گلکسی Z Flip سامسونگ اولین اسمارت‌فون دنیا با شیشه‌ تاشو است

سامسونگ گلکسی زد فلیپ بالاخره معرفی شد و این دستگاه چیزی دارد که تا به حال هیچ‌کدام از گوشی‌های تاشو نداشته‌اند. همه گوشی‌های تاشو و تبلت‌های موجود در بازار، بر روی نمایشگر خود دارای پوشش پلاستیکی هستند. این پوشش، نه تنها احساس بدی به ما می‌دهد، بلکه به راحتی خراش برمی‌دارد و استحکام دستگاه‌ها را پایین می‌آورد. همیشه تصور می‌شد که پوشش شیشه‌ای متعلق به آینده است و ارایه آن بستگی به این دارد که شرکت‌ها چه زمانی قادر به ساختن آن باشند.

اما حالا نمایشگر گلکسی زد فلیپ از شیشه فوق‌نازک استفاده می‌کند که به گفته سامسونگ قادر به تحمل ۲۰۰ هزار بار تاشدن است. سامسونگ از این فناوری به عنوان «شیشه منعطف انقلابی» نام برده و می‌گوید که این شیشه اساسا برای دوام‌آوردن ساخته شده است. سامسونگ می‌گوید که این پوشش شیشه‌ای ساخت خود شرکت است و آن را با برند «Ultra Thin Glass» تبلیغ خواهد کرد.

از آنجاییکه این پوشش، از جنش شیشه است، نمایشگر گلکسی زد فلیپ مستحکم‌تر خواهد بود و ظاهر بسیار بهتری خواهد داشت. اما باید توجه داشته باشیم که این فناوری هنوز جدید و نوپاست و ممکن است در طول زمان و با باز و بسته شدن زیاد دستگاه، استحکام خود را از دست بدهد. هنوز معلوم نیست که آیا این تکنولوژی می‌تواند سایر مشکلات مرتبط با دوام گوشی‌های تاشو را مرتفع کند یا نه. اگر خاطرتان باشد گوشی گلکسی فولد سامسونگ، چند روز مانده به عرضه اولیه‌اش، دچار اشکالاتی شد که یکی از آن‌ها این بود که مکانیسم لولای آن به اشیای ریز اجازه می‌داد که وارد زیر نمایشگر شده و به آن آسیب برسانند. پوشش شیشه‌ای ممکن است به رفع این مشکل کمک کند، اما مطمئنا تنها قطعه پازل طراحی گوشی‌های تاشو نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH