گلکسی اس 20 الترا

با ویژگی‌های جدید گلکسی S20 اولترا آشنا شوید

گلکسی اس 20 اولترا برترین عضو خانواده جدید گوشی‌های پرچم‌دار شرکت سامسونگ است. این گوشی خاص‌تر از نسخه پلاس این سری جدید است. قسمت دوربین این گوشی تقریبا هیچ اشتراکی با گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس ندارد. قابلیت‌های دوربینی این گوشی در میان خانواده گلکسی و صنعت گوشی‌های هوشمند جز اولین‌ها هستند.

دوربین اصلی به یک حسگر 108 مگاپیکسلی مجهز است. با استفاده از ترکیب پیکسلی 9 در 1، دوربین این گوشی می‌تواند تصاویری 12 مگاپیکسلی را با استفاده از پیکسل‌های 2.4 میکرومتری تهیه کند. این مهم یک معیار جدید را در زمینه عکاسی شب نوید می‌دهد. این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره برده و از یک دیافراگم f/1.8 نیز استفاده می‌کند.

این گوشی می‌تواند به ضبط ویدیوهای 8K پرداخته و شما می‌توانید این ویدیوها را با کسانی که از تلویزیون‌های 8K استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارید. با بهره‌گیری از Super Steady 2.0 که ثباتی همانند ریل‌های فیلم‌برداری را به ارمغان می‌آورد، سامسونگ نوید یک فیلم‌برداری حرفه‌ای را می‌دهد.

دوربین تله‌فوتوی این گوشی از اولین لنزهای پریسکوپ سامسونگ استفاده می‌کند. این قطعه از یک حسگر 48 مگاپیکسلی تشکیل‌شده و این حسگر نیز از ترکیب 4 در 1 پیکسل بهره برده و تصاویری 12 مگاپیکسلی را به کاربران ارایه می‌دهد. سامسونگ می‌گوید که این گوشی زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری و  Super Resolution Zoom صد برابری را در خود جای داده است. لنز پریسکوپ نیز به قابلیت OIS مجهز است.

گلکسی اس 20 الترا

دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و حسگر DepthVision. قابلیت Single Take به‌صورت همزمان از دید تمامی دوربین‌ها به عکس‌برداری پرداخته و با استفاده از هوش مصنوعی، بهترین عکس را نگه می‌دارد.

دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است. حسگر مجهز به وضوح بالاتر ترکیب پیکسلی 4 در 1 را فراهم کرده و وضوحی 10 مگاپیکسلی و پیکسل‌هایی 1.4 میکرومتری را به ارمغان می‌آورد. این دوربین نسبت به دوربین سلفی گوشی‌های اس 20 و اس 20 پلاس (که از دوربین سلفی پایه 10 مگاپیکسلی بهره می‌برند) کیفیت تصویر بهتری را ارایه می‌دهد. بدون در نظر گرفتن گوشی‌هایی که از دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده می‌کنند، تا به این لحظه این بیشترین وضوح در یک دوربین سلفی جداگانه است.

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا با ارایه ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپری، بهترین باتری این خانواده را به خود اختصاص داده است. این گوشی از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند، اما این غول کره‌ای تنها یک شارژر 25 واتی را در جعبه این گوشی قرار داده و بنابراین خودتان باید به‌صورت جداگانه شارژر 45 واتی را خریداری کنید. شارژ بی‌سیم نیز توانایی ارایه راندمانی 15 واتی را دارد.

این گوشی با اندازه 6.9 اینچی، نسبت به دو عضو دیگر این خانواده اندازه بزرگ‌تری دارد. پنل نمایشگر این گجت Dynamic AMOLED بوده، گواهی +HDR10 را دریافت کرده و همچنین از وضوح +1440p نیز پشتیبانی می‌کند. در زیر این نمایشگر نیز یک حسگر اثرانگشت فراصوتی جای داده شده است. صفحه‌نمایش این گوشی درست همانند دو نسخه دیگر، از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ سنجش 240 هرتزی بهره می‌برد.

به‌عنوان یک گوشی ویژه، نسخه اولترای گلکسی اس 20 بهترین پیکربندی حافظه را نیز ارایه می‌دهد. این مدل از 16 گیگابایت رم استفاده کرده (برای اولین بار در جهان) و به حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی نیز مجهز است. کمترین مقدار رم، 12 گیگابایت و کمترین مقدار حافظه ذخیره‌سازی نیز 128 گیگابایت است. این گوشی به شیار کارت حافظه نیز مجهز است (تا یک ترابایت ظرفیت کارت حافظه دارد) اما اگر قصد عکس‌برداری در وضوح 108 مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 8K را دارید، حافظه 128 گیگابایتی زیاد دوام نخواهد آورد.

گلکسی اس 20 الترا

پیش‌ سفارش سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا از دیروز آغاز شده است. مدل 128 گیگابایتی آن، قیمتی 1400 دلاری داشته و اگر خواستار رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر هستید، باید 1550 دلار بپردازید. این گوشی در دو مدل 4G و 5G عرضه شده و مدل 5G از هر دو موج mmWave و sub-6GHz نیز پشتیبانی می‌کند. مشتریان می‌توانند بین دو رنگ مشکی کهکشانی و خاکستری کهکشانی به انتخاب بپردازند. گوشی‌های پیش‌خرید شده در اسفندماه (اوایل مارس) به همراه یک جفت گلکسی بادز پلاس رایگان (به قیمت 170 یورو) به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH