخت‌افزار داخلی ارتقایافته معرفی شد و محبوبیت بسیار زیادی را در بین مشتریان پیدا کرد. حالا خبرها حاکی از آن است که اپل در حال توسعه مدل بعدی آن، یعنی آیفون 9 است که خود این هندست هم یک برادر بزرگتر خواهد داشت.

آیفون 9 پلاس در راه است

براساس گزارش جدید وب‌سایت DigiTimes، اپل به‌دنبال اضافه کردن یک آیفون LCD دیگر به خانواده آیفون‌های خود، تا پایان سال 2020 یا در اوایل سال 2021 است. این عضو جدید، ظاهرا نسخه ارتقایافته آیفون 9 (که به‌زودی معرفی می‌شود) با یک نمایشگر بزرگ‌تر خواهد بود.

اپل هنوز طراحی گوشی را نهایی نکرده است، اما گفته می‌شود که دو گزینه احتمالی برای آن وجود دارد. گزینه اول، هندستی با نمایشگر ۵.۵ اینچی و حاشیه‌های ضخیم و یک دکمه هوم Touch ID بوده و گزینه دوم، یک گوشی ۶.۱ اینچی با حاشیه‌های نازک و ناچ است.

بنابراین، اطلاعات موجود نشان می‌دهند که اپل برای آیفون 9 پلاس، در حال تصمیم بین یک نسخه به‌روزشده آیفون 8 پلاس یا یک آیفون XR آپدیت‌شده است. جزییات برندینگ و قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده، اما احتمال زیادی وجود دارد که نام دستگاه همان آیفون 9 پلاس باشد و با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شود.

آیفون 9 پلاس ممکن است دارای یک ناچ کوچک‌تر و Touch ID باشد

هرچند وب‌سایت DigiTimes سابقه خوبی در گزارش افشاگری‌های مرتبط با اپل ندارد، اما گزارش امروز به احتمال خیلی زیاد درست است. دلیل آن هم این است که Ming-Chi Kuo، تحلیلگر معروف حوزه تکنولوژی هم حدود یک ماه پیش این پیش‌بینی‌ها را کرده بود. البته او عقیده داشت که اپل این هندست را به جای امسال، در سه ماهه اول سال 2021 معرفی خواهد کرد.

Kuo معتقد است که آیفون 9 پلاس مجهز به یک طراحی تمام‌صفحه خواهد بود که حاشیه‌های آیفون XR را با یک ناچ بازطراحی‌شده کوچک‌تر ادغام خواهد کرد. دلیل ادعای دوم او هم این بود که اپل ظاهرا می‌خواهد به جای سیستم هزینه‌بر Face ID از Touch ID (که با دکمه پاور کنار گوشی ادغام شده است) استفاده کند.

در حال حاضر، اطلاعات بسیار اندکی درباره مشخصات آیفون 9 پلاس در دست است، اما احتمال زیادی وجود دارد که این گوشی دارای همان سخت‌افزار آیفون 9 باشد. آیفون 9 قرار است از چیپست جدید A13 بایونیک اپل و رم ۳ گیگابایتی در داخل خود استفاده کند.

با در نظر گرفتن ادعاهای DigiTimes درباره آیفون 9 پلاس که می‌گوید نسخه ارتقایافته آیفون 9 خواهد بود، این احتمال نیز وجود دارد که اپل به جای A13 بایونیک از تراشه A14 بایونیک (که در داخل سری آیفون 12 به‌کار گرفته خواهد شد) استفاده نماید.

آیفون‌های جدید اپل چه مشخصاتی خواهند داشت؟

با معرفی آیفون 9 پلاس، اپل یک خانواده تقریبا هماهنگ از گوشی‌هایی خواهد داشت که قیمت‌های ۳۹۹ دلار تا بیش از ۱۰۰۰ دلار را پوشش خواهند داد. مشخصات کلی این هندست‌ها به صورت زیر خواهد بود:

  • آیفون 9: نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با حاشیه‌های ضخیم و Touch ID. چپیست A13 بایونیک، رم ۳ گیگابایتی و یک دوربین در پشت. گزارش‌ها نشان می‌دهند که قیمت خرده‌فروشی آن ۳۹۹ دلار خواهد بود و جایگزین سری آیفون 8 خواهد شد.
  • آیفون 9 پلاس: نمایشگر ۵.۵/۶.۱ اینچی LCD با حاشیه‌های نازک و Touch ID. یک دوربین در پشت، رم ۳ گیگابایتی و تراشه A13 بایونیک یا A14 بایونیک. برچسب قیمت ۴۹۹ دلار برای آن بسیار محتمل است.
  • آیفون 11: یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با Face ID و یک ست‌آپ دوربین دوگانه. پردازنده آن A13 بایونیک است و قیمت آن تا اوایل سال 2021 همان ۵۹۹ دلار باقی خواهد ماند.
  • آیفون 12 و 12 پلاس: به‌ترتیب دارای نمایشگرهای اولد ۵.۴ و ۶.۱ اینچی به‌همراه Face ID و ست‌آپ‌های دوربین دوگانه. استفاده از تراشه A14 بایونیک و برچسب قیمت‌های ۶۴۹ و ۷۴۹ دلار (به‌ترتیب).
  • آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس: به‌ترتیب دارای نمایشگرهای اولد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی با حاشیه‌های فوق‌باریک و ناچ‌های بازطراحی‌شده. ست‌آپ دوربین سه‌گانه به‌همراه یک سیستم اسکن سه‌بعدی جدید. این گوشی‌ها احتمالا به‌ترتیب دارای قیمت‌های خرده‌فروشی ۱۰۴۹ و ۱۱۴۹ دلار خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH